0

ACE Parade, Început de poveste… [PARTEA II]

Pornim motoarele…O simfonie a turaţiilor se declanşează…Daa!! Sunt vii!! Mârâitul strident, agresiv şi brutal al răutăciosului motor de 3.0 litri V6 alimentat cu 340CP ce aparţine Jaguarului se împleteşte perfect cu sunetul gutural dar  liniştit al motorului diesel 3.0 litri V6 de 254CP al Range-ului – parcă e vocea unui bătran care le-a trait și văzut pe toate, ce se adresează unui tânăr neliniştit gata să înfrunte lumea .
 
Jaguarul este animalic, un prădător înnăscut care vânează tot ce prinde. Cel puţin în Bucureşti făcuse ravagii… După câteva ore bune petrecute în capitală unde am realizat o şedinţă foto în faţa Bibliotecii Naţionale, am plecat spre o nouă locaţie. – Buşteni.  Aventura continua . O şedinţă foto într-o locaţie de vis – Castelul Cantacuzino. A urmat Bran şi parcă nu ne mai săturam.  Aveam o poftă nebună de condus.  Am realizat primul video pe curbele sinuoase ce duc la cetatea Râşnov , insă adevărata provocare urma sa fie Masivul Făgăraş  – Transfăgărăşan unul din cele mai frumoase drumuri din lume .
 
Am ajuns la momentul adevărului – testul suprem al bolizilor noștri avea să fie în compania unei perle a ingineriei civile românești –  Transfăgărășan.  Două bestii britanice, două temperamente diferite, doi piloti – un singur drum! !  Succesoare a Jaguarului E-type , considerat a fi cea mai frumoasă maşină construită vreodată, F-type nu dezamăgeşte, dovadă că deține  titlul de Designul Anului 2013 în lume ! „Fiecare linie a lui F-type are un punct de plecare o direcţie şi o concluzie” – spune directorul de design de la Jaguar, Ian Callum. Jaguarul testat de echipa noastră era echipat cu un motor  V6 de 3litri şi 340CP…Cu aşa motor, F-type se simțea în largul lui pe Transfăgărăşan, iar peisajul ajuta al naibii de mult! Mârâitul răutăcios amplificat de ecoul munţilor  trecea  dincolo de crestele semeţe ale masivului Făgăraș şi se revarsa  în văile prăpăstiose. Bine ai venit la noi acasă!
 
Cât despre Range…Dumnezeule!! Acum am realizat de ce l-au numit Autobiography …Mașina asta nu are nevoie de nici o descriere. Este dovada vie că industria auto a ajuns în acel punct în care mașina își transpune perfect pe limba neagră a șoselei propriile gănduri și aspirații. Iar englezii au reușit să facă cel mai bun SUV de pe piață.Punct.  Acest Range care are o nouă structură de bază din aluminiu și cântărește acum cu 420 de kilograme mai puțin față de predecesorul său, vine echipat inițial cu un motor diesel TDV6 de 3 litri cu sistem start/stop care produce 255 CP și are un cuplu de 600Nm. Bestia neagra așa cum am denumit-o noi. 
 
Ne jucăm de-a șoarecele și pisica pe serpentinele munților și ne ținem respirația la fiecare viraj sperănd să nu fie ultimul… Un asemenea drum cu asemenea mașini nu putea scăpa făra un album foto…Oprim. Liniște cu excepția văntului ce suflă a pustiu și a ticăitului motoarelor care se răcesc… Privesc prin obiectiv – amestec al ingineriei britanice și al purității peisajului românesc – asta da fotografie!! Noaptea-i la chindie  și povestea noastră se apropia de final – cai putere, scărțâit de roți, nori de fum, oboseală, adrenalină, Jaguar, Range Rover, .. perfecţiune… A meritat!
 
Acest tablou pictat cu migală de un împătimit al cailor putere, călătoriei și spiritualitații umane a reprezentat sufletul unui proiect ce ia naștere în colorata și vibranta Romaniei anul acesta – Ace Parade. Privesc cu licăriri de nostalgie inapoi și îmi dau seama de un lucru : Mariajul omului cu mașina și a mașinii cu natura creează un tot unitar ce va fi expus cu perfectiune in perioada 10 – 14 septembrie la Ace Parade!
 
autor: Dragos
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *