Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Noua Lancia Ypsilon (2024)

Dacă veți întreba orice împătimit de automobile despre marca Lancia, cu siguranță acesta va aduce în discuție subiecte precum Campionatul Mondial de Raliuri și modele care au făcut istorie, cum ar fi Stratos, 037 sau Delta Integrale. Totuși, șansele ca cineva să laude prea mult modelele Lancia fabricate în ultimii aproape 30 de ani sunt foarte mici. De ce? Probabil pentru că acestea au eșuat lamentabil în a-i convinge pe potențialii cumpărători de a le alege în favoarea altor modele comparabile. Motivul principal este unul simplu, și anume, faptul ca nu s-au ridicat nici măcar aproape de nivelul așteptărilor.

Cu timpul, gestionarea neglijentă a mărcii Lancia de către grupul Fiat a dus la oprirea producției tuturor modelelor, mai puțin a lui Ypsilon, care s-a vândut în ultimul deceniu doar în Italia. Știm, pare de necrezut cum un producător cu o istorie atât de bogată a ajuns în acest stadiu.

Din fericire, se pare că cineva a auzit nenumăratele rugăciuni ale pasionaților de mașini, iar soarta aproape sigură a faimosului producător italian pare să se fi schimbat brusc. Odată cu formarea alianței dintre grupurile Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroën sub compania Stellantis, s-a hotărât readucerea la viață mărcii Lancia.

Rezultatul acestei alianțe este noua Lancia Ypsilon, despre care putem spune, deocamdată, doar un singur lucru: wow! Deși noul model folosește o platformă deja cunoscută, pe care o împarte cu Peugeot 208 și Opel Corsa, amprenta designerilor italieni este una adâncă.

Dimensiunile reduse în combinație cu un design exterior pe care noi l-am numi excentric reușesc să surprindă esența unui supermini european specific. Blocurile optice sunt, în mod evident, inspirate de la bine-cunoscuta Stratos, acestea făcând-o pe Ypsilon foarte ușor de recunoscut în trafic.
Surprizele în materie de design nu se opresc la exterior. Interiorul este și el o adevărată revoluție. Atât scaunele cât și felul în care consola centrală este gândită să arate ca și o masă, iți lasă impresia că te-ai așezat într-un bar pretențios din Torino.

La început, Ypsilon va fi disponibilă exclusiv cu un sistem de propulsie 100% electric, ce dezvolta puțin peste 150 de cai-putere și are o baterie de 51 kWh. Lancia promite o autonomie de până la 400 de kilometri cu o singură încărcare. Este de așteptat ca în viitor Ypsilon să preia din motorizările cu combustie internă ale lui Peugeot 208.

Cu un preț de pornire de aproximativ €40 000, Ypsilon țintește spre segmentul premium. Totuși, la început, ea va fi disponibilă numai în Italia. Din fericire, Lancia se pregătește să revină și pe piața din celelalte țări europene, printre primele fiind Belgia, Olanda și Germania. În calitate de iubitori de mașini, noi nu putem decât să le urăm mult succes în tentativa lor de a renaște și ne dorim să o testăm cât mai curând. Buona fortuna, Lancia !

CONCLUZII

Nota: