Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

DACIA SPRING 2024. Ce aduce NOU facelift-ul aplicat?

DACIA SPRING 2024. Ce aduce NOU facelift-ul aplicat?

Cum este posibil ca un model atât de criticat în mediul online să fie un succes atât de mare ? Încă de la lansarea oficială de acum trei ani, Dacia Spring nu a încetat să fie un subiect de discuție foarte controversat în rândul împătimiților de automobile, împărțindu-i pe aceștia în două tabere bine definite: cei care o iubesc și cei care o urăsc.

Deși mulți au fost sceptici în privința unui model Dacia cu propulsie 100% electrică, acesta s-a dovedit a fi o reușită, fiind vândute peste 140 000 de exemplare. Pentru a sărbători această reușită, Spring tocmai a primit un facelift bine-meritat.

De multe ori, modificările unui facelift sunt observabile doar la microscop, dar nu și în cazul lui Spring. Diferența față de vechiul model este una remarcabilă, designul exterior fiind puternic influențat de noua generație de Duster.

Atât blocurile optice față cât și cele din spate au semnătura luminoasa în formă de Y, deja specifică modelelor Dacia. Designerii au renunțat și la elementele cromate de la exterior, în favoarea celor negre, care îi oferă lui Spring un aspect care inspiră încredere chiar și în condiții mai puțin prietenoase.

Partea din spate a fost și ea redesenată, noul logo Dacia fiind plăcut integrat pe hayon. Și bara spate a primit o modificare inedită, aceasta fiind acoperită de un sticker cu un oraș, așa cum este el văzut pe hartă.

S-a renunțat, de asemenea, și la barele longitudinale de pe plafon, decizie luată atât pentru a îmbunătăți aerodinamica mașinii cât și pentru a păstra în continuare masa totală redusă, care, apropo, este de sub o tonă.

Trecând la interior, putem afirma cu încredere că ne vom bucura de un pas în față uriaș. Spring poate fi comandat acum cu noul sistem de infotainment Media Nav Live, care are un ecran de 10 inchi și este disponibil atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay. Instrumentarul de bord digital este standard, indiferent de nivelul de echipare.

Portbagajul a crescut și el puțin în dimensiuni, acesta având un volum util de 308 litri, care poate ajunge până la 1 004 litri prin rabatarea banchetei. Noutatea este dată de apariția unui portbagaj frontal, numit colocvial frunk și care are un volum de 35 de litri.

La capitolul sisteme de propulsie, cei de la Dacia au considerat că Spring nu are nevoie de modificări substanțiale. Sunt disponibile în continuare cele două motorizări de 45, respectiv 65 de cai-putere,  în combinație cu o baterie de 26,8 kWh. Autonomia rămâne aceeași, putând ajunge până la 220 de kilometri. O altă noutate este și introducerea sistemului V2L (Vehicle 2 Load), care permite folosirea mașinii drept generator pentru diverse aparaturi electrice.

Dacă vă întrebați de ce nu s-a lucrat mai mult în această privință, trebuie să aflați că această decizie a fost luată în urma statisticilor. Pe scurt, majoritatea posesorilor de Spring fac în mod preponderent drumuri scurte în oraș și își încarcă mașinile acasă, motiv pentru care cei de la Dacia au hotărât să investească în modificarea altor aspecte perfectibile.

Datorită multiplelor îmbunătățiri aduse unei rețete care s-a dovedit deja a fi una de succes, suntem siguri că vânzările vor rămâne în continuare excelente. Prețurile pentru facelift nu au fost anunțate încă, dar Dacia promite în continuare că Spring va rămâne cel mai accesibil model electric de pe piață.