Suzuki ACross este cel mai puternic SUV non premium, Plug-in hibrid, la vânzare pe piața noastră. Da, poate că este o nișă foarte precisă, dar asta nu face ACross să fie mai puțin unic. Sau, mai degrabă, nu este cu nimic mai prejos decât fratele său geamăn Toyota RAV4 Plugin hibrid. Dar lăsând la o parte faptul că ACross-ul cu grila sa mai mare este mai arătos, și prețul este în favoarea modelului Suzuki – sub 50.000 euro, în vreme ce fratele său cere 5000 euro în plus.
În oraș, bateria de 18 kWh îți permite o autonomie electrică excelentă - 80 de km poți merge în mediul urban fără să consumi deloc carburant fosil. Dacă mergi astfel în oraș, te propulsezi utilizând doar cele 2 motoare electrice - unul de 182 cai putere integrat în transmisie și încă unul de 54 cai putere ce angrenează puntea spate atunci când e nevoie de aceasta. Deși mașina are 1940 kg, mersul în oraș cu motoarele electrice este relaxant și fără bătaie de cap. Evident că la această experiență contribuie și suspensia orientată către confort.
Când ești la drum întins, poți profita de toată puterea acestui sistem de propulsie - 306 cai putere vor fi la dispoziția piciorului tău drept, iar 2.5-ul benzină în 4 cilindri va murmura de sub capotă pe măsură ce te apropii de viteza maximă limitată la 180 km/h. Deși se poate pune un preț pe performanța unei mașini, privirea celorlalți participanți la trafic când efectuezi o depășire mult mai rapid decât s-ar aștepta este de neprețuit. Nimeni nu se așteaptă ca ACross-ul să fie atât de rapid, dar să nu uităm că 100 km/h se ating în doar 6 secunde - există Porsche-uri mai lente de atât!
Portbagajul are o capacitate reală, măsurată prin metoda VDA de 490 litri, iar bancheta spate oferă spațiu cavernos și o podea dreaptă. Interiorul este simplu, funcțiile sunt ușor de accesat și tabletele încă nu au invadat acest model care reușește să fie pe placul multor clienți. Există un instrumentar digital, dar este flancat de ceasuri analog. Există Android Auto și Apple Carplay, dar controalele pentru climatizare, au propriile comenzi fizice! Să fie oare aceasta calea de aur pe care o căutăm cu toții?
De fapt, dacă ar fi să definesc Suzuki Across într-o singură sintagmă, aceasta ar fi - calea de aur! Nici prea multă tehnologie, dar nici prea puțină. Performanță peste medie pe orice tip de carosabil, dar fără a pedepsi ocupanții cu o suspensie dură. Noxe reduse și consum mic de carburant, așa cum îi stă bine unei mașini electrificate, dar fără stresul de a găsi o stație de încărcare sau de a avea o mașină electrică pentru oraș și una termică pentru vacanțe. Calea de Aur este una singură și cred că Suzuki Across se apropie foarte mult de ea!