0

Test Drive Toyota Land Cruiser 2015

Cei de la Toyota aveau scris un motto destul de sugestiv pe lateralele masinii noastre de test: “Toyota Land Cruiser – Nothing to prove”. Trebuie sa recunosc ca sunt complet de acord cu ei, ba chiar mai mult, as vrea sa adaug si eu un motto. Eu cred ca daca ar putea vorbi, masina asta ar spune: “Relief! Da-te la o parte ca te calc si tot trec peste tine!”.

Motor/Cutie: Hai sa ne punem de acord cu o chestie: masina asta e facuta sa infrunte orice tip de relief pe orice fel de conditii meteo. Asa ca “inima” ei trebuie sa fie una puternic antrenata. De aceea, cei de la Toyota ne-au oferit varianta echipata cu un motor diesel de 3.0 litri, cu 4 cilindri dispusi in linie ce reuseste sa dezvolte 190 de cai-putere si un cuplu maxim de 420 Nm. Cutia este una de automata in 5 rapoarte iar tractiunea este, evident, integrala. Pana aici, nimic impresionant. Dar, si acesta este un foarte mare “dar”, trebuie sa tinem cont si ca masina asta are 2 tone. Cand vezi ce poate sa faca masina asta pe teren accidentat tinand cont de toate detaliile de mai sus, incepi sa intelegi de ce toata lumea o apreciaza asa de mult. In oras cutia schimba vitezele lin, ca orice masina cu cutie automata din 2015 de altfel, iar motorul incearca sa ajute soferul oricand are nevoie dar sa nu va asteptati la plecari furtunoase de la semafor. La drum lung, motorul nu se aude in cabina iar SUV-ul se asaza surprinzator de bine pe asfalt. Noi am mers pe autostrada cu Land Cruiser la viteze… destul de mari si masina s-a asezat foarte frumos pe sosea, in ciuda inaltimii. Unde s-a vazut adevarata valoare a acestui motor a fost cand am inceput sa urcam spre Secaria. Imediat ce i-am aratat niste dealuri, masina a dat fericita din coada si a inceput sa manance kilometrii de parca erau nimic. Ce m-a uimit pe mine personal si dovedeste o calitate superioara a motorului, e faptul ca temperatura apei nu a urcat absolut deloc cand am inceput sa stresam masina pe dealuri si mai apoi off-road. A, sa tinem cont ca noi am condus masina prin August cand era foarte cald afara. Ce mai la stanga la dreapta: sunt foarte multumit de ceea ce reuseste sa faca motorul acestei masini mai ales cand este “imperecheat” cu aceasta cutie automata in 5 rapoarte.

1

Consum: Toyota estimeaza pentru Land Cruiser un consum de 9.7 litri urban si 8.1 extraurban. Noi am condus in amandoua mediile si am avut un consum mediu de 11.7 litri, ceea ce nu este asa de rau pentru o astfel de masina. Mai ales tinand cont de faptul ca am tot pus-o sa urce si sa coboare dealuri mai putin practicabile. Oricine incearca sa se orienteze catre o astfel de masina, stie cam la ce fel de consum sa se astepte asa ca nu ar trebui sa surprinda pe nimeni valorile de mai sus.

Performante: De obicei la aceasta categorie vorbim despre timpi de la 0 la 100 km/h si viteze maxime. Aici aceste date nu prea conteaza, dar o sa vi le zic oricum ca sa nu spuneti ca sunt baiat rau. “Mamutul” Land Cruiser sprinteaza de pe loc pana la 100 km/h in 11.7 secunde si are o viteza maxima de 175 km/h, fireste. limitata electronic. Ce cred eu ca va intereseaza mai degraba sunt urmatoarele numere: garda minima la sol – 220 mm; unghi de atac – 32 grade; unghi de degajare – 25 grade. Ca sa va faceti o idee, un Range Rover Sport are, in modul Off Road, un unghi de atac de 33 grade. Deci Land Cruiser-ul nostru se ia in piept cu cei mai buni fara nicio rusine. Performantele Toyotei sunt vizibile cel mai bine atunci cand iesim pe teren accidentat.

2

Siguranta: Chiar daca Land Cruiser-ul arata ca o bruta, puteti fi siguri ca este pe atat de grijulie cu pasagerii ei pe cat e de mare. Din pleiada de senzori ce asigura siguranta pasagerilor sai amintim: sistemul de control al stabilitati – VSC, sistemul de monitorizare a unghiului mort – BSM, sistemul de avertizare pentru iesirea din parcare – RCTA si nu in ultimul rand, cele 9 (da, 9!) airbag-uri. Din toate aceste sisteme coroborate cu inaltimea masinii care din prima ofera senzatia de siguranta soferului si pasagerilor, rezulta o masina care are grija foarte mult de pasagerii sai. La senzatia de siguranta contribuie si constructia de prima clasa a masinii; nimic nu zdrangane, nimic nu face zgomot, totul pare foarte bine inchegat.

Inovare: E greu sa inveti un caine batran sa faca trucuri noi. Aceeasi regula se aplica si aici, avand in vedere ca Toyota Land Cruiser este unul dintre cei mai vechi “caini” din bransa. Inca de pe vremea Land Cruiser-ului FJ 40, masina asta nu a stiut decat sa urce si sa coboare dealuri aproape imposibile altei masini. Si asta face si in zilele noastre fara ca macar sa transpire putin. Cuvantul “inovare” nu isi are locul in acest review, dar cuvantul “mostenire” este cel mai vehiculat cand vine vorba de acest SUV capabil. Sa nu credeti ca e usor sa fii Toyota Land Cruiser; intr-o lume in care Land Rover-urile si Jeep-urile stapanesc piata SUV-urilor capabile (X6 sau X5 nu au ce cauta aici, deci sa nu va mirati ca nu le-am enumerat) este greu sa existi mai ales ca trebuie sa te si ridici la inaltimea inaintasilor tai. La capitolul SUV capabil masina nu are nicio problema dar as vrea ca urmatorul model sa aiba parte de putina inovare la capitolul design, atat exterior cat si interior.

3

Tehnologie: Implementarile tehnologice ale Toyotei Land Cruiser au doua mari functii: entertainment si off-road. Sa incepem cu partea de entertainment. Pentru a asculta muzica personala la cel mai inalt nivel de calitate, japonezii ne ofera un sistem audio premium de la JBL cu 17 (da, 17!) boxe. Nici nu are rost sa va explic cat de bine se aud melodiile preferate prin boxele acestei masini. Dar constructorul nipon nu s-a oprit aici: pentru pasagerii din spate este disponibil un ecran ce coboara din plafonul masinii pe care se pot vedea foarte usor filme in format Blu-Ray de cea mai inalta calitate. A, iar acest ecran poate fi controlat de cei din spate printr-o telecomanda speciala, deci nu e nevoie sa iti iei ochii de la drum ca sa le pui copiilor un episod nou din desenele preferate. In schimb, pentru momentele in care trebuie sa introduci diferite date in computerul masinii, o destinatie noua in GPS, vizualizarea datelor masinii, schimbarea postului de radio, etc. atunci te poti ajuta de ecranul tactil de pe consola centrala; un ecran ce raspunde imediat comenzilor si ce este complimentat de un software intuitiv. In concluzie, la capitolul entertainment Toyota Land Cruiser este bine dotata.

4

Sa vorbim acum si despre implementarile tehnologice ce ne ajuta la off road. In primul rand camerele. Da, plural, pentru ca sunt mai multe camere – una in spate, una in fata, doua deasupra rotilor din fata si doua deasupra rotilor din spate. Toate aceste camere creeaza o imagine de 360 grade in jurul masinii iar acest lucru este mana cereasca atunci cand esti pe teren accidentat si poti vedea clar unde trebuie sa plasezi rotile masinii ca sa iesi din incurcatura. Cel mai impresionant sistem ce ajuta soferul pe teren accidentat este “Crawl”. Nu doar ca acest sistem ajuta soferul, dar aproape ca preia controlul masinii. In acest mod, masina merge cu o viteza dinainte impusa incercand sa treaca peste orice obstacol se afla inaintea ei. Soferul nu accelereaza sau franeaza, masina face singura aceste lucruri, tot ce trebuie sa faca el este sa directioneze masina. Sincer nu cred ca foarte multi vor folosi aceasta functie pentru ca cei care fac off-road de obicei simt nevoia sa controleze personal fiecare aspect al masinii si mi se pare corect sa fie asa. Ca sa incheiem acest capitol, vom spune ca Toyota Land Cruiser este o masina bine dotata din punct de vedere tehnologic, in ciuda faptului ca este un off-roader de scoala veche.

Interior: Parca prea am laudat masina aceasta pana acum asa ca sa o si criticam putin. Da, sunt de acord ca aceasta masina are publicul ei tinta care nu se asteapta la multe lucruri atunci cand vine vorba de design, atat interior cat si exterior. In ciuda acestui lucru, cei de la Toyota nu trebuiau sa neglijeze si acest aspect. Interiorul masinii este dominat de o consola centrala aglomerata, in ciuda folosirii ecranului tactil. Inteleg si butoanele care sunt mari si robuste, incercand sa asigure soferul de capabilitatile off-road ale acestei masini, dar suntem in epoca minimalismului. Producatorii incearca sa creeze console centrale cat mai putin aglomerate, ingloband foarte multe functii pe un ecran tactil. Insertiile de lemn de pe volan pareau ca nu isi aveau locul in aceasta masina. Da, ma astept sa vad insertii de lemn intr-un Rolls Royce, dar nu intr-o Toyota. In ciuda acestui lucru, interiorul face si cateva lucruri bune: spatiul este mai mult decat destul pentru toti pasagerii iar portbagajul este mare, cu o inaltime de incarcare decenta. Cele doua locuri din portbagaj nu pot fi folosite cu usurinta de adulti, dar persoane pana in 1.65 m pot sta acolo intr-un confort minim. Impresia finala pe care mi-a lasat-o interiorul este ca nu stie exact ce vrea sa fie: un interior de masina off-road pur sange, simplu si cu putine dotari sau un interior de masina cu dotari din clasa de sus, cum ar fi insertii de lemn si Blu-ray player? Pentru ca nu este nici una nici cealalta, ci este undeva la mijloc si nu inteleg exact de ce.

5

Exterior: Aceeasi problema ca mai sus. Cred ca designerii si-au luat liber si masina a fost desenata de unul din mecanici. Nu ii pot ierta pe japonezi pentru ca sub aceasta caroserie nu foarte inspirata se afla o masina incredibil de capabila si imi este ciuda cand vad acest potential irosit. In fata, pe langa farurile hidoase, se afla o grila de plastic cromat care nu da deloc un sentiment de calitate. Din spate parca-parca arata mai bine, dar din fata arata ca si cum doar mama ei ar putea sa o iubeasca. In ciuda acestui lucru, vizibilitatea este buna din masina. Imi pare rau pentru Toyota, dar Land Cruiser-ul nu este o masina atragatoare si stiu ca japonezii pot face o masina de off road care sa arate bine – a se vedea FJ Cruiser si mai tanarul Toyota 4Runner. Abia astept urmatoarea generatie de Land Cruiser!

Pret: Modelul testat de noi (Luxury LWB) cu cateva optionale ajunge la un pret de 64.321 de euro. Ca sa va faceti o idee, un Range Rover Sport TDV6 Diesel 3.0 l pleaca de la 65.596 cu TVA inclus. Asta, inainte sa incepi sa adaugi optionale. Ce inseamna asta? Sa luam sistemul audio. La modelele specificate mai sus, pe Toyota avem un sistem audio premium cu 17 boxe. Pe Range Rover avem unul cu 8 difuzoare. Mai mult inseamna mai bine, deci Toyota castiga. Masina japonezilor este o investitie buna pentru ca odata cu masina cumperi calitatea japoneza si o garantie de 5 ani sau 160.000 km care te asigura ca nu are ce sa se intample cu masina ta.

PRO: Capabilitati off-road excelente, motor trainic, calitate japoneza

CONTRA: design exterior, interior invechit, cutia cu 5 rapoarte e tehnologie invechita

Galeria foto o puteti vedea accesand urmatorul link: http://on.fb.me/1L1UQbK.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *