0

Test Renault Megane 4 1.6 dci 130 CP REVIEW & VIDEO

Renault Megane este o masina importanta din oferta francezilor reprezentand un soi de cal de bataie ce stie sa le faca pe toate: si masina de firma, si de familie, si sportiva – in varianta RS. Pana acum, design-ul Megane-ului nu a fost unul care sa primeasca o actualizare importanta, asa ca masina trecea destul de neobservata prin trafic. Acesta nu va mai fi cazul dupa ce vom ajunge sa cunoastem mai bine Renault Megane IV.

Motor/Cutie: Megane-ul nostru a fost unul mai cuminte decat GT-Line-ul pe care cu siguranta l-ati vazut testat de alti colegi bloggeri sau din mass media: noi am avut parte de un Megane dotat cu cel mai puternic motor diesel disponibil, adica 1.6l, 130 cai putere si cuplu de 320 Nm. Numerele sunt numere, haideti sa va spun cam care e sentimentul cand conduci masina. Pentru inceput, francezii mint. Ei spun ca masina are cuplu incepand de la 1750 turatii, dar eu am simtit masina tragand foarte bine incepand de la 1500 de turatii pe minut. Nu stiu exact la ce presiune functioneaza turbina motorului diesel, dar va asigur ca acceleratia este destul de violenta, dand impresia unei masini frugale in care ai incredere sa faci depasiri la limita sau manevre mai putin… legale pe ici pe colo. Cuplul de care va vorbesc nu este resimtit atat de bine in treapta intai, dar in treapta a doua masina pune foarte bine puterea pe sosea. Dar ce ajuta motorul sa puna cei 130 de cai putere pe sosea? O cutie manuala in 6 rapoarte si tractiune fata. Haideti sa va explic de ce ma bucur eu ca am avut ocazia sa testez aceasta versiune si nu GT-Line-ul: varianta noastra are o cutie manuala exceptionala care te implica in procesul de conducere intr-un mod foarte precis si sportiv. Nu spun acum ca EDC-ul nu ar fi o cutie buna, dar francezii ar fi complet nesabuiti sa priveze proprietarii de RS/RS Trophy de o experienta completa de condus oferind masina doar cu cutia automata EDC. Din ce se zvoneste deocamdata, se pare ca noul RS va fi oferit doar cu cutia EDC, dar sper ca francezii se vor mai gandi un pic inainte sa faca acest pas. Clio RS a fost platforma de testare pentru cutia EDC, iar cumparatorii nu au fost foarte incantati.

test-renault-megane4-2016-eblogauto (3)

Consum: Renault Megane este o masina ce promite sa fie pe cat de aratoasa, pe atat de economica. Astfel, francezii estimeaza un consum mediu de 4l/100 km, dar in viata reala acest consum creste un pic, eu reusind 6.2l/100 km. In mare parte a testului, masina a fost condusa in oras folosind sistemul Stop&Start atunci cand era disponibil, dar nu am putut sa ma abtin din a accelera un pic mai tare pe ici pe colo, avand in vedere agilitatea noului Megane.
Performante: Am ajuns si la partea mea preferata. Motorul diesel al noului Megane este cu adevarat o unitate ce reuseste sa le faca pe toate: atunci cand mergi mai incet, nu va avea un consum mai mare decat cel prezentat la capitolul anterior iar atunci cand vrei sa conduci un pic mai sportiv cuplul te va servi si vei putea sa faci depasirile pe care le vrei pe drumurile tale preferate. Marele secret al agilitatii acestei masini este masa: aproximativ 1.4 tone. Daca la aceasta masa adaugam si cuplul de 320 Nm atunci avem reteta pentru o acceleratie de toata frumusetea: 10 secunde de la 0-100 km/h. Ca sa punem totul in perspectiva, motorul de 1.6 litri si 130 de cai putere pe benzina echipat pe Megane reuseste acelasi sprint in 10.6 secunde. Prin urmare, avem un diesel cu performante mai bune decat fratele sau benzinar. De fapt, din toata gama de motoare pe care o ofera Renault in acest moment, singura varianta care poate intrece acest diesel este GT-ul echipat cu un motor pe benzina de 1.6 litri si 205 cai putere. Nu prea sunt eu fan diesel, dar performantele acestui motor sunt notabile. Voi continua sa laud performantele aceste masini pentru ca sub acest motor eficient se afla un sasiu la fel de bine pus la punct. Francezii ne baga pe gat un buton numit Renault Multi-Sense care controleaza stilul de condus, astfel ca dupa ce apasam butonul sport si directia se mai intareste iar acceleratia devine mai sensibila, masina are o manevrabilitate de toata frumusetea. Sa recapitulam: in oras este confortabila, in curbe sta foarte bine atunci cand conduci agresiv si nici la consum nu sta rau. Concluzia: abia astept sa vad RS-ul!

test-renault-megane4-2016-eblogauto (4)

Siguranta: Chiar daca noul Megane este o masina nou iesita pe piata, a avut timp sa treaca pe la testele EURO Ncap si chiar sa le ia cu brio: 5 stele! Nu e de mirare acest rezultat exceptional avand in vedere ca francezii ofera airbag-uri frontale si laterale de tip cortina si airbag-uri laterale pentru torace inca din varianta standard. Sisteme ABS si ESP sunt si ele prezente, astfel ca din toate punctele de vedere pasagerii sunt asigurati. Exista si sisteme ce avertizeaza soferul atunci cand paraseste banda de circulatia fara sa semnalizeze si asistenta pentru unghiul mort este si ea prezenta. Pachetul “Drive Safely” contine si un sistem practic ce avertizeaza soferul atunci cand vehiculul din fata este prea aproape, astfel ajutandu-l sa pastreze o distanta de siguranta. In concluzie, e destul de greu sa patesti ceva in masina aceasta.

Inovare: Odata cu noul Megane, francezii introduc si butonul Multi-Sense iar functia lui este simpla: permite soferului sa selecteze stilul de condus dorit, in functie de cat de sportiv/confortabil vrea sa conduca. Dotari similare erau candva disponibile doar pe masini mult mai scumpe si mai puternice decat Renault Megane, dar tehnologia a avansat mult din acele vremuri, asa ca in zilele noastre un hatchback de familie dispune de sistemul ce selecteaza caracterul general al masinii. Unde mai pui ca masina in cauza mai este si un diesel. 1-0 pentru tehnologiile ce devin cotidiene. Inca un lucru interesant care se afla pe variata GT si care cu siguranta va aparea si pe RS, este sistemul 4Control care permite rotilor din spate sa ia viraje, astfel ajutand rotile din fata. Din pacate, noi nu am putut testa acest sistem, dar cu siguranta vom avea ocazia sa vedem ce poate cand vom testa RS-ul.

test-renault-megane4-2016-eblogauto (2)

Tehnologie: Si aici ca in majoritatea Renault-urilor din ultima vreme sistemul R-Link este prezent, facand o treaba si mai buna decat reusea pana acum. In continuare a ramas un sistem usor de folosit, intuitiv, acompaniat de un ecran tactil de 7 inch ce iti permite sa vezi clar tot ceea ce urmeaza sa selectezi. Din punct de vedere al conectivitatii, avem la dispozitie AUX, USB si Bluetooth, astfel ca se poate conecta o multitudine de device-uri. In perioada testarii, sistemul R-Link a avut si cateva rateuri: mi s-a intamplat sa piarda brusc semnalul GPS, fara ca eu sa fiu intr-un pasaj sau tunel. Ba mai mult, eram in spatiu deschis (la Piata Victoriei) cand s-a intamplat tarasenia: parca ceva ii luase mintile sistemului R-Link – ba imi arata ca ma misc cu spatele, ba imi spunea ca merg pe o strada alaturata, ba imi arata ca nu ma misc deloc. Ei, imaginati-va sa vi se intample asta cand sunteti intr-o tara straina si va bazati exclusiv pe GPS. Mi s-a mai intamplat inca o data aceeasi problema, dar de data aceasta a durat mai putin intreruperea semnalului. Am avut si o mica problema cu conectarea telefonului, dar o simpla reconectare a rezolvat problema. Totusi, aceste probleme par a fi lucuri ce tin de software-ul masinii, asa ca pot fi rezolvate cu un simplu update. In continuare asistenta la parcare este prezenta, asa ca daca nu esti cel mai bun la parcarile laterale, te rezolva Megane-ul. In concluzie, din punct de vedere tehnologic, Renault Megane sta bine!

test-renault-megane4-2016-eblogauto (6)

Interior: Aici este marea revelatie a acestei masini. Imediat ce m-am urcat in ea, mi-am zis: “Iata, in sfarsit, un interior ce ar putea sa aiba ceva de zis impotriva rivalilor germani!”. DA! In sfarsit francezii vin cu un interior care arata simplu, sobru, dar impresionant – adica exact ce urmaresc proprietarii de marci nemtesti atunci cand isi cauta masini noi. Consola centrala simpla, dominata de ecranul tactil de 7 inch arata foarte elegant, iar finisajele sunt in sfarsit demne de pretul pe care il cer francezii. Luminile ambientale arata foarte bine noaptea, dar pe butoanele capacitive ale sistemului R-Link raman foarte usor urmele amprentelor si grasimile de pe degete, astfel ca nu vei putea pastra curata pentru mult timp rama ce limiteaza ecranul tactil. Materialele sunt placute la atingere, scaunele sunt confortabile iar cabina te imbie sa petreci cat mai mult timp in ea. Un minus ar fi spatiul pentru pasagerii din spate, acestia fiind nevoiti sa stea putin ingramaditi daca scaunul soferului este pus in pozitia ta preferata de condus. O mica modificare a spatarului soferului va permite pasagerilor din spate sa nu mai loveasca cu genunchii scaunul tau.

test-renault-megane4-2016-eblogauto (5)

Exterior: Imediat ce am vazut masina aceasta, am gandit: “Abia astept sa se umple Bucurestiul de ele!”. Francezii intotdeauna au avut un design iesit din comun, un design pe care nu il placi din prima neaparat, dar cu care ajungi sa te obisnuiesti si pe care ajungi sa il apreciezi in timp. Eu m-am indragostit instant de modul in care arata noul Megane, dar sunt sigur ca unii oameni mai… conservatori vor avea nevoie de un pic mai mult timp. Farurile ce se continua atat de frumos in bara fata, stopurile care parca se unesc, capota cu linii puternice sunt elemente de design indraznete care asigura longevitatea aspectului exterior al acestei masini. Modul in care LED-urile parca “sapa” in caroseria masinii, fac Megane-ul sa arata cel mai bine noaptea. Abia astept sa vad cum va arata varianta RS!

test-renault-megane4-2016-eblogauto (7)

Pret: Megane-ul testat de noi, diesel 1.6, 130 cai putere, cutie manuala cu echiparea Intens, ajunge la 20.400 euro. Totusi, Renault Megane porneste de la 14.800 euro cu TVA inclus. Deci undeva in marja 14.800 – 20.400 sigur se afla un Megane perfect echipat pentru tine. Francezii au scos pe piata o masina mult mai matura si mai serioasa decat cea pe care o inlocuieste, fiind un atac direct la ceea ce scot germanii pe piata. Avand in vedere ca francezii sunt un pic mai ieftini, iar mitul pieselor scumpe la francezi este spulberat in ultima vreme (si germanii si francezii au cam aceleasi preturi la piesele de schimb), incepe sa sune din ce in ce mai bine o masina precum Renault Megane. Tot ce conteaza acum este sa ai banii in buzunar.

Vezi si alte teste cu modele RENAULT: Click aici! Vezi galeria foto completa: Click aici!

PRO: design exterior, calitatea materialelor la interior, motorul potent

CONTRA: R-Link mai trebuie finisat, spatiul la picioare pentru pasagerii din spate.

Productie:
Adi Dima – tester
Alex Orosanu – foto
George Trasca – video
Alex Bita – montaj

Parteneri:
Renault Romania
F64.ro

powered by f64.ro

SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon Acumulator LP-E6
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon [C]
Canon EOS 60D body

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *