0

Test Drive Suzuki Swift 1.2 VVT GLX M/T 2016

Weekend-ul trecut am avut ocazia să testez noul. În ochii mei a fost și rămâne clar o mașină de oraș, ușor de parcat și de strecurat în trafic. Însă, pentru a o testa corespunzător, am facut un traseu mai lung. Astel, am avut și câteva surprize plăcute la care nu mă așteptam de la acest model.

2016-suzuki-swift-test-drive-eblogauto

Performante

Modelul testat este echipat cu versiunea 1.2 VVT GLX M/T ce dezvoltă o putere maximă de 94 CP, cu un cuplu maxim de 118 Nm pe benzină şi care respectă normele de poluare Euro 6. Cutia de viteze este manuală, în 5 trepte cu o cursă lungă astfel încat să suplinească lipsa de putere și cuplul redus, dar personal mie nu mi-a plăcut deloc, aveam tot timpul senzația ca mestec în mâncare.

Fiind foarte ușoară, mă așteptam să fie un pic mai nervoasă în traficul urban la schimbarea în trepte inferioare, însă nu a fost deloc pe placul meu și pot să afirm că este foarte “leneșă”.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (17)

Capacitatea rezervorului este de 42 de l, producătorul japonez anunțând un consum mediu mixt de 5 l/100km, iar eu am obţinut 5.2 l/100km în cei 352 de km parcurși. Este adevărat că în București atât vineri cât și duminică s-a circulat surprinzător de bine, dar sâmbătă am avut ca și rută: București – Piatra Arsă – Sinaia – Stâna Regală, cu 4 persoane în mașină. Din punctul meu de vedere a consumat extraodinar de bine, având în vedere motorul din dotare, greutatea din mașină și faptul că mai bine de 80 de km au fost numai în urcare (Posada, Transbucegi).

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (10)

Suzuki Swift atinge 100km/h în 12.3 secunde, iar viteza maximă la care ajunge este de 165 km/h. Pot să spun faptul că atunci când am atins viteza de 120 km/h pe autostradă am setat pilotul automat, iar daca voiam să fac o depășire cu 130km/h, trebuia “să imi iau avânt”, nu glumă:).

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (15)

O alta aventură a fost să îmi dau seama cum resetez consumul mediu. Mi-a luat cam două semafoare, pentru ca nu găseam butonul meniului care să afișeze setările din bord. La al doilea semafor am zis să încerc și cele două rotițe din bord și BINGO. Mi se pare un pic peste mână acest sistem.

Siguranta

La testele realizate de către cei de la EURONCAP, noul Suzuki Swift a obţinut 5 stele de siguranţă. Noua versiune vine bine echipată:
– Airbag-uri frontale+laterale șofer/ pasager;
– Airbag-uri tip cortină;
– Airbag genunchi șofer, frontal pasager decuplabil;
– Bare în uși pentru protecția la impact lateral;
– ABS, EBD, BA, ESP;
– Frână: discuri ventilate față, discuri spate;
– Senzori de monitorizare a presiunii în pneuri și multe altele.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (8)

Pot să spun că nu am avut probleme cu deraparea (nici pe drum forestier) și chiar are stabilitate în curbe.

Consider că ar fi trebuit setată, pentru siguranța pasagerilor, blocarea automată a portierelor la o viteză de peste 20 km/h, eu le blocam manual atunci când nu uitam.

Interior

Modelul testat de către mine a fost echipat cu Keylesss Go (deschiderea, închiderea și pornirea mașinii fără cheie), Bluetooth, USB şi aux-in. La Bluetooth a fost destul de greu să mă conectez prima oară, nu îmi identifica sistemul mașinii, nu era vizibil pentru telefon. De asemenea, numele melodiilor de pe USB nu erau afișate și nu mi se pare normal. Mi-a plăcut faptul că avea semnalizare one touch, pe care o consider foarte utilă.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (1)

Mașina mai avea în dotare: scaune față încălzite, cruise control, geamuri spate cu tentă fumurie (foarte importante aceaste opțiuni pentru mine), aprinderea automată a farurilor, comenzi volan și multe altele. Mi-a plăcut faptul că avea semnalizare one touch.

Mașina este prevăzută cu un număr de 5 locuri, am testat confortul doar a 4 pasageri pentru o distanță medie parcursă. Am ajuns la concluzia că este suficient loc în spate pentru 3 persoane, fiind destul de spațioasă la picioare, dar pentru o persoană înaltă nu este suficient spațiu până la plafon, aceasta putând să atingă foarte ușor cu capul. În ceea ce privește confortul asigurat șoferului pe distanțe mici și medii, mașina s-a comportat extraodinar. În plus, mi-a plăcut faptul că aveam o vizibilitatea foarte bună din ea, mai puțin prin lunetă care este destul de mică, dar nu consider deranjant.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (13)

Recunosc ca mi-a lipsit cotiera pentru a avea confortul desăvârșit la volan, dar mi-a mai plăcut faptul că habitaclul are suficient de multe spații de depozitare.

Interiorul este destul de plasticos, iar consola este foarte minimalista. Volanul este îmbrăcat în piele, fiind un punct forte atunci când vine vorba de manevrat și de design.

Exterior

Cele mai importante dotări la exterior sunt: jante din aliaj pe 16 inch, lumini de zi cu LED, faruri tip proiector, geamuri spate cu tentă fumurie.

Design-ul de la exterior este unul catchy și sportiv, iar faptul că a fost model Bi-tone il consider un mare avantaj, atrăgea multe priviri. Jantele erau și ele albe, în ton cu partea de sus a caroseriei și cu oglinzile exterioare.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (7)

Sunt foarte încântată de faptul că mașina este destul de înaltă. Pe lângă faptul că a reușit să treacă testul la bordură: , nu am avut nicio problemă în a ajunge la Stâna Regala din Sinaia pe drum forestier, nivelat și cu 4 persoane în mașină.

Pret

Suzuki România ne-a comunicat un preţ special de 12.500 euro cu TVA (reducere 500 euro) pentru modelul testat. De asemenea, maşina vine însoţită de o garanţie de 5 ani fără limită de Km! Singurul rival care sta in fata lui Swift este Sandero care are pretul mult mai mic. Daca alegem echiparea de top pentru un Sandero de 0.9 TCE 90 CP Laureate, pretul depaseste cu putin suma de 10.550 euro cu TVA.

2016-suzuki-swift-review-eblogauto (6)

În final, pentru mine, rămâne o mașină ușor de condus, de oraș, ușor de parcat și ideală pentru targetul feminin.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele SUZUKI: Click aici!

PRO: Design-ul, cruise control, înălțimea, consumul.
CONTRA: Performanța, interiorul plasticos, cutia de viteze.

Productie
Adina Pitigoi – tester
Catalin Trasca – foto

Parteneri
Suzuki Romania

 

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *