0

Peugeot 308 Racing Cup

Inginerii PEUGEOT SPORT şi-au focusat întreaga atenţie pe modelul PEUGEOT 308, astfel încât toată chintesenţă know-how-ului şi a expertizei dobândite să ia forma versiunii 308 GTi by PEUGEOT SPORT, cel mai radical model din gama Mărcii. Însă aceştia nu s-au mulţumit cu succesul deja obţinut şi au hotărât să meargă mai departe lansând o nouă provocare: dezvoltarea versiunii de curse a acestui model. Tranziţia de la versiunea de stradă la cea de pistă a condus la apariţia PEUGEOT 308 Racing Cup!

Concepută de designerii Peugeot, alura aerodinamică cu proporţii generoase a PEUGEOT 308 Racing Cup este simbolul evident ale inovaţiilor tehnologice, pro-puse de marcă în motorsport. Noua versiune va satisface chiar şi pe acei clienţi deo-sebit de pretenţioşi, avizi după performanţă şi senzaţii inedite la bord. Propulsat de acelaşi motor de 1.6-litri THP ca cel ce se ascunde sub capota modelului 308 GTi by PEUGEOT SPORT, 308 Racing Cup dezvoltă 308 CP (+38CP comparativ cu 308 GTi by PEUGEOT SPORT) încă din prima fază de dezvoltare!

O siluetă atractivă, sportivă

Alura, liniile şi fineţea aerodinamică denotă din prima clipă ADN-ul modelului. Având ca model de bază PEUGEOT 308GTi by PEUGEOT SPORT, recunoscut pentru caracterul asertiv, 308 Racing Cup vine cu propriul look cu linii musculoase, distinctive. Arcadele noului PEUGEOT 308 Racing Cup au fost mărite pentru a găzdui jantele ample, conferind un look atletic, inconfundabil. Acest lucru este, fără îndoială, indi-cat şi de ecartamentul mărit la 1.910 mm – 106 mm faţă de versiunea 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Spoilerele din faţă şi spate cât şi splitter-ul frontal sunt specifice versiunii 308 Rac-ing Cup, conferind o notă agresivă eficienţei aerodinamice. Deosebit de distinctive sunt şi jantele pe 18” ce pot fi echipate cu anvelope de ploaie sau de uscat (27/65).

Tehnologie on-board

Propulsorul de 1.6-litri THP este derivat direct din sistemul de propulsie, care acţionează versiunea 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Specialiştii în motorizări ai Mărcii de la Vélizy i-au îmbunănătăţit performanţa, pentru a face faţă cu succes con-curenţei ridicate din domeniul motorsport. În acest mod, dar şi prin echiparea cu sis-temul turbo sau 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup a depăşit deja performanţa atinsă de 308. Dezvoltarea ulterioară va oferi posibilitatea de a atinge o performanţă mai mare cu adevărat revoluţionară. PEUGEOT 308 Racing Cup împrumută, de asemenea, elemente ale suspensiei din versiunea de stradă, precum pivoţii şi axul spate. Pe alte segmente, cu scopul de a adapta maşina la curse, inginerii Mărcii au optat pentru anumite piese specifice, pre-cum discurile de frână cu 6 pistoane. De altfel, cutia de viteze secvenţială în 6 trepte este propusă alături de padelele volan.
Greutatea noului PEUGEOT 308 Racing Cup s-a numărat printre priorităţi, fiind re-dusă la 1.000 kg – 1.050 kg.

Perspectiva unei cariere internaţionale

Versiunea PEUGEOT 308 Racing Cup va fi disponibilă începând cu sfârşitul anului 2016 clienţilor din întreaga lume. Se preconizează ca successor al RCZ Racing Cup atât în campionatele de tip “single-make” cât şi în competiţiile de sedan şi versiuni sport precum VLN din Germania, CER din Spania, CITE în Italia şi BGDC în Belgia, chiar şi în cadrul campionatelor de anduranţă precum 24H Series.

Un cocktail tentant dezvăluit la Frankfurt

Versiunea PEUGEOT 308 Racing Cup va fi expusă în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt ce va avea loc în intervalul 17-27 Septembrie. Apoi, în lumina reflectoare-lor de la Frankurt, va fi prezentat publicului larg pentru prima oară la Paul Ricard, Franţa, în cadrul unei demonstraţii stabilite pentru finala Turneului 2015 GT (24-25 Octombrie).
Informaţii tehnice
Motorizare
Tip: propulsor de 1.6-litri THP de la 308 GTi by PEUGEOT SPORT (sistem turbo preluat de la 208 T16)
Putere: 308Cp
Capacitate cilindrică: 1.600cc
Putere max: cel puţin 308CP
Diametru ţeavă de eşapament: 70mm
Rezervor: standard
Injecţie: directă, la înaltă presiune

Transmisie
Cutie de viteze secvenţială cu 6 rapoarte asociată padelelor volan.

Şasiu
Structură: caroserie întărită cu lonjeroane multi-point standard FIA.
Caroserie: spoilere faţă/spate şi aripi specifice.
Suprafaţă vitrată: geamuri laterale spate şi geamul spate din policarbonat.
Greutate: minim: 1.000kg / maxim: 1.050kg.
Distribuirea greutăţii faţă/spate : 63% / 37%.
Ax reglabil/unghi de cădere a roţilor/ampatament/unghi consolă spate/amortizori (compresie şi recul).
Jack: trei elevatoare pneumatice.

Dimensiuni
Lungime: 4.288mm (fără consola spate specifică WTCC).
Lăţime: 1.910mm.
Ampatament: 2.620mm.
Spoilere şi console faţă specifice.

Aerodinamică
Splitter frontal.
Consolă spate specifică WTCC.

Anvelope
Specifice: 10” x 18”.
Anvelope de ploaie şi de uscat (27/65).

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *