0

Mazda3 a depășit 5 milioane de unități produse

Producţia Mazda3 a atins 5 milioane de unităţi la finalul lunii aprilie, la 12 ani şi 10 luni de când compania a început să asambleze prima generaţie a compactei, la mijlocul anului 2003. Este al doilea model Mazda care înregistrează acest volum după Mazda 323, care a fost produs între 1963 şi 2003.

Aproximativ 700.000 de Mazda3 au fost vândute în Europa. Cel mai bine vândut model Mazda din actuala gamă a reprezentat aproximativ o treime din vânzările globale în anul fiscal 2014-2015.

De la prima generaţie Mazda a lucrat continuu pentru a depăşi aşteptările cu Mazda3, rafinând design-ul dinamic şi răspunsul oferit şoferului pentru a creşte plăcerea condusului precum şi costurile de revânzare. Versiunea curentă, lansată în 2013 în varianta hatchback cu cinci uşi şi sedan cu patru uşi, a fost redesenată complet conform noii filosofii Kodo-Sufletul Mişcării. Modelul prezintă şi gama completă de tehnologii SKYACTIV, inclusiv o platformă şi caroserie uşoare, însă rigide, şi a obţinut o cotaţie de cinci stele la testele de sigurană Euro NCAP. Gama de motoare din Europa include două pe benzină, SKYACTIV-G de 1,5 şi 2,0l, precum şi un SKYACTIV-D biturbo diesel de 2,2l, toate conforme Euro 6, cuplate la transmisii eficiente, manuale sau automate, cu şase rapoarte. Rezultatul este un amestec de performanţă şi economie de combustibil.

Combinaţia dintre funcţii şi design au asigurat 170 de premii pentru Mazda3, inclusiv primul loc în categoria compactă a studiului de fiabiliate J.D. Power 2015 din Germania, cel mai bun model de familie la Car of the Year 2014 în Scoţia, şi premiul Best of the Best 2014 oferit de Juriul Auto din Canada. Totodată, a fost unul dintre cei trei finalişti ai World Car of the Year şi World Design Car of the Year 2014, precum şi finalist la European Car of the Year 2014.

Şi în România, în 2015, Mazda3 a fost cel mai bine vândut model Mazda, cu 414 unităţi comercializate şi o pondere de 38%.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *