În luna martie a anului 2022, BMW a anunțat oficial că a cumpărat drepturile pentru marca Alpina, cu care a colaborat în ultimii 60 de ani. Înțelegerea presupune renunțarea la actuala gamă de modele Alpina după data de 31 decembrie 2025 și înlocuirea acesteia cu una complet nouă. Puțin trist, nu-i așa? Totuși, înainte ca Alpina așa cum o știam cu toții să dispară, ne-a lăsat o scrisoare de adio sub forma noii Alpina B8 GT.
Conform tradiției cu care am fost obișnuiti până acum, Alpina B8 GT se bazează pe un BMW de serie, în acest caz, pe BMW Seria 8 Gran Coupé. Deși actuala generație a Seriei 8 a mai trecut deja pe la Alpina, abia acum a ajuns ea la forma ei finală.
Aspectul exterior este unul specific pentru o Alpina, B8 GT având clasicele jante cu multe spițe și cu o dimensiune de 21 de inchi. Modificări față de varianta normală a Seriei 8 sunt și la bara din față, care are diverse elemente din carbon. Difuzorul bării din spate este și el, de asemenea, din carbon. 22 de exemplare de Alpina B8 GT vor putea fi comandate inclusiv într-o vopsea bicoloră.
La interior, Alpina s-a remarcat mereu prin folosirea de materiale nobile, care, în mod normal, nu se regăsesc pe modelele BMW de serie. Acest lucru rămâne valabil și în cazul lui B8 GT, care poate fi comandat cu tapițerie din piele naturală sau Lavalina. Semnătura fondatorului, Burkard Bovensiepen, care, din păcate, nu se mai află printre noi din 2023, este brodată pe scaune. Aceasta este inscripționată și pe consola centrală, ca un omagiu.
Și acum, să discutăm și despre niște detalii mai… tehnice, cum ar fi motorul lui Alpina B8 GT. Aceasta este propulsată de bine-cunoscutul V8 biturbo de 4,4 litri, care se regăsește și pe Alpina B5 GT. Puterea dezvoltată de acesta este de 634 de cai-putere, iar cuplul este de 850 Nm. Practic, acesta este cel mai puternic motor pus vreodată pe un model Alpina. Pentru a ajunge la acest rezultat, Alpina a modificat admisiile, sistemul de evacuare, a mărit presiunea în turbine și, pentru a completa totul, a modificat și partea de software a calculatorului mașinii.
Iar pentru că B8 GT beneficiază de excelenta transmisie ZF în 8 trepte, cuplată la un sistem de tracțiune integrală, accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în numai 3,3 secunde. Modificări din partea celor de la Alpina sunt prezente și la acest capitol, mai exact, la cutia de transfer, dar și la partea de software a cutiei de viteze.
Alpina promite și că va exista o diferență mult mai evidentă între modurile de rulare Comfort, Sport și Sport+ decât la varianta de serie a lui B8 GT.
Și pentru că trebuie să discutăm și despre aspectele mai puțin plăcute, va trebui să menționez și prețul pentru Alpina B8 GT. Fără niciun fel de ocoliș, aceasta va costa €225 000. Și dacă asta nu era suficient, vor fi produse numai 99 de exemplare ale acestei mașini.
Totuși, ca să nu închei într-o notă negativă, fiecare cumpărător al unui model Alpina B8 GT va primi cadou un ceas de mână Carl F. Bucherer, cu o dimensiune de 43 mm. Cadranul va fi albastru, iar pe spatele acestuia va fi prezent un design care comemorează jantele cu multe spițe tipice pentru Alpina.
Nota:
ARTICOLE SIMILARE