Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Noul FORD PUMA facelift 2024

„Cel mai sofisticat autoturism de serie produs in România” – astfel a fost numit Ford Puma la lansarea din 2019. Pe lângă faptul că este produs la uzina de la Craiova, fapt care este oricum un motiv de mândrie pentru noi, românii, Puma este și un succes răsunător al americanilor.

După cum probabil că știți deja, numele Puma a mai fost folosit în trecut de Ford, dar pentru a denumi un coupé de clasă mică, bazat pe platforma celei de a patra generații a lui Ford Fiesta. Acesta a fost produs între 1997 și 2002, după care a fost dat uitării.

La 17 ani după ieșirea din producție a originalului, înlocuitorul apare sub forma unui crossover, tip de caroserie care a fost la mare căutare în ultimul deceniu. Cei de la Ford au ales ca inspirație pentru designul lor prima generație de Puma, lucru vizibil în special datorită blocurilor optice față, puternic influențate de vechiul coupé.

Ideea de a folosi ca inspirație modelul original s-a dovedit a fi un succes răsunător. Tocmai din acest motiv, odată cu apariția faceliftului, designerii de la Ford au ales să nu altereze în vreun fel exteriorul lui Puma. Singurele modificări, care sunt oricum vizibile doar pentru un ochi bine antrenat, sunt la blocurile optice din față și la grila puțin redesenată. Până la urmă, de ce să schimbi o rețetă de succes?

Adevărata noutate adusă de faceliftul lui Puma se află, de fapt, la interior. Acesta a fost redesenat în totalitate, pentru a oferi atât un plus de ergonomie, dar și un design mai plăcut. Noua planșă de bord cu aspect angular aduce aminte mai mult de Mustang decât de recent pensionata Fiesta.

O noutate este și sistemul de infotainment denumit SYNC 4, care aduce la bordul lui Puma cele mai noi tehnologii și funcții, precum 5G sau actualizări în timp real ale tuturor aplicațiilor. Opțional, este disponibil și un sistem de sonorizare B&O, care folosește un soundbar montat chiar pe bord.

La capitolul motorizări, Puma rămâne fidelă bine-cunoscutului propulsor EcoBoost de un litru. Acesta este disponibil în trei variante diferite, de 125, 155 și 170 de cai-putere. Cel din urmă va echipa varianta de top, ST. Ford a promis și o variantă cu sistem de propulsie 100% electric, despre care se știe, deocamdată, doar că se va numi Puma Gen-E.

Vânzările lui Ford Puma vor începe în următoarele luni ale lui 2024. Acesta s-a vândut în peste 500 000 de exemplare, iar odată cu faceliftul apărut în acest an, noi credem că micul crossover va rămâne în continuare cel mai bine vândut model Ford pe piața din Europa.

CONCLUZII

Nota: