Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Honda Jazz e:HEV Hybrid 2024 FACELIFT

Producătorul modelului din prezentarea de astăzi promite o experiență de condus unică datorită sistemului de propulsie. Combinând un motor termic pe benzină cu o capacitate de 1,5 L și un motor electric, sistemul hibrid al noului Honda Jazz are o tehnologie capabilă să comute automat între modurile în care rulează mașina, asigurând astfel eficiența performanței și a consumului. Pe numele său complet, Honda Jazz e:HEV are disponibile 3 niveluri de echipare: Elegance, Sport Advance și Crosstar Advance. Pe modelul pe care l-am avut la test am avut echiparea Sport Advance.

La exterior, noua generație de Jazz are mici detalii diferite care să le facă și mai plăcute privirii. De exemplu, specific echipării Sport Advance sunt barele față și spate cu finisaj negru lucios.
La interior, lucrurile arată destul de rudimentar, fără a ne lipsi însă de bună parte din tehnologia pe care o găsim pe mașinile noi. La sistemul de infotaintment ne putem conecta prin Apple CarPlay wireless sau prin Android Auto prin cablu; acesta este un sistem ușor de folosit, iar tableta de 9” prin intermediul căreia avem acces la el are o viteză bună de reacție.
Noul Jazz este suficient de confortabil și spațios pe bancheta spate, dacă vorbim de confortul a doi pasageri, pentru că e foarte probabil ca un al treilea pasager să nu fie de aceeași părere. Spațiul de stocare din portbagaj este de 304L, dar pentru că există “magic seats”, volumul până la tavan ajunge la capacitatea de 1200L.

În ceea ce privește sistemul hibrid, pentru că el este atracția principală, după cum spuneam mai sus, mașina trece în mod constant și automat de la un mod de rulare la altul astfel încât la pornirea de pe loc si până la o viteză de maxim 30km/h, în funcție de cum accelerezi, deplasarea se realizează în mod electric. Odată cu creșterea vitezei, intră și motorul termic în acțiune și astfel mașina rulează în mod hibrid. În funcție de cât de tare/repede accelerezi și de viteza la care ajungi, deplasarea se va realiza doar cu ajutorul motorului termic.

Ingineria care stă la baza acestui sistem presupune că motorul termic produce electricitate asistând astfel motorul electric. De asemenea, modul Brake care se ocupă cu regenerarea energiei la frânare ajută mult acest sistem, căci astfel poți ajunge la un consum mixt de 4,7L/100km.

Puterea maximă dezvoltată de acest sistem de propulsie este de 122CP și are un cuplu de 253Nm. Desigur, există moduri de rulare pe care le puteți selecta: Econ, Normal și Sport, dar mi se pare că sistemul funcționează atât de bine încât nu prea veți simți neapărat nevoia de modul Sport, pentru fanii acestui mod.

Pentru mai multe detalii despre experiența de condus alături de noul Honda Jazz e:HEV, vă invităm pe canalul nostru de YouTube!

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook