0

Porsche 911 R – detalii

Porsche dezvăluie la Salonul Auto Internațional de la Geneva o versiune sportivă puristă, cu un design clasic, a noului 911 – 911 R. Motorul boxer aspirat natural de patru litri și o putere de 368 kW (500 CP), plus transmisia sport cu șase trepte, încadrează noul model 911 R în tradiția precursorului său istoric: o mașină de competiție din 1967, omologată pentru drumurile publice. Produs în ediție limitată, primul 911 R (R-ul provine de la Racing) s-a afirmat în cursele de raliu, în competiția Targa Florio și în curse de viteză pentru stabilirea de recorduri mondiale. La fel ca și predecesorul său legendar, noul 911 R este construit folosind sistematic materiale ușoare, atinge performanțe impresionante și oferă o experiență de conducere unică. Acest vehicul, realizat într-o ediție limitată, de 991 de unități, are o greutate totală de 1.370 kg și este, în prezent, cea mai ușoară versiune a modelului 911. Prin motorul aspirat natural, în șase cilindri și transmisia manuală sport, Porsche își arată încă o dată angajamentul de a realiza mașini sport de înaltă performanță, care să stârnească emoții puternice. Dezvoltat în atelierele dedicate motorsport-ului, 911 R extinde spectrul motoarelor performante, aspirate natural, alăturându-se modelelor de competiție 911 GT3 și 911 GT3 RS.

porsche-911r-eblogauto (4)

Motorul dezvoltă 500 CP la 8.250 rpm și generează 460 Nm la o turație de 6.250 rpm. Cu tracțiune spate, bolidul sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. În conformitate cu caracterul său purist și cu agilitatea sa, modelul 911 este disponibil exclusiv cu transmisie sport cu șase trepte. Cursa scurtă a schimbătorului subliniază experiența activă de conducere. Astfel, conducătorul auto beneficiază de o rezervă de putere inclusiv la viteze de 323 km/h. Consumul mixt de combustibil în NEDC este de 13,3l/100km.

porsche-911r-eblogauto (1)

Cu o greutate totală de 1.370 de kilograme, 911 R este mai ușor cu 50 de kilograme față de modelul 911 GT3 RS. Capota și aripile sunt realizate din carbon, iar plafonul din magneziu. Acestlucru reduce centrul de greutate al vehiculului. Luneta și geamurile laterale  spate sunt realizate din plastic ușor. Alte modificări constau în fonoizolarea mai redusă la interior și în lipsa locurilor din spate. Sistemul de aer condiționat și radioul, inclusiv sistemul audio, au căzut victime “curei de slăbire”, fiind disponibile ca opțiuni fară cost suplimentar.

porsche-911r-eblogauto (2)

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *