0

BMW Seria 7 este disponibil in Romania – detalii si preturi

Noul BMW Seria 7 a debutat oficial în showroom-urile din întreaga ţară. Noul model vine cu cel mai important arsenal tehnologic pe care l-a oferit vreodată o limuzină de lux. Pe de o parte sunt oferite în premieră un număr impresionant de inovaţii importante: de la structura caroseriei care foloseşte elemente din fibră de carbon, faruri adaptive cu tehnologie laser, la o nouă interfaţă iDrive care foloseşte comanda cu gesturi. Pe de altă parte, noul model preia tehnologii deja existente şi le combină la un nivel fără precedent, aşa cum este cazul soluţiilor pentru trenul de rulare care includ: tracţiune integrală inteligentă, direcţie integrală inteligentă, suspensie pneumatică pe ambele punţi, bare stabilizatoare adaptive, amortizoare adaptive şi sistem cu camere video şi vedere stereoscopică pentru detectarea denivelărilor.

Îmbunătăţiri suplimentare ale confortului, dinamicii şi siguranţei sunt aduse de cea mai nouă actualizare a sistemului Active Steering, care acum poate fi în premieră comandată în combinaţie cu BMW xDrive. Acesta asigură manevrabilitate crescută la viteze mici, reducând semnificativ diametrul de bracare şi contribuie la un mai bun control la viteze mari. În plus, atât BMW xDrive, cât şi Active Steering, intervin automat, alături de sistemul de control al tracţiunii, pentru a asigura cel mai bun răspuns dinamic al automobilului pe viraje şi a preveni tendinţe sub sau supraviratoare.

O altă premieră care este prezentată cu acest model este Executive Drive Pro cu stabilizare activă a ruliului şi reacţie anticipativă pe baza informaţiilor obţinute de la o cameră cu vedere stereoscopică şi date de la sistemul de navigaţie. Barele stabilizatoare controlate electromecanic reduc ruliul caroseriei în virajele abordate dinamic, iar sistemul de control anticipativ al şasiului adaptează reacţiile amortizoarelor la suprafaţa traseului.

Noile modele beneficiază de cel mai avansat pachet de tehnologii BMW EfficientDynamics care, împreună cu BMW EfficientLightweight, este responsabil pentru performanţe de consum şi emisii fără precedent în acest segment. Lider incontestabil este 730d. Propulsorul de şase cilindri în linie care dezvoltă o putere maximă 195 kW/265 hp şi un cuplu maxim de 620 Nm, obţine în ciclul de teste UE un consum de numai 4,5 litri şi emisii de numai 119g CO2 per km, în echiparea cu cele mai mici roţi, de 18 inch. Acelaşi emisii de numai 119g CO2 per km marcau performanţa pentru care BMW Seria 1 118d, o compactă de oraş, era recompensată cu World Green Car of the Year în urmă cu 7 ani.

La noul BMW Seria 7, monitorul sistemului de operare iDrive vine în premieră sub forma unui Touch Display. Aceasta înseamnă că clienţii vor putea opera sistemul în maniera intuitivă a dispozitivelor portabile. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus. Sistemul combină operarea în siguranţă, în timpul condusului, prin intermediul controller-ului clasic şi operarea intuitivă a unui ecran tactil. Utilizatorul poate comuta între oricare mod de comandă, oricând, rapid şi simplu, iar sistemul se adaptează automat, instantaneu.

Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin urmare, opţiunea de parcare de la distanţă permite accesul în locuri de parcare foarte înguste, acolo unde accesul din şi la automobil ar fi altfel deosebit de dificil. Prin utilizarea BMW Display Key – de asemenea, o nouă dezvoltare -, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă complet automat. Este posibilă doar manevra de acces pe locul de parcare, cu faţa, atunci când automobilul este plasat la mai puţin de 1,5 lungi de maşină de locul de parcare. De asemenea, tot automat, automobilul poate părăsi locul de parcare cu spatele, comandat din cheie.

Şi celelalte manevre de parcare sunt posibile tot complet automat, inclusiv manevrele de schimbare a treptei de viteză, direcţie, acceleraţie şi frână. Însă pentru acestea conducătorul auto trebuie să rămână la volan şi să supervizeze operaţiunea.

O altă apariţie nouă în segmentul sedanurilor de lux o reprezintă farurile BMW cu laser, familiare de la BMW i8. Datorită BMW Selective Beam, acestea au efect anti orbire şi pot fi comandate pentru noul BMW Seria 7 ca alternativă la echiparea standard cu faruri LED integrale. Farurile cu laser generează o lumină deosebit de strălucitoare şi albă, oferind şi o rază de 600 de metri pentru faza lungă, dublu faţă de cea a farurilor LED. Acestea sunt activate automat la viteze de peste 70 km/h pe baza informaţiilor oferite de o cameră amplasată în parbriz pentru a nu deranja ceilalţi participanţi la trafic.

BMW Seria 7 stabileşte referinţa şi în ceea ce priveşte echiparea standard, cu o colecţie bogată de soluţii oferite clienţilor deja din echiparea de bază. Este vorba aici de un spectru larg de echipamente, precum Head-Up Display, sistemul de navigaţie, o gamă largă de echipamente de siguranţă şi confort, faruri LED integrale, tehnologii BMW EfficientDynamics sau pachete precum BMW Service Inclusive.

Toate sunt disponibile şi în versiunea cu ampatament lung, iar două dintre acestea pot fi comandate cu sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive. Preţul de început este de 73 150 Euro fără TVA (90 706 Euro cu TVA) pentru modelul 730d care dispune de un motor diesel de şase cilindri în linie pentru o putere de 195 kW/ 265 CP şi un nivel de emisii care poate să coboare în ciclul de test UE la numai 119g per km (în funcţie de pneurile din echipare). Cel mai scump model disponibil în prezent este 750iL xDrive. Versiunea cu ampatament lung, echipată cu un motor V8 pe benzină de 330 kW (450 CP) are un preţ de pornire de 105 945 Euro fără TVA (131 372 Euro cu TVA).

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *