0

Noul BMW M2

O singură privire este suficientă pentru a-ţi da seama că noul BMW M2 Coupé este un membru al familiei BMW M, stilul său reuşind să promoveze atributele dinamice. Inspirat de modelele din istoria BMW în motorsport, noul M2 Coupé nu face nici un secret din potenţial său extraordinar de performanţă. Şorţ faţă coborât cu prize de aer largi, flancuri musculoase cu branhii M caracteristice, jante de 19 ţoli, din aluminiu, cu design M double-spoke familiar, şi spate lat şi jos, cu sistem de evacuare specific M – cu ţevi de eşapament duble – toate joacă un rol impresionant.

Nou dezvoltat, motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, din echiparea noului BMW M2 dispune de tehnologia M TwinPower Turbo de ultimă oră, astfel că dezvoltă 272 kW/370 CP la 6.500 rpm (consum mediu mixt: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km)*. Cuplul maxim de 465 Nm poate fi mărit până la 500 Nm în fluxuri scurte sub overboost. Toate acestea permit ca noul BMW M2 Coupé, echipat cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj cu şapte trepte (M DCT) şi Launch Control, să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cu toate acestea, în versiune cu transmisie M DCT, automobilul îşi accentuează eficienţa – consum de combustibil de doar 7,9 l/100 km.

Noul BMW M2 Coupé vine cu o listă vastă de echipamente standard în conformitate cu setarea sa orientată spre performanţe. Disponibilă opţional, transmisia M cu dublu ambreiaj (MDCT) cu Drivelogic, cu şapte trepte, schimbă rapoartele cu o viteză incredibilă, fără întreruperi ale fluxului de putere. De asemenea, este disponibilă o selecţie vastă de sisteme de asistenţă a conducătorului şi de servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive. Serviciile ConnectedDrive furnizează baza pentru conectivitatea extinsă a automobilului, iar această opţiune permite şi utilizarea aplicaţiilor inovatoare, care sunt integrate perfect în automobil cu ajutorul tehnologiei BMW ConnectedDrive. De exemplu, aplicaţia GoPro permite conducătorului să înregistreze tururile rapide de pe circuit cu o cameră montată pe bord, utilizând controlerul iDrive şi Control Display (monitorul de control). Totodată, stilul individual al conducătorului la volan poate fi analizat cu aplicaţia M Laptimer.

Motorul cu şase cilindri de sub capota noii compacte BMW M2 respectă cea mai bună tradiţiei BMW M, asigurând plăcere supremă a condusului pe circuit, dar, în acelaşi timp, oferind tot ce este nevoie în utilizare cotidiană. Are un apetit incredibil pentru turaţii ridicate pentru un motor turbo, oferă o livrare liniară deosebită a puterii pe un interval larg de turaţii şi oferă o acustică specială a motorului. La acestea se adaugă cuplul remarcabil, disponibil pe un interval larg de turaţii, dar şi reacţiile rapide şi eficienţa excelentă – datorită tehnologiei inovatoare M TwinPower Turbo.

Cu o putere maximă de 272 kW/370 CP la 6.500 rpm şi o turaţiei maximă de 7.000 rpm, motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, de la noul BMW M2 oferă un arsenal de performanţe remarcabile. (Consum mediu mixt, cu transmisie manuală cu şase trepte: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km; cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj [M DCT]: 7,9 l/100 km; emisii CO2: 185 g/km)*. Cuplul maxim al motorului oferă şi el o poziţie de lider în acest segment, cei 465 Nm fiind disponibili între 1.400 şi 5.560 rpm, iar cu funcţia Overboost se obţine un plus de 35 Nm, astfel că se ajunge la 500 Nm între 1.450 şi 4.750 rpm.

Cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj (M DCT) şi Launch Control activat, noul BMW M2 Coupé realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde (4,5 s cu transmisia manuală cu şase trepte). Viteza maximă a noului BMW M2 este limitată electronic la 250 km/h. Dacă este comandat pachetul M Driver – care include un voucher BMW Driving Experience pentru curs de pregătire pe circuit -, acest punct de întrerupere nu apare decât la 270 km/h. Eficienţa excelentă a motorului M TwinPower Turbo, care respectă standardele de emisii EU6, este susţinută de datele de consum de doar 7,9 l/100 km* cu M DCT şi emisii CO2 de numai 185 g/km*.

Diferenţialul multidisc cu patinare limitată şi gestiune electronică duce tracţiunea şi stabilitatea direcţională la un nou nivel. Diferenţialul multidisc cu patinare limitată este controlat proactiv cu un nivel foarte mare de precizie şi viteză. Efectul de blocare poate fi variat de la 0 la 100% în funcţie de situaţia de condus. Senzorii, care îi includ pe cei ai sistemului DSC (Dynamic Stability Control / control dinamic al stabilităţii) determină unghiul de virare al maşinii, poziţia acceleratorului, presiunea frânei, cuplul motorului, viteza roţilor şi rata de giraţie. Unitatea de control utilizează această analiză a situaţiei de condus pentru a detecta orice tendinţă de pierdere a tracţiunii pe o parte a automobilului şi calculează efectul de blocare necesar, care este activat de un electromotor. Întregul cuplu de blocare – 2.500 Nm – este disponibil în decurs de 150 ms. Acesta permite sistemului să revină patinarea unei roţi în condiţii extreme pe suprafeţe alunecoase ale drumului sau când cele două roţi spate experimentează diferenţe semnificative ale coeficientului de frecare.

În anumite situaţii, diferenţialul M activ funcţionează chiar proactiv. La rularea pe suprafeţe alunecoase, blocarea se realizează la un procentaj definit chiar dinainte ca roată să înceapă să patineze, pentru a asigura că ambele roţi dezvoltă simultan acelaşi nivel de patinare. Aceasta optimizează tracţiunea şi stabilitatea. Blocarea este realizată la procentajul cerut şi în virajele abordate cu entuziasm, în conformitate cu nivelurile de acceleraţie laterală şi stilul de condus. Astfel se previne ca roata interioară, cu tracţiune redusă, să înceapă virarea prea repede.

De asemenea, acest control permanent şi infinit variabil al diferenţialului creşte agilitatea, evită subvirarea la intrarea în viraje şi îmbunătăţeşte stabilitatea direcţională la frânare şi la schimbările de sarcină.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *