Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive BMW X1 18d 2.0 xDrive 150 CP 2016

Test Drive BMW X1 18d 2.0 xDrive 150 CP 2016

BMW Seria 2 Active Tourer şi X1 împart aceeaşi platformă care poartă numele UKL. Noutatea platformei vine prin faptul că s-a mutat tracţiunea de pe puntea spate pe cea din faţă. Adi, colegul meu, a testat deja Seria 2 AT (vezi testul aici) şi a rămas impresionat de performanţele pe care le oferă, în special la capitolul consum.

Aşa că am devenit foarte curios să testez a doua generaţie a celui mai mic SAV din portofoliul BMW. Nu vă ascund faptul că prima generaţie de la X1 a fost singurul model de la BMW care nu mi-a placut. Dar fiindcă potenţialul era enorm, s-a vândut în peste 730.000 de exemplare. Pe scurt, noul BMW X1 este cu totul o altă maşină, şi o spun într-un sens pozitiv. Dar acum, haideţi să le luăm pe rând:

Performante

Modelul de test este echipat cu motorul 18d 2.0 xDrive, diesel în patru cilindri, cu turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, cu 150 CP la 4.000 RPM care dezvoltă un cuplu maxim de 330 Nm. Consumul mediu în fişa maşinii este de 4.3l/100km, însa eu am reuşit să scot un consum de 6.5l/100km (5l/extraurban şi 8l/Bucureşti) în regim normal. Acceleraţia de la 0-100 km/h se face în 9.2 secunde iar viteza maximă este de 205 km/h.

Motorul este unul vioi şi eficient. Până la o viteza de 130 km/h îţi oferă un feedback prompt atunci când vei avea nevoie în eventualele depăşiri la limită. Motorul este cuplat la o cutie automată în 8 trepte Steptronic furnizată de Aisin. Din păcate, noua cutie are momente când este indecisă dacă conduci mai sportiv. Prin urmare, recomand această versiune tinerilor familişti care pun pe primul plan economia şi siguranţa.

Noul sistem de tracţiune integrală xDrive distribuie puterea motorului între puntea faţă şi spate, acolo unde ai nevoie. Acest sistem îţi oferă o siguranţă sporită atunci când ataci în viteză virajele (aderenţa este mai bună şi asigură o subvirare limitată –  sistemul DSC). Pentru offroad beneficiezi de sistemul HSC care îţi oferă asistenţă la coborâre, însă nu vă recomand astfel de ieşiri ci mai degrabă ieşiri pe teren uşor accidentat.

Siguranta

Aici nu este nicio surpriză, noul BMW X1 a fost testat anul trecut de EuroNCAP unde a primit maximul de stele. Mai exact: 90% pentru protecţia pietonilor, 87% a copiilor şi 77% pentru sistemele de asistenţă.

Găsim în premieră Head-Up Display, Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking.

Interior

Modelul testat are un design familiar, cu influenţe de Active Tourer. Prin urmare, materialele sunt de bună calitate, consola centrală orientată puţin către şofer, comenzile sunt amplasate intuitiv (imediat m-am împrietenit cu maşina), sistemul iDrive are grafica foarte bună şi reuşeşte să îţi ofere acces la toate sistemele maşinii. De asemenea, la capitolul spaţiu există suficient loc la nivelul capului şi al genunchilor, chiar şi pentru pasageri mai înalţi. Portbagajul are un volum mai mare cu 85l faţă de modelul anterior, mai exact 505l şi poate ajunge prin rabatarea scaunelor din spate la 1.550l.

Nu vreau să par răutăcios însă nu pot să nu sanctionez BMW pentru maneta cutii de viteze care, personal, îmi pare supradimensionată şi nu se încadrează în modificările de design aduse noului model.

Exterior

Noul BMW X1 s-a schimbat radical. Partea frontală oferă o tentă agresivă accentuată prin farurile cu tehnologie LED alungite lateral, grila dublă specifică BMW şi bara frontală care oferă o priză de aer destul de mare, suplimentată de încă două lateral. În spate, design-ul rămâne la fel de frumos şi agresiv (stopuri, eleron deasupra portbagajului, evacuările sportive şi jantele de 17″/18″/19″).

Pret

Preţul de pornire comunicat de Automobile Bavaria Group este de 31.680 euro cu TVA inclus pentru versiunea 18i 1.5 136 CP (tracţiune faţă) şi poate ajunge până la 44.724 euro cu TVA inclus pentru versiunea 25i 2.0 231 CP xDrive (fără opţionale). Versiunea testată de mine pleacă de la un preţ de 38.361 euro cu TVA inclus, cam cât un Audi Q3 2.0 TDI 150 CP 4×4 DSG şi cu 3.000 euro mai scump decât un Mercedes-Benz GLA200 2.2 CDI 136 CP 4×4 7G-DCT.

PRO: Design interior şi exterior, confort, performanţe şi consum.

CONTRA: Preţul (în special opţionalele) şi levierul cutiei de viteze. 🙂

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele BMW: Click aici!

Productie eblogauto.ro:

Robert Drilea – tester
Alex Orosanu – foto

Partener Automobile Bavaria Group

 

reclama