0

Noul BMW M5

Noul M xDrive dezvoltată de BMW M GmbH este sistemul de tracţiune integrală este construit să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.

Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuraţii până la şi inclusiv tracţiune spate pură (2WD).

Puterea mare a noului BMW M5 este asigurată de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Inginerii M au realizat modificări semnificative asupra propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, răcirea indirectă şi foarte eficientă a aerului de încărcare şi presiunea crescută de injecţie a combustibilului contribuie la creşterea puterii şi, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvoltă 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se află la dispoziția conducătorului încă de la 1.800 rpm, până la 5.600 rpm. O pompă de ulei complet variabilă, cu program de control, asigură alimentarea cu ulei atunci când noul BMW M5 are nevoie, chiar şi pe circuit. Performanţele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Pe de altă parte, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opţional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.

Noul BMW M5 transferă toata aceasta putere printr-o transmisie specială – M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. În modul D, acesta oferă tot confortul şi comoditatea schimbărilor de viteze complet automate, dar poate trece şi la schimbări manuale secvențiale. Conducătorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbătorului compact de pe consola centrală, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducătorului să adapteze caracteristicile transmisiei în funcţie de preferinţele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă timpi de schimbare foarte rapizi, astfel că noul BMW M5 beneficiază de agilitate excepţională.

Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, concepută pentru a oferi atât tracţiune maximă pentru utilizarea cotidiană, cât şi performanţe dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei şi sistemului M xDrive, acesta a fost reglată de specialişti şi piloţi de curse în diferite locaţii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile faţă şi spate asigură că structura caroseriei este extrem de rigidă şi, prin urmare, automobilul oferă răspuns instantaneu, în special atunci când conducătorul îl împinge la limită pe şosea sau pe circuit.

De asemenea, conducătorul poate alege între modurile Comfort, Sport şi Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) – care are reglaj specific M – şi direcția M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi şi ele configurate în funcţie de preferinţele conducătorului prin modurile Efficient, Sport şi Sport Plus. Cele două butoane M1 şi M2 de pe volanul M îmbrăcat în piele pot fi utilizate pentru a stoca două reglaje care combină preferinţele conducătorului în ceea ce priveşte setările motorului, transmisiei, suspensiei şi modurilor M xDrive, ale modului DSC şi ale Head-Up-Display. Conducătorul poate activa setarea preferată apăsând butonul corespunzător.

Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *