0

Test Drive Toyota Corolla 1.4D 4D DPF 6MT echipare SOL

Cea mai bine vanduta masina a tuturor timpurilor! Cu acest titlu se lauda Toyota Corolla si testand masina incep sa inteleg si eu de ce il merita. Se ia un pic de calitate, se amesteca cu cateva mici inovatii pe deasupra se presara un pret decent si gata: ai reteta completa pentru o masina care se va vinde in masa!

Motor/Cutie: Pentru ca modelul Corolla este o masina destinata familistilor, noi am testat varianta diesel, cea care cu siguranta va fi pe placul cumparatorilor din aceasta nisa. In prezent, Toyota ofera o singura motorizare diesel pe piata din romania: 1.4 D-4D DPF cu transmisie manuala in 6 rapoarte. Astfel echipata, masina ofera 90 de cai putere si un cuplu de 205 Nm. Nu sunt numere astronomice, dar nu trebuie sa scapam din vedere ca aceasta masina este una de familie si nu are nevoie de performante extreme. Acceleratia mi s-a parut un pic ciudata in aceasta masina, in mare parte datorita pedalei. Primul sfert de cursa din pedala de acceleratie nu are absolut niciun efect. Ca sa se intample ceva cu turatiile, trebuie sa apesi pedala cel putin pana la jumatate. Chiar si asa, dupa 2500 de turatii, nu mai conteaza cat de mult apesi pedala, masina nemaiavand putere de a accelera; turatiile urca dar masina nu merge infinit mai repede. Un lucru de apreciat este cutia de viteze: cele 6 rapoarte sunt usor de accesat fara niciun efort special, ceea ce face din Toyota Corolla un automobil usor de folosit in trafic.

test-drive-toyota-corolla-eblogauto (5)

Consum: De-a lungul testului, masina a fost condusa in general in oras, cu doar 2 iesiri pe centura, asa ca vom judeca consumul in functie de cel urban estimat de producator. Toyota spune ca aceasta masina consuma in oras, in conditii ideale, 4.9 litri/100 km. Bucurestiul nu este in niciun caz locul in care sa reusesti un consum bun, asa ca masina noastra a avut un consum mediu de 6.2 litri/100 km. In ciuda estimarilor optimiste ale constructorului nipon, consumul real nu este chiar rau pentru o masina de familie cu tabla grea si rezistenta.

Performante: Numerele generate de aceasta masina nu sunt deloc impresionante si este de inteles avand in vedere ca este un automobil destinat familiilor. Cei de la Toyota spun ca diesel-ul ajunge de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde iar eu nu tin sa ii contrazic. Viteza maxima este limitata la 180 km/h – respectabil pentru o astfel de masina. Tind sa cred ca diesel-ul este cea mai buna alegere datorita masei ce se face simtita atunci cand incerci sa accelerezi mai abrupt: 1300 kg reprezinta o greutate destul de mare cand tot ce ai la dispozitie e un motor diesel de 1.4 litri si 90 de cai putere. Totusi, masa masinii este distribuita cum trebuie, astfel ca si in curbele luate agresiv, Corolla va sta pe trasa pe care o doreste soferul. Pentru oras, motorul este de ajuns, dar pedela de acceleratie are aproximativ 25% cursa libera, asa ca sa nu va speriati daca trebuie sa apasati pe acceleratie destul de abrupt pentru ca masina sa reactioneze in vreun fel.

test-drive-toyota-corolla-eblogauto (4)

Siguranta: Imi place cum alege constructorul nipon sa abordeze aceasta categorie. Noua Corolla vine din varianta standard cu o sumedenie de sisteme ce incearca sa mentina si sa asigure starea de bine a soferului. Inca din echiparea de baza, masina vine cu airbag-uri frontale pentru sofer si pasager si airbag-uri laterale fata, airbag-uri de tip cortina si airbag pentru genunchii soferului. Toate astea, in versiunea standard! E clar ca celor de la Toyota le pasa foarte mult de siguranta cumparatorilor sai. Tot din varianta standard, cumparatorii vor beneficia si de scaunele cu tehnologia WIL (Whiplash Injury Lessening) ce asigura un suport mai bun al corpului la loviturile din spate. Peste toate aceste sisteme, adaugam ABS, EBD, BA, VSC si TRC (v-am omorat cu acronimele, nu?) si rezulta o masina cu 5 stele la testele Euro NCAP.

test-drive-toyota-corolla-eblogauto (3)

Inovare: In ciuda sistemului ce permite masinii sa se parcheze singura, inovatia Corollei nu vine din domeniul tehnologic, ci din trecutul ei. O masina care a fost in vanduta in 40 de milioane de exemplare de-a lungul a 11 generatii cu siguranta are nevoie sa se inventeze la fiecare iteratie pentru a ramane o propunere interesanta pentru cumparatorii ei. Ce face Corolla? Pastreaza mantra: calitate excelenta si tehnologie usor de folosit si inteles, astfel fiind automobilul excelent pentru marile mase de oameni. Inovarea acestei masini sta tocmai in traditia sa de fiabilitate. Un alt punct interesant este modul in care aceasta masina aduce la un pret decent cumparatorilor de rand tehnologii ce acum cativa ani erau disponibile doar pe masini de 50-60.000 de euro: sistemul inteligent de parcare automata.

Vezi si alte teste cu modele Toyota. Click aici!

Tehnologie: Nu putem sa abordam acest capitol fara sa discutam mai pe larg despre sistemul inteligent de parcare automata (SIPA). Ultima masina testata care avea un sistem similar a fost Renault Kadjar. La Renault sistemul in cauza era un pic mai “pompos”: pe ecranul sistemului de infotainment vedeai in mod constant ce trebuie sa faci si pentru cat timp iar optiunile de parcare (garare cu spatele, parcare laterala, garare cu spatele in spatiu de parcare oblic) erau mai variate si mai usor de selectat. Cei de la Toyota aleg sa ajute soferul in timpul manevrei folosind ecranul computerului de bord. Totusi, nici sistemul de infotainment al celor de la Toyota nu e de lepadat. Functiile sunt usor de accesat iar meniurile sunt inteligibile si neaglomerate. Conectarea unui telefon prin bluetooth, a unui iPod sau a unui stick de memorie se face foarte usor si functioneaza fara nicio problema de fiecare data.

test-drive-toyota-corolla-eblogauto (1)

Interior: La interior, Toyota Corolla este o masina primitoare si spatioasa, exact cum ar trebui sa fie o masina de familie. In mare parte, materialele sunt moi si placute la atingere iar atunci cand se foloseste plasticul, este unul de o calitate superioara, facut sa reziste in timp. Exceptie face plasticul lucios din jurul sistemului de infotainment care evidentiaza zgarieturile, amprentele si praful foarte usor. Zonele principale de atingere sunt captusite cu materiale moi care dau senzatia de rafinament. Scaunele sunt confortabile iar reglajele fac destul de usoara sarcina de a-ti gasi o pozitie buna de condus. Totusi, poate cel mai important lucru ce trebuie spus despre interior se afla in spate: la picioarele pasagerilor din spate nu se afla niciun tunel de transmisie, astfel ca si pasagerul din mijloc va calatori in confort similar cu ceilalti doi ocupanti din spate. Acest lucru e mult mai important decat pare, avand in vedere ca avem de-a face cu o masina gandita pentru familisti.

test-drive-toyota-corolla-eblogauto (6)

Exterior: Aceasta categorie este subiectiva, dar eu sunt de partea celor care spun ca acum masina arata mult mai bine decat in varianta trecuta. O nota de agresivitate bine meritata a fost adaugata noii Corolla in speranta ca masina va deveni mult mai interesanta si pentru alti cumparatori. Farurile cu LED se imbina foarte frumos cu grila fata dand impresia unei masini mult mai agresive. Stopurile sunt unite printr-o banda cromata ce de o nota de eleganta masinii. Sincer, cred ca Toyota Corolla a facut un pas urias in fata atunci cand vine vorba de design-ul exterior.

Pret: Noi am avut la dispozitie Toyota Corolla 1.4 D-4D cu echiparea ce mai inalta – Sol, astfel ca masina noastra a ajuns la pretul de 22.632 Euro. Desi varianta de baza a masinii (Terra) este echipata foarte bine, cred ca varianta care va surade celor mai multi cumparatori este cea de mijloc: Luna. In aceasta echipare se adauga optionale precum sistemul de infotainment, sistemul de navigatie si camera pentru marsarier. Poate ca nu sunt cele mai necesare optionale, dar intr-un oras precum Bucurestiul, isi gasesc practicalitatea. Adversarul de moarte al Corollei, Volkswagen Jetta ajunge la 21.288 Euro in echiparea Highline cu motorul diesel de 110 cai putere. Avand in vedere controversele ce planeaza in jurul celor de la Volkswagen, Toyota cu siguranta va avea un aflux de cumparatori in categoria berlinelor.

PRO: Design exterior, cutia de viteze, spatiul la interior

CONTRA: Portbagaj mic in comparatie cu Jetta, anumite elemente de plastic la interior

Vezi galeria foto completa aici!

Parteneri: Toyota Romania, F64 si Olympus Romania

Material video realizat cu:

Olympus E-M5 Mark II
M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑40mm 1:2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO

http://www.olympus.ro/

Galerie foto realizata cu:

SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon [C]
Canon EF 8-15mm f/4 L USM Fisheye
Canon EF 70-200mm f/4 L USM
Canon EOS 60D body
Canon Acumulator LP-E6

http://www.f64.ro/

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *