0

Test Drive Hyundai i20 Active

Despre toate modele pe care le-am condus până acum de la Hyundai (i20 Active, i30, Elantra, ix35), pot să spun cu mâna pe inimă că au fost făcute după feeling-ul meu, adică timpul de acomodare cu mașina este de doar câtiva metri parcurși. Inclusiv la acest i20 Active testat, mi-a luat fix 30 de secunde să aclimatizez, pedalele, direcția și schimbătorul fiind pe placul meu.

hyundai-i20al-posts

Sinceră să fiu am fost uimită când am văzut pentru prima oară mașina, deoarece are garda mult mai ridicată decât un i20 normal, fiind practic un crossover care vine și cu elemente noi de design atât la exterior, cât și la interior.

Performante

Mașina testată face parte din noile modele i20 ale celor de la Hyundai și care vine echipată cu versiunea 1.0 T-GDi Active Line ce dezvoltă o putere maximă de 100 CP, cu un cuplu de 172 Nm și care respectă normele de poluare Euro 6. Cutia de viteze este manuală, cu 5 rapoarte de viteze.

hyundai-i20-active-testdrive-eblogauto-4

Pot să spun că am fost impresionată de cât de fâșneață este mașina, iar pentru oraș este perfectă pentru că te poți strecura cu ea în trafic și este și ușor de parcat. Designul schimbătorului de viteză denotă eleganță și stil, delicat, iar din punctul meu de vedere este destinat unei mâini feminine, iar cursa schimbătorului (mică) NU îți lasă impresia că mesteci în mamaligă ca la alte modele din clasa sa.

Zgomotul motorului este și el unul aparte:) dacă depășești 4000 de ture, personal îmi place, dar este posibil pentru alte persoane să fie deranjant deoarece aduce cu zgomotul unei Mobre.

hyundai-i20-active-testdrive-eblogauto-5

Cei de la Hyundai au anunţat un consum mediu mixt de 4.1 l/100km și un consum urban de 5.9l/100km, iar capacitatea rezervorului este de 50 de litri. Recunosc că nu am apucat să testez mașina în afara Bucureștiului, dar eu am avut un consum urban de 10.2l/100km, un consum foarte mare, dar care este oarecum explicat de faptul că motor de 1 litru trebuie să ducă o greutate de minim 1085kg, cât are mașina goală.

Modelul i20 Active atinge 100km/h în 10.9 secunde (super bine pentru un motor de 1 litru), iar viteza maximă la care ajunge este de 176 km/h.

Siguranta

Hyundai i20 a fost testat în 2015 de către EURONCAP unde a obţinut 4 stele de siguranţă. Noua versiune vine bine echipată, noutăţile constau în:
– ABS+EBD (Electronic Brakeforce Distribution – sistem ce monitorizează individual roțile și sistemul de frânare);
– TCS (Traction Control System)+ESP;
– HAC (Asistență la pornirea în rampă);
– Blocarea automată a ușilor în mers;
– Airbag șofer + pasager + airbag-uri laterale și cortina;
– Senzor parcare spate;
– Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri;
– VSM (Sistem activ de management al direcției) șamd.

Interior

Interiorul este destul de spațios, este suficient loc în spate pentru 3 persoane, dar nu este așa spațioasă la picioare în cazul unor persoane mai înalte. De asemenea, confortul asigurat șoferului este unul foarte bun, atât din punctul de vedere al scaunului, cât și prin faptul că mașina este dotată cu cotieră. Volanul și schimbătorul sunt îmbrăcate în piele, dând o notă de eleganță interiorului. De asemenea, materialele folosite sunt de o calitate foarte bună, iar îmbinările sunt realizate fără cusur.

Mi-au plăcut foarte mult și pedalele, ele fiind cromate.

hyundai-i20-active-testdrive-eblogauto-6

Mașina este foarte bine compartimentată, cu multe spații de depozitare. Un interior perfect pentru sector feminin, atât prin culorile alese, cât și prin ambientul creat de modul de iluminare sau afișajul în bord.

Modelul testat de către mine a fost echipat cu sistemul ISG (Idle Stop & Go) care se activa imediat cum mașina ajungea la 0 km/h, cred totuși ca ar fi benefic un mic delay aici. De asemenea, mașina vine echipată cu Bluetooth cu recunoaștere vocală, oglindă interioară heliomată, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, senzor ploaie, stergătoare parprinz “aeroblade”, pilot automat cu posibilitate de ajustare a limitei de viteză și multe altele.

hyundai-i20-active-testdrive-eblogauto-1

Printre dotările pe care eu le găsesc foarte utile sunt: blocarea automată a portierelor la o viteză de peste 20 km/h, pilotul automat și semnalizarea one touch. Lipsește însă încălzirea în scaune…

Exterior

Cele mai importante dotări la exterior, sunt: jante din aliaj pe 17 inch, lumini de drum permanente cu tehnologie LED, faruri tip proiector, faruri cu iluminare laterala, rabatarea automată a oglinzilor la închiderea mașinii, sistem Follow-me-home, proiectoare ceață, geamuri cu tentă închisă.

hyundai-i20-active-testdrive-eblogauto-2

Sunt foarte încântată de faptul că mașina este destul de înaltă și a reușit să treacă testul la bordură:

hyundai-i20-active-bordura

Pret

Pentru modelul testat, Hyundai Focsani ne-a comunicat un preţ de 12.758 euro cu TVA prin programul rabla. De asemenea, maşina vine însoţită de o garanţie de 5 ani și fără limită de kilometri.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele HYUNDAI: Click aici!

PRO: Motor sprinten, design-ul, înălțimea, prețul.
CONTRA: Consumul, nu are încălzire în scaune.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Pasionata de mica de masini, condusul fiind un prilej de relaxare, destindere si voie buna.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *