Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Se lanseaza in sfarsit… Noul Maserati GranCabrio

În ultimele trei decenii, o bună parte dintre producătorii italieni de automobile ne-au obișnuit cu niște idei care sună excelent, dar a căror execuție a lăsat deseori de dorit. Oare cât va mai continua această risipă de potențial?

Se pare că urmează să se sfârșească. Noi am fost plăcut surprinși atunci când am văzut noul GranTurismo, iar la doi ani de la lansarea acestuia, cei de la Maserati au prezentat și varianta sa decapotabilă, denumită într-un mod foarte sugestiv GranCabrio.

La o primă vedere, se pare că italienii nu au adus schimbări majore la capitolul design exterior – asta până când îl vezi pe GranCabrio cu plafonul coborât. În acel moment nu poți decât să te bucuri de spectacol și să realizezi că varianta coupé nu mai pare la fel de dramatică precum ți se părea înainte. Am menționat și că plafonul poate fi comandat în 5 culori diferite?

Momentan, GranCabrio este disponibil doar în nivelul de echipare Trofeo. Acesta include elemente specifice de design precum grilele de ventilație de pe aripi, jante în două dimensiuni de 20, respectiv 21 de inch pentru puntea spate. Bineînțeles că sunt prezente și emblemele Trofeo care să sugereze faptul că nu te uiți la un model de rând, asta în cazul în care ai putea numi orice a produs Maserati vreodată astfel.

Interiorul este același cu al lui GranTurismo, ceea ce înseamnă că acesta beneficiază de un design atât modern cât și specific mărcii. Contrar așteptărilor, asta nu înseamnă că orice funcție de bun simț este greu de găsit sau imposibil de operat în condiții normale, ci pur și simplu că totul a fost desenat exact cum se pricep italienii mai bine.

Printre dotările disponibile se află un instrumentar de bord complet digital cu un ecran de 12.2 inch, care este completat de ecranul sistemului de infotainment, de 12.3 inch. Credeați că asta e tot? Nici vorbă! La bordul lui GranCabrio se mai găsește și un display de 8.8 inch, care poate afișa informații la alegerea șoferului, una dintre ele fiind sistemul de climatizare.

La capitolul grupului motopropulsor, GranCabrio ne încântă cu același motor prezent și pe GranTurismo. Este vorba despre motorul V6 Nettuno, care are o cilindree de 3.0 litri, folosește două turbocompresoare și dezvoltă nu mai puțin de 542 de cai-putere.

Ca să transforme toată această forță în viteză, motorul este cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte, care trimite puterea către toate cele patru roți. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 3.6 secunde, iar GranCabrio poate ajunge la o viteză maximă de 316 km/h.

Noul Maserati GranCabrio va putea fi comandat și în varianta Folgore, ceea ce înseamnă că va fi disponibil și cu un sistem de propulsie 100% electric. Se va pierde oare tot efectul dramatic odată cu această variantă? Rămâne de văzut.

CONCLUZII

Nota: