Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Noul BMW Seria 5 Touring 2024

Pentru mulți oameni, indiferent de cât de mult interes au pentru subiectul automobile, BMW Seria 5 reprezintă acea mașină care le face pe toate. Și nu doar ca le face pe toate, dar le face și într-un mod lipsit de compromisuri.

Cu fiecare nouă generație, BMW ne lasă impresia că Seria 5 este tot mai aproape de perfecțiune. Totuși, odată la ceva timp, bavarezii aleg să șocheze și să facă schimbări radicale cu modelele lor, exact ceea ce s-a întâmplat și cu noua generație de Seria 5, lansată în 2023.

Designul exterior este unul polarizant, acesta reprezentând principala nemulțumire a multor împătimiți ai modelului, ei considerând că BMW s-a îndepărtat de spiritul specific al mărcii. Vă sună familiar? Probabil pentru că acest lucru s-a mai întâmplat și în urmă cu mai bine de 20 de ani, când a fost prezentată generația E60 (2003-2010) a Seriei 5. Aceasta era considerată la vremea aceea foarte nereușită, în special în comparație cu mult apreciatul E39 (1995-2004), pe care avea dificila misiune de a-l înlocui.

Se pare că istoria se repetă, iar actuala generație a Seriei 5 are datoria de a fi un urmaș demn al generației G30 (2016-2023). Noi nu ne facem griji în această privință, deoarece așa cum a demonstrat-o și în urmă cu peste 20 de ani, BMW va reuși din noi să schimbe părerile puriștilor.
Trecând peste scurta lecție de istorie, BMW a prezentat la începutul lunii februarie a acestui an și varianta Touring a noii Serii 5. Partea frontală este aceeași cu cea a limuzinei, diferența cea mare fiind în partea din spate.

Designul părții din spate sugerează dinamica specifică mărcii, cu un plafon care plonjează ușor, dar și o eleganță cu care BMW ne-a obișnuit deja. Și fiindcă e vorba de un break, ar fi și normal să discutăm despre dimensiunile portbagajului. Seria 5 Touring se laudă cu un spațiu de 570 de litri (10 litri in plus față de modelul precedent). Dacă se rabatează bancheta, portbagajul ajunge la un spațiu de 1700 de litri. Din păcate, BMW a decis să renunțe la luneta care se putea deschide separat față de restul hayonului. Este aceasta o reducere nejustificată a costurilor de producție sau era oricum o funcție care nu era suficient de utilă?

Trecând la interior, Seria 5 Touring are același sistem de infotainment precum limuzina, care se întinde (de-a dreptul) pe jumătate din bordul mașinii. Este de așteptat ca finisajele interioare și calitatea asamblării să fie unele de excepție, așa cum BMW ne-a obișnuit deja.

La momentul actual, în oferta de motorizări pot fi regăsite propulsoare atât cu 4 sau 6 cilindri, cât și sisteme de propulsie complet electrice. Probabil cea mai populară versiune, în special pentru flote, va rămâne 520d, care se laudă cu 197 de cai-putere si 400 Nm, care poate fi comandată și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive.

O variantă plug-in hybrid este și ea disponibilă, sub forma lui 530e, de 299 de cai-putere, dar adevărata noutate este reprezentată de variantele 100% electrice, denumite acum i5. Gama începe cu i5 eDrive40, care are 340 de cai-putere și se încheie la i5 M60 care dezvoltă o putere impresionantă de 601 cai-putere și promite o autonomie de până la 500 de kilometri.

În ciuda faptului ca variantele de caroserie break sunt tot mai puțin căutate din cauza creșterii alarmante a cererii pentru SUV-uri, renumitul constructor bavarez are curajul de a lansa în anul 2024 un nou astfel de model. Va fi el un succes? Până în prezent, Seria 5, fie ea în varianta Touring sau limuzină, nu a demonstrat niciodată contrarul.

CONCLUZII

Nota: