Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Porsche Taycan Turbo GT 2024

Dacă ar trebui să numim producătorul de automobile cu cei mai puriști fani, cu siguranță că acesta ar fi Porsche. Încă de la început, rețeta folosită pentru modelele mărcii a fost una foarte simplă și clară: motor boxer amplasat în spate și răcire cu aer.

Odată cu trecerea anilor și numeroasele schimbări care au avut loc în lumea auto, cei de la Porsche au fost nevoiți să se adapteze. Prin urmare, au început încet să renunțe la anumite caracteristi specifice, precum răcirea pe aer sau servodirecția asistată hidraulic. Pe lângă acestea, au fost introduse în gamă inclusiv modele cu motorul amplasat în față sau central, dar și modele cu caroserii de tip SUV.

Deși fanii Porsche nu au fost tocmai încântați de cele mai recente adiții din gama producătorului din Stuttgart, aceștia s-au arătat complet dezamăgiți în anul 2019, odată cu prezentarea primului model 100% electric, și anume, Taycan.

În ciuda faptului că nu are foarte multe elemente în comun cu ceea ce ne obișnuise Porsche până atunci, Taycan și-a câștigat admiratorii într-un timp destul de scurt, fiind unul dintre cele mai performante modele cu sistem de propulsie complet electric disponibil la vânzare în prezent. În varianta cea mai puternică a sa, care se numește Turbo S, deși nu se află niciun turbocompresor la bordul său, Taycan ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde.

Și pentru că mereu există loc de mai bine, cei de la Porsche au hotărât să lanseze o variantă și pentru cei care consideră ca cei 761 de cai-putere ai lui Turbo S pur și simplu nu sunt suficienți. Este vorba despre noul Taycan Turbo GT, care dezvoltă nu mai puțin de 789 de cai-putere.

Nici măcar 30 de cai-putere în plus? La o primă vedere, așa s-ar părea, dar asul din mâneca lui Turbo GT poate fi folosit prin intermediul funcției de Launch Control. Pentru aproximativ 2 secunde, Taycan Turbo GT dezvoltă 1100 de cai-putere și 1300 Nm, ceea ce rezultă într-un sprint de la 0 la 100 km/h în numai 2,2 secunde.

După cum probabil știți deja, împătimiții de Porsche sunt mai interesați de performanțele pe circuit decât de orice altceva. Special pentru aceștia, Taycan Turbo GT poate fi comandat și cu pachetul Weissach, care promite o reducere a masei mașinii de aproximativ 70 de kilograme, datorită unor elemente din fibra de carbon și a renunțării la scaunele din spate. Un prototip al acestui model a reușit să parcurgă circuitul Nurburgring în numai 7 minute și 7,55 secunde. Wow! Am menționat și că viteza maximă a acestei variante poate ajunge la 305 km/h?

Deși aceasta nu este o mașină destinată economiei de resurse, suntem datori și să menționăm faptul că Taycan Turbo GT promite o autonomie de 555 km, conform normelor WLTP. Impresionant pentru un automobil cu astfel de performanțe, nu-i așa?

Prețul de pornire pentru Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach este de aproximativ 248 000 euro. Foarte piperat, știm, dar nimeni nu se aștepta ca un model Porsche să fie ieftin. Merită diferența atât de mare de preț în comparație cu Tesla Model S Plaid? Greu de răspuns, fiindcă cele două modele se adresează unor clientele complet diferite.

CONCLUZII

Nota: