De la primul contact, de scurtă durată, pe care l-am avut cu Citroen C5 X și până în prezent, nu s-a schimbat nimic; în continuare cred că este o mașină care excelează la capitolul confort, fix așa cum am crezut în secunda în care m-am urcat în ea, aproape de începutul anului 2023 când a fost finalistă în cadrul competiției Mașina Anului în România.
De data aceasta am avut, însă, prilejul de a mă bucura pe îndelete de confortul pe care îl oferă această mașină. Analogia cu o locuință pe patru roți nu este deloc deplasată, mai ales având în vedere ideea care stă la baza programului Advanced Comfort, care este marcă înregistrată a celor de la Citroen, și anume că pasagerii trebuie protejați de lumea exterioară, creându-le acestora senzația că se află într-un cocon. Cum a fost realizat acest lucru? Oferind un interior confortabil, cu materiale moi la atingere, scaune confortabile, suspensie cu amortizare hidraulică progresivă, concepută pentru a netezi denivelările de pe șosea, și cu o acustică izolatoare și liniștitoare.
Sistemul de propulsie al lui Citroen C5 X este unul hibrid fiind compus dintr-un motor pe benzină de 1.6 și o baterie cu o capacitate de 12,4 kWh. Această baterie ar trebui să îți ofere aproximativ 50 de kilometri range pur electric, ceea ce ar fi destul pentru naveta către muncă și înapoi, dacă lucrezi în oraș. Dar C5 X-ul este un partener de nădejde și pentru călătoriile dinafara orașului.
Sistemul de propulsie dezvoltă o putere totală de 225CP și un cuplu de 360Nm.
Cu o masă de 1,8 tone și tracțiune față, reușește o performanță de 0 la 100km/h în 7,9 secunde, ceea ce mi se pare că o face suficient de rapidă pentru publicul țintă pe care îmi imaginez că l-ar avea având în vedere spațiul și confortul pe care le oferă.
Vă invităn să accesați canalul nostru de YouTube pentru a afla mai multe detalii despre Citroen C5 X!
Nota: