Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive cu Noul Hyundai i30: Fluidic Sculpture

Test Drive cu Noul Hyundai i30: Fluidic Sculpture

INTRODUCERE: Fluiditate, eleganta, tehnologie, siguranta, concept european, intuitivitate. Acestea sunt cateva din calitatile pe care noul i30 le are. Dupa cum nu iau nimic de bun niciodata, am mers dis-de-dimineata sa distrug sau sa confirm cele spuse de catre reprezentanti.
Am crezut ca voi gasi fostul i30 cu un minim facelift. In realitate am dat peste …o masina? Nu! o sculptura? Da! Am impresia ca insusi Michelangelo a participat la nasterea noului i30! Incredibil…
Nu mai gasesc nimic care sa imi aminteasca de anostul model anterior. Nimic nu e prea simplu,nimic nu e prea sofisticat, totul e acolo unde trebuie sa fie. Liniile curbe, farurile cu leduri ,grilajul, toate se contopesc dand nastere unei capodopere pe patru roti. Dumnezeule, e arta!
Cele 6 propulsoare (trei diesel si trei benzina) ce dezvolta puteri intre 90 -135cp, cele 6 airbaguri standard (fata,lateralesi cortina) si cele sase tipuri de tehnologii de siguranta pasiva si activa (ESP,VSM,ABS,BAS,HAC,ESS) vin sa satisfaca toate exigentele si cand spun toate, chiar ma refer la toate! E oare posibil sa fiu in fata unei masini care nu vrea sa faca nici un fel de compromis?Hmm…
Interiorul este foarte bine structurat. Plasticul ce inveleste intregul bord e moale,calitativ si…moale. Stiu ca ma repet, dar imi place plasticul moale. Tapiteria denota aceeasi calitate si e pufoasa la atingere. Pe volan sunt asezate intuitiv toate optiunile de care are nevoie soferul in timpul condusului, inclusiv setarile pentru Cruise Control. La o atingere de buton,  masina poate accelera, poate incetini sau isi poate mentine viteza fara a fi nevoie de interventia asupra pedalei de acceleratie. Si daca tot suntem la capitolul “volanul si butoanele acestuia”, ei bine, ar trebui sa va vorbesc si despre Flex Steer, o optiune de care cei de la Hyundai sunt foarte mandri, dar sincer,nu stiu de ce…Nu face nimic altceva decat a-ti da posibilitatea de a-ti seta volanul dupa starea de spirit, Confort, Normal si Sport sau mai pe intelesul tuturor, volan moale, rigid si foarte rigid, lucru care nu prea ma intereseaza la o masina ce atinge suta de km/h in 11,7 secunde si care are si un mic delay intre momentul in care apesi acceleratia si momentul in care incepe sa isi dea drumul. In fine, pentru o masina de oras in care pot incapea lejer patru persoane, important mi se pare confortul, iar de confort ne bucuram din plin. Un sistem audio cu MP3, locasuri pentru AUX, iPOD, usb si priza de 12 v, clima ce actioneaza pe doua zone si spatiul generos pentru pasagerii din spate, atat la genunchi, cat si la cap, toate acestea ne fac calatoriile mai placute si cu singuranta e foarte placut sa calatoresti cu noul i30, pentru ca suspensia fata Mcpherson si suspenisa independenta spate te ajuta sa uiti ca te afli pe drumurile din Romania.
Una peste alta am fost incantat de noul i30,care saluta din mers clasa low-cost si se indreapta cu viteza maxima catre high-class,asta daca nu cumva a ajuns deja la destinatie…
 
MOTOR/CUTIE: Noua generatie i30 are in oferta 6 motorizari. Modelul testat a fost un motor de 1.6l CRDi de 110CP. Cei 110CP sunt oferiti la o turatie de 4000RPM iar cuplul motorului de 260Nm isi face pe deplin treaba o data ce depasim 2000RPM. Acceleratia se face liniar nu progresiv ca la alte modele. Adica motorul nu ofera o putere violenta rotilor pe fata. Acceleratia de la 0-100 km/h se face conform datelor tehnice in 11.7sec dar noi am reusit in doar 14 sec (in masina se aflau patru persoane). Cutia este una in 6 rapoarte  fiind una precisa si placuta pe distante lungi. Schimbarea treptelor se realizeaza usor, cu rapoarte lungi ce favorizeaza economia de combustibil. Cutia este realizata integral de Hyundai-Kia. Dupa parerea noastra, este una din cele mai bune cutii testate pana acum. Masina este dotata cu un indicator care iti spune cand sa iti schimbi treapta de viteza pentru un consum optim…NOTA: 4.3
CONSUM: In datele tehnice este prezentat un consum de 4.3l/100 km mixt. In urma testului, am inregistrat un consum de 6l/100km preponderent urban si in regim sportiv care din punctul nostru de vedere  este unul foarte bun. NOTA: 4.3
PERFORMANTE: Noul i30 face concurenta in mod clar modelului VW Golf 6 (in curand Golf 7). Luand ambele modele cu acelasi caracteristici, cele doua sunt aproape la egalitate ca si performante dar Hyundai are un mic avantaj al pretului. Tot in aceasta clasa putem include Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo si Ford Focus. Cu acceleratie in 11.7 sec/100km si cu o viteza maxima de 185 km/h, Hyundai i30 are valori asemanatoare cu masinile amintite, diferenta facundu-se de alti factori. Suspensia este una de tip McPherson pe fata si pe spate independenta. Aceasta se caracterizeaza prin confort si care iti ofera o senzatia placuta si relaxanta la volan. Putem spune fara a gresi, ca este una din cele mai bune pe care le-am testat pana acum in aceasta clasa…NOTA: 4.0
SIGURANTA: Noul i30 a obtinut 5 stele la testele euroNCAP. Printre sistemele de siguranta, amintim aici 6 airbag-uri, omniprezentul ABS, VSM – vehicle stability management, ESP – electronic stability programme, HAC – asistenta in panta, ESS – sistem de avertizare la franare violenta si BAS – asistenta la franare…NOTA: 4.4
INOVARE: Sistemul FlexSteer care permite soferului sa isi aleaga printr-o buton de comanda aplasat pe volan, modul de rulare a directie: Comfort, Normal si Sport. Sincer sa fiu, pe cat de inovativ si interesant, nu are un feedback bun. Adica, Comfort – directia este prea usoara, iti ofera senzatia ca nu ai un volan in mana ci o jucarie – totusi aceasta optiune este perfecta pentru persoanele care doresc sa realizeze in mod rapid o parcare laterala. Modul Sport – directia este mult mai dura, greu de manevrat dar perfecta pentru calatorii pe distante lungi. Ramane modul Normal – dupa parerea mea, asa ar trebui si voi sa il folositi daca parcurgeti distante cu trafic urban si extraurban. Ce imi place foarte mult, ce am intalnit si la test drive-ul lui i40, sistemul de faruri de zi cu LED-uri, AFSL – faruri adaptive si HID – fixarea intensitatii luminii.NOTA: 4.0
TEHNOLOGIE: Modele Hyundai demult nu mai pot fi considerate low-cost ci mai degraba high-class la echiparea cu care vin in standard. Tehnologia nu face rabat la acest capitol. Comenzile volanului sunt exceptionale, foarte bine amplasate si intuitive. Datele prezentate la bord sunt bine evidentiate, clar si usor de urmarit. Consola centrala prezinta sistem audio cu MP3 player, sistem dual de climatizare, USB, Ipod, Aux, avem pana si pria de 12V. NOTA:4.3
INTERIOR: Este caracterizat de materiale de o buna calitate pe care nu mai mira pe nimeni, in special plasticul care imbraca bordul, fiind moale si de o foarte buna calitate. Culorile din interior sunt foarte bine alese, dand o tenta primitoare si de spatiu. Spatiu pasagerilor este unul suficient, atat pentru cei din fata cat si pentru pasagerii din spate cu destul loc la nivelul genunchilor si a capului. Portbagajul este unul de 378l, deci unul spatios cat sa iti poti permite sa pleci in vacanta si cu catelul. NOTA: 4.3
EXTERIOR: Design-ul este unul excelent, atuul marci si trend-ul actual al marcii Hyundai  fiind intitulat “Fluidic Sculpture”. Liniile masinii iti imprima senzatia de putere, fluide, cu o atitudine foarte indrazneata prin aerul sportiv si dinamic pe care il prezinta masina.  Din acest punct de vedere, i30 este modelul cu cel mai puternic caracter modern fata de concurenta. NOTA: 4.8

PRET: Modelul de baza porneste de la 12.577 euro cu TVA inclus. La dotarile pe care le ofera, consideram ca este un pret rezonabil. Modelul testat de noi, ajunge la 16.930 euro cu TVA inclus. Ca si nivel de pret, Hyundai se pozitioneaza la acelasi nivel cu concurenta.

PRO: Design modern, Interior – in special confortul si calitatea materialelor, Suspensia – cea mai buna testata de echipa noastra pana acum, Motorul diesel

CONTRA: Sistemul FlexSteer.

reclama