0

Test Drive Renault Twizy Urban 80: Kart-ul electric pregatit de Bucuresti

In societatea noastra consumista si plina de oameni ce fac acelasi lucru in repetate randuri pentru ca asa au auzit ei ca este cel mai in regula, e bine uneori sa iesi in evidenta cu ceva bun. Asta au incercat si cei de la Renault cand au lansat in Romania una dintre cele mai interesante masini (?) din Europa.

Renault Twizy este de fapt un cuadriciclu electric ce se straduieste din rasputeri sa ne convinga ca este o alternativa eco la orice altceva ati putea alege pentru deplasarile in oras. Daca ne-a convins sau nu, puteti vedea in articolul de mai jos sau in review-ul video de pe YouTube.

renault-twizy-urban-80 (6)

MOTOR/CUTIE: Versiunea testata de noi – Urban 80 este modelul cu motor electric de 17 KW si cutie automata. Toate masini electrice au cutie automata pentru ca nu exista viteze. Masinile electrice au o singura viteza pe parcursul careia accelereaza la fel de bine inca de la inceput si pana la viteza maxima. Acceleratia este constanta pe intreaga durata a apasarii pedalei. Singurul zgomot pe care il auzi la acceleratie este un bazait electric ce te propulseaza cum poate el mai bine si vantul care intra in cabina dupa bunul lui plac. Pentru traficul din Bucuresti masina este ideala. Dimensiunile mici o fac perfecta pentru a te baga in fata taximetristului din dreapta ta cand ai gresit banda pe care trebuia sa te incadrezi si acceleratia aproape instanta te ajuta foarte mult la plecarile de la semafor. Depinde de cat de multa nevoie ai de autonomie pentru ca pe masura ce accelerezi mai tare, cu atat mai mult curent vei consuma. Bateriile masinii sunt plasate in spate si destul de jos in asa fel incat centrul de greutate iti permite sa faci schimbari bruste de directie si masina sa stea totusi cuminte pe sosea.

renault-twizy-urban-80 (4)

CONSUM: 0 l/100km. E normal sa fie asa pentru ca aceasta masina nu utilizeaza carburanti fosili clasici, ci se bazeaza doar pe puterea electrica. Nici daca ar vrea clientul, cei de la Renault nu vor vinde aceasta masina cu sistem hibrid sau cu motor clasic cu combustie interna deoarece nu asta este ideea principala a masinii. Cu un plin de curent ce se realizeaza in aproximativ 3 ore si 30 de minute, masina reuseste o autonomie de aproximativ 60 de kilometri nemenajati in Bucuresti. Daca o menajam putin si ne folosim din cand in cand si de faptul ca atunci cand masina merge sub forta inertiei si fara a accelera ea incarca bateriile printr-un sistem asemanator cu al dinamului de la bicicleta, atunci putem reusi 70 de kilometri. Oricum ar fi, e de ajuns pentru Bucuresti sau orice alt oras unde calatoriile sunt scurte si regulate. Daca vreti sa vedeti o lista cu statiile electrice de incarcare, va sugerez urmatrorul link: http://www.aver.ro/statii.html.

renault-twizy-urban-80 (7)

PERFORMANTE: Marea mirare a tuturor este cand le spun ca aceasta masina are o viteza maxima de 80 km/h pentru ca nimeni nu se asteapta ca ceva ce pare sa fi iesit dintr-un ou Kinder sa mearga asa repede. Tot impresionanta este si manevrabilitatea acestei masini. Avand un sasiu gandit de cei de la Renault Sport e normal ca masina sa stea bine pe sosea. Bateriile sunt dispuse in asa fel incat centrul de greutate sa fie jos si sa apese pe rotile motrice (cele din spate). Acceleratia de la 0-100 km/h este… ei bine nu este. Pentru ca masina nu atinge 100 km/h. Dar nici macar nu este o problema acest lucru pentru ca masina accelereaza destul de repede incat sa nu incurce deloc traficul. Ba chiar il si intrece pe alocuri. O mica problema ar fi cu franele care la inceput nu dau impresia de siguranta conducatorului dar dupa o zi-doua de condus incepi sa iti dai seama cum sa iti estimezi franele.

SIGURANTA: Ca orice alt cuadriciclu testat de cei de la Euro NCAP, Twizy nu a avut rezultate prea bune. Nu cred ca v-ati fi asteptat sa aiba siguranta unui Volvo. Masina are airbag in volan deci la impactul frontal nu este asa de grava problema. Riscuri mari de accidentare sunt in cazul loviturilor din lateral. Chiar daca clientul opteaza sa isi ia usile, partea de jos a acestora e facuta dintr-un plexiglas care nu face o treaba prea buna in a izola soferul de obiecte ce se indreapta spre el in viteza. Problema nu e chiar asa grava: aceasta masina nu va iesi din mediul urban unde vitezele de rulare sunt mult mai mici.

renault-twizy-urban-80 (3)

INOVARE: Inovarea celor de la Renault consta in faptul ca au reusit sa dea oamenilor un autovehicul complet electric pentru un pret foarte mic. Chiar daca masina are mai multe in comun cu o masina de golf decat cu un Smart, aspectul si motorizarea reprezinta punctele forte ale modelului Twizy.

TEHNOLOGIE: Nu veti gasi prea multa tehnologie in masina asta. Nu tu ecran LCD cu touch-screen, nu tu clima automata, nimic. Este normal sa fie asa. Masina este foarte ieftina si nici macar nu ar avea nevoie de lucrurile amintite mai sus. Exista o extraoptiune ce inglobeaza o conexiune Bluetooth pentru cei ce vor sa isi conecteze telefonul si sa asculte muzica la cele doua boxe din plafonul masinii dar modelul pe care l-am condus noi nu avea asa ceva. Din punct de vedere tehnologic este foarte important sistemul de regenerare al energiei electrice la franare. Atunci cand masina franeaza sau cand merge sub inertie dar nu este accelerata, Twizy foloseste energia ce altfel ar fi fost irosita pentru a-si reincarca bateriile. Daca folosim masina tinand cont cu atentie de acest lucru putem mari foarte usor autonomia cuadriciclului.

renault-twizy-urban-80 (8)

INTERIOR: Sa spui ca interiorul lui Renault Twizy este nemultumitor pentru ca nu este plin de piele si plastice placute la atingere ar fi o prostie din partea oricui. Pe buna dreptate ar fi asa, pentru ca aceasta masina nu urmareste sa ofere lux ci mobilitate. De aceea, spatiile de stocare sunt limitate iar confortul soferului nu este unul sporit. In stanga si in dreapta soferului exista doua spatii de stocare: cel din stanga are in el si o priza de 12 V iar cel din dreapta poate fi inchis si deschis cu aceeasi cheie care se baga si in contact. In spatele scaunul pasagerului mai exista un spatiu mic de stocare care poate fi la fel deschis cu cheia masinii. Scaunele nu sunt cele mai confortabile, amandoua fiind de tip scoica, spatarul nu poate fi rabatat in fata sau in spate ceea ce la drumurile scurte in oras nu este chiar asa o mare problema. In spate se poate sta destul de confortabil, picioarele pasagerului trecand pe langa scaunul soferului. Vizibilitatea iti da o senzatie incredibila de control pentru ca poti vedea chiar si suspensia cum lucreaza astfel poti pune masina unde vrei tu pe sosea cu mare usurinta.

renault-twizy-urban-80 (1)

EXTERIOR: Nu exista nimic pe strazile din Romania care sa semene cu Twizy asa ca exteriorul va atrage intotdeauna atentia, oriunde ai circula cu masina asta. Exteriorul pare a fi scos dintr-un film despre viitorul omenirii, undeva prin 2090 si toata lumea reactioneaza la el indiferent de nationalitate, sex sau preferinte automobilistice, dupa cum puteti vedea in urmatorul filmulet: https://www.youtube.com/watch?v=DgUQlVsrTUQ.

PRET: Modelul testat de noi costa in jur de 8.700 de euro cu TVA dar are cateva optionale vizuale cum ar fi jantele, tapiteria si interiorul colorate. Aceste lucruri ar putea la fel de bine sa nu fie dar ce consideram noi ca ar fi o optiune ce trebuie cumparata este optiunea de 590 de euro numita „Protectii laterale”. Nu i-a lasat inima sa le spuna „usi” pentru ca nu prea sunt usi. Nici macar incuietoare nu au. Dar ofera o protectia sporita ce se dovedeste a fi practica atunci cand treci cu masina printr-o balta. Credeti-ma pe cuvant. In functie de numarul de kilometri pe care masina il parcurge si in functie si de durata contractului, proprietarul va trebui sa plateasca lunar o chirie a bateriei ce poate oscila intre 30 si 180 de euro. In acest caz, cei de la Renault se obliga sa schimbe gratuit bateriile masinii atunci cand ele nu mai performeaza la capacitatea lor maxima.

GALERIE FOTO – Test Drive Renault Twizy Urban 80

Sa vorbim putin despre modalitati de finantare. Statul roman are un proiect de lege numit „Ecotichet” inca din luna aprilie trimis sa fie aprobat dar pana acum nu exista nimic concret. Poate ca domnii politicieni au alte lucruri de facut in loc sa stimuleze cresterea parcului de autmobile electrice din Romania. Se mai intampla, eu ii inteleg (ba nu). Oricum, daca va ganditi sa va luati un Renault Twizy va recomand sa mai asteptati putin si sa fiti cu ochii pe link-ul de mai jos unde Administratia Fondului pentru Mediu va publica programul pentru Ecotichet 2015 daca va fi aprobat… vreodata (http://afm.ro/vehicule_electrice.php).

In concluzie, eu va pot spune ca m-am indragostit de aceasta masinuta care face o propunere foarte interesanta: condus distractiv si eco cu minimum de costuri si batai de cap. Mi se pare masina perfecta pentru cineva care sta intr-un oras aglomerat cum e Bucurestiul, sta la o casa unde are o priza afara si mai are si o masina cu combustie interna pentru drumurile in afara localitatii sau pentru cand vine iarna. Benzina se va termina la un moment dat si va lua cu ea si calota glaciara care, apropo, se topeste intr-un ritm alert in ultimii 10 ani.

PRO: Pret de achizitie mic, mobilitate, sistem de propulsie ECO, demaraj, posibilitatea incarcarii la orice priza de 220V, design-ul atractiv si dimensiun perfecte pentru parcarile urbane.

CONTRA: Materiale folosite la interior si lipsa unui sistem de încuietori.

De ce sa iti iei o motocicleta cu care sa faci naveta in Bucuresti, cand poti sa iti iei un Twizy? Costuri mai mici de intretinere si zero poluare!

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *