De câte ori vi se întâmplă să navigați pe internet și să vedeți niște fotografii cu diverse reinterpretări ale unor automobile clasice? Nouă ni se întâmplă des. Și, totuși, de câte ori acordăm atenție acestor concepte? În general, aproape deloc, motivul fiind acela că majoritatea sunt pur și simplu niște exerciții de imaginație ale unor oameni talentați, și nu niște concepte oficiale.
La începutul anului 2021, francezii au prezentat un concept denumit Renault 5, care, după cum v-ați dat deja seama, este inspirat de la arhicunoscutul R5, produs între 1972 și 1996. Cel din urmă a fost un succes răsunător, deschizând noi orizonturi pentru Renault și atrăgând o clientelă complet nouă.
Producătorii consacrați de autoturisme prezintă adesea astfel de concepte, dar nu de multe ori acestea chiar ajung în producția de serie. Totuși, 3 ani mai târziu, Renault a anunțat oficial lansarea modelului 5 E-Tech. Prima noastră reacție? Wow! Chiar arată ca și conceptul!
Platforma folosită de R5 E-Tech se numește AmpR Small, care este dedicată modelelor cu propulsie 100% electrică. Ca și dimensiuni, acesta se situează undeva între Twingo și Clio, ceea ce îl face perfect pentru utilizarea într-un mediu urban. Trebuie să menționăm că portbagajul are un volum de 326 de litri, perfect pentru cumpărături.
Masa proprie care poate ajunge până la 1 450 de kilograme este departe de cea a originalului, dar asta nu îl va împiedica pe R5 E-Tech din a se descurca în orașele aglomerate. Acesta se laudă cu o rază de bracaj de numai 10.3 metri, care ar trebui să îi ofere o agilitate sporită.
Cu siguranță, cel mai apreciat aspect al noului hatchback franțuzesc va fi designul. Indiferent de cât de mult interes are o persoană pentru subiectul automobile, îi va fi imposibil să nu-l remarce pe R5 E-Tech, datorită stilului retro inconfundabil. Acesta folosește multe elemente de design nu doar de la variantele de mers la piață ale vechiului R5, dar și de la dezirabilul model R5 Turbo, cu motor amplasat central care transmite puterea roților din spate.
Culorile oferite sunt unele vii, iar noi nu putem decât să apreciem acest fapt. Până la urmă, cine nu s-a săturat de aceleași nuanțe plictisitoare de gri cu care ne-am obișnuit în ultimii ani?
Inspirația retro nu se oprește doar la exterior, ci se continuă cu succes și la interiorul lui R5 E-Tech. Acesta reușește să îmbine elementele clasice cu cele moderne într-un mod foarte armonios. Scaunele în forma literei H, prezente pe R5 Turbo sau bordul căptușit fac o echipă excelentă cu instrumentarul de bord complet digital.
Un detaliu inedit și tipic franțuzesc este disponibilitatea unui coș proiectat specific pentru a transporta baghete franțuzești. Nu, nu este o glumă. Acesta se montează undeva în dreapta consolei centrale.
R5 E-Tech nu duce lipsă de nimic nici în ceea ce privește tehnologia disponibilă la bord. Sisteme precum Android Auto și Apple CarPlay sunt prezente, dar și un asistent virtual care integrează funcțiile lui ChatGPT.
În mod evident, sunt disponibile și toate sistemele de siguranță aferente, precum frânarea automată de urgență, conducere semi-autonomă, asistență la parcare sau senzori pentru păstrarea benzii.
La capitolul sisteme de propulsie și baterii, R5 E-Tech va fi disponibil în 3 variante de putere: 95, 120 și 150 CP. Viteza maximă va fi limitată la 150 km/h. Bateriile vor putea fi comandate în două variante, de 40 și 52 kWh, care vor oferi autonomii de 300, respectiv 400 de kilometri. Ambele versiuni de baterii sunt disponibile cu încarcare rapidă, care durează aproximativ 30 de minute, de la 15% la 80%.
Renault 5 E-Tech urmează să intre pe piață în luna septembrie a anului 2024, iar prețul de pornire va fi undeva în jurul a 25 000 de euro. Noi credem că potențialul modelului de a deveni un succes este unul mare, poate aproape la fel de mare ca cel al originalului.
Nota: