Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive BMW XM 2024

BMW XM Este cel mai bine vândut model M din România. Atenție, vorbim de modele M 100%, precum M4 sau M3, nu M335 sau M435. Pentru că BMW XM este o mașină 100% M, este primul model dezvoltat de la 0 de divizia cu cea mai puternică literă din lume, după BMW M1. Având în vedere ce bani face Lamborghini cu Urus și Porsche cu Cayenne, de ce nu ar avea și BMW un produs în această clasă?

Deocamdată, în România, există o singură motorizare cu 2 variante de putere – 4.4 V8 plugin hibrid cu 653 cai putere sau 748 în varianta Label Red. Știu că sună ca un whiskey, dar e de fapt versiunea de top a lui XM. Revenind la XM-ul nostru de 653 cai putere, 197 cai putere sunt dezvoltați doar de motorul electric. Asta înseamnă că atunci când ești în modul electric, folosești 197 cai putere. Mașina aceasta are 2.7 tone, dar 197 cai putere sunt, în mod surprinzător, excelenți pentru oraș. În mediul urban, poți merge electric cam 65-70 km, în funcție de stilul de condus, pe vreme rece cu climatizare și încălzire peste tot. Când bateria nu mai este încărcată, mașina tot beneficiază de o asistență sporită din partea motorului electric, astfel că tot pleci de la semafor în mod electric și pe măsură ce e nevoie de putere de la V8-ul de 4.4 litri, apare și acesta în discuție. Pe volan ai cele 2 butoane, M1 și M2, ceea ce înseamnă că îți poți personaliza 2 seturi de presetări ce se activează la apăsarea acestor butoane – combo-ul perfect de suspensie adaptive M, diferențial M sport și xDrive este la doar o apăsare de buton distanță.

Mașina aceasta are 2.7 tone, dar bestia dansează la limita aderenței, deși arată ca și cum n-ar calca niciodată pe ringul de dans. Modul în care poți strange virajul doar din accelerație este specific mașinilor sport cu garda la sol mult mai joasă.

Accelerație de la 0-100 este declarată de bavarezi ca fiind de 4.3 secunde. BMW minte. Mașina aceasta accelerează mai repede, așa ai impresia. Cuplul instant al motorului electric situat in transmisie nu te lasă nicio secundă fără găleți de putere la îndemână. Și dacă motorul electric nu mai poate, vine tovarășul lui cel mai bun, 4.4 V8, să-l ajute.

Cei care admira din viteza XM, nu vor apuca să vadă detaliile subtile – siglele BMW situate în spatele lunetei, grila iluminată, evacuările puse pe verticală, lipsa siglei BMW de pe hayon. Acolo scrie doar XM. Citroen XM?!

Cu siguranță cei care o admira, nu vor vedea interiorul – plafonul acesta ciudat care pare a fi desenat de o ființă extraterestra, pielea aceasta extrem de fină, pernuțele de pe bancheta spate inscripționate cu XM, totul la mașina aceasta este spectacol. BMW XM este o mașină de 187.000 euro iar motivul pentru care dai acești bani este simplu – pentru ca lumea să știe că ție îți merge mult mai bine decât atunci când aveai doar un simplu BMW X5.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook