Test Suzuki S-Cross – Cadrul Perfect 7

Test Suzuki S-Cross – Cadrul Perfect 7

Suzuki S-Cross este unul dintre acele modele pe care te aștepți să-l vezi și peste 25 de ani făcând același lucru – rezistând cu tărie trecerii timpului. În zilele noastre, clienții caută mașina universală, cea care le face pe toate, iar Suzuki S Cross se apropie foarte mult de acest ideal. În acest episod din seria Cadrul Perfect, vom explora locurile prin care Suzuki S-Cross 2024 se va găsi peste mulți ani, în continuare reușind să fie un model onest, ce nu încearcă să fure ochii cumpărătorilor cu nimic. Pentru cei ce caută o mașină fiabilă, un SUV de oraș sau un model cu consum mic, S-Cross 2024 reprezintă calea de mijloc ideală. Suzuki S Cross 1.4 oferă atât performanțe decente, cât și un consum de carburant excelent, mai bun decât al vechii unități Suzuki 1.4 Boosterjet. Suzuki S Cross 4×4 poate să satisfacă și nevoile clienților atunci când se termină asfaltul, dar Vitara este mai agilă pe asfalt.

SUZUKI S-CROSS

SUZUKI S-CROSS

Suzuki are o istorie bogată în lumea offroad-ului. După ce în 1988 japonezii au făcut furori cu Vitara, un model pe cât de compact, pe atât de performant în noroi și pe orice alt tip de teren accidentat, în 2006 apare primul SX4, părintele spiritual al S Cross-ului din zilele noastre. SX4 utiliza un ambreiaj controlat electric ce putea oferi fiecărei punți 50% din puterea totală totală a motorului.

Sub capota S-Cross-ului de azi se află un propulsor simplu și eficient - 1.4 turbo cu sistem de propulsie mild hybrid pe 48 de volți. Motorul cu combustie internă dezvoltă 130 cai putere și 235 Nm cuplu, iar motorul electric ajută și el cu 13 cai putere. Interesant este că micul motor electric poate să pună osul la treabă și atunci când e vorba de a susține anumiți consumatori, dar și atunci când vine vorba de propulsie.

Pe asfalt, 0-100 în 10 secunde și viteză maximă 195 km/h, iar pe drumuri accidentate, gardă la sol de 175 mm. Oriunde ai alege să circuli, masa redusă de circa 1.3 tone este tot timpul un aliat puternic - manevrabilitatea, accelerația și consumul, toate sunt mai bune mulțumită masei reduse.

Și apropo de consum, aici este încă un punct puternic al acestui model - consum 7 litri/100 km. AM fost uimit să văd că acesta era consumul în orice situație - fie că mergeam pe autostradă cu 130 km/h, fie că mergeam în oraș, fie că exploram limitele aderenței pe drumuri mai puțin bătătorite, mașina doar sorbea din rezervorul de 47 litri. Ca să faceți o comparație, o Vitara S din 2019 cu același 1.4 turbo, dar fără mild hibrid, ajunge în oraș să consume 9, chiar 10 litri/100 km! Japonezii de la Suzuki sunt, cu siguranță, maeștrii îmbunătățirilor aparent subtile!

Interiorul este robust și pare că se va menține peste 20 de ani, așa cum se menține astăzi interiorul lui SX4, de exemplu. Bancheta este încăpătoare, iar portbagajul de 430 litri va permite familiei tale să ia toate bagajele necesare. Pentru că modelul nostru este nivel de echipare Luxus, plafonul panoramic introduce foarte multă lumină naturală în habitaclu. Dacă mai și deschizi trapa, parcă mergi cu decapotabila. Sunt de părere că e greu să ai o astfel de mașină și să nu-ți vină să pleci în fiecare weekend în diverse călătorii alături de cei dragi!

S-CROSS HYBRID | SUZUKI

În 2023, Suzuki România a vândut în țara noastră 4571 unități, reușind astfel să fie în top 10 producători auto de pe piața autohtonă. Și cum să nu fie astfel când între 21 și 27.000 euro îți poți cumpăra un S Cross perfect adecvat nevoilor tale. Românii au hotărât cu buzunarul și astfel, Suzuki a reușit să transforme 2023 într-unul dintre cei mai de succes ani pe piața noastră.

Solicită ofertă!