Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

KIA XCEED o alternativă urbană, sportivă pentru crossover-urile tradiționale

KIA XCEED o alternativă urbană, sportivă pentru crossover-urile tradiționale

Voi incepe acest articol prin a va face o marturisire: nu imi place deloc culoarea galben! Da, sunt un mare fan al rosului, al portocaliului si chiar al indigoului uneori, dar galbenul nu are ce cauta in topul preferintelor mele cromatice.

Stiind aceste lucruri despre mine, cum ati reactiona daca v-as spune ca modul de a pune in valoare cel mai bine design-ul noii Kia XCeed este de a alege sa acoperi caroseria cu Quantum Yellow, poate cel mai frumos galben pe care l-am vazut vreodata?

Un design exterior atletic si futurist merita o culoare pe masura si organizatorii evenimentului de lansare din Marseille al noului XCeed au stiut foarte bine aceasta lectie pe care eu abia acum am invatat-o. Ajungand in cochetul aeroport din Marseille si pus in situatia in care trebuia sa aleg un model XCeed din cele disponibile pentru test, am avut o reactie tipica unui copil intr-un magazin cu bomboane: „Le vreau pe toate!”.  Evident ca presiunea timpului nu imi permitea acest lux, asa ca am lasat pe domnul de la Kia sa aleaga un model pentru mine. Nu mai stiu exact trenul de rulare, dar un lucru imi aduc aminte ca si cum s-ar fi intamplat ieri: era rosie!

Soarele stralucea pe coasta Frantei, iar eu eram intr-o Kia XCeed rosie mergand spre aeroport cu marea in dreapta mea, absorbit de frumusetea drumului si fara sa imi pese ca afara batea un vant turbat. Imediat ce am ajuns la hotel, am observat ca in fata mea, in parcarea hotelului, mai erau parcate si alte modele XCeed ce faceau parte din evenimentul la care luam si eu parte, astfel ca acolo am vazut-o: Kia XCeed purtand o „rochie” Quantum Yellow. Gandul ca am fost toata viata un ignorant ce nu apreciaza adevarata frumusete a culorii galben m-a lovit precum inspiratia l-a lovit pe Arhimede cand a alergat gol strigand „Evrika”.

Kia XCeed Quantum Yellow se potriveste cu coasta Frantei la fel cum Craciunul si carnatii de casa merg mana in mana. Evident, dupa ce ne-am cazat, am insistat sa plec la drum intr-o Kia XCeed galbena, lucru pe care il puteti vedea in clipul meu de pe canalul de YouTube…

M-a frapat cat de bine arata interiorul XCeed-ului si mi-a placut sa vad ecouri ale culorii exterioare si in interior: gurile de ventilatie de pe consola centrala erau imprejmuite de o rama cu aceeasi nuanta de galben ca exteriorul masinii.

Deasemenea, am fost foarte placut impresionat de calitatea insonorizarii: in ciuda vantului de afara care parea ca ar putea lua pe sus o Kia Picanto fara mari eforturi, experienta de condus in XCeed-ul meu Quantum Yellow era relaxanta si imi permitea sa ma familiarizez cu masina fara sa fiu nevoit sa fiu stresat de ceea ce se intampla in afara habitaclului.

Unde mai pui ca suspensia imprima masinii un comportament similar unui vechi prieten: tot timpul era acolo sa ma sustina, orice as fi incercat. Soselele francezilor nu difera foarte mult calitativ de ale noastre, ba chiar as spune ca drumurile de langa Marseiile sunt pe alocuri identice cu cele din Voluntari, prin urmare de o calitate mai putin decat excelenta. Mult mai putin. Chiar si asa, XCeed mi-a lasat o impresie buna, sasiul fiind ascultator si atunci cand intampinam denivelarile orasului de pe coasta Frantei, dar si atunci cand ma bucuram de serpentinele ce serpuiau printre copacii desi.

Intr-un cuvant, Kia XCeed mi-a placut mai mult decat ma asteptam, asa ca va imaginati entuziasmul meu cand am auzit ca va exista si o varianta plugin hybrid. Organizatorii lansarii pregatisera pentru noi si o cursa cu obstacole inspirata din „aventurile” urbane pe care le avem cu totii uneori: gropi ce apar de nicaieri, denivelari provocate de lucrari la carosabil si chiar obstacole de circa 20 cm ce simulau perfect urcarea pe o bordura taioasa. Dupa ce am reusit sa parcurg acest traseu, premiul meu a fost unul neasteptat: am observat la linia de sosire doua modele Kia de culoare alba care stateau foarte cuminti langa o statie de incarcare. Imediat mi-a picat fisa: era vorba despre Kia XCeed plugin hybrid si Kia Ceed Sportswagon plugin hybrid.

Desi combustia interna excita fiecare fibra din corpul unui impatimit auto, nu putem sa nu apreciem munca chinuitoare a masinilor cu sistem de propulsie hibrid: ele trebuie sa ne ofere macar o farama din placerea condusului fara a „sorbi” prea mult din rezervor. In randurile acestor eroi ai lumii auto se aliniaza si cele doua modele Kia ce vor intra pe piata la inceputul anului 2020, cu scopul de a mai salva inca putin din rezerva mondiala de petrol.

Aceasta nu va fi prima data cand producatorul sud coreean implementeaza un sistem de propulsie hibrid, dar acum ca alege sa doteze si familia „Ceed” cu acest tip de propulsor, e clar ca nu vorbim de orice hibrid. Sistemul va fi format dintr-un motor cu combustie interna pe benzina in patru cilindri, cu o capacitate de 1.6 litri si o baterie Lithiu-Polymer de 8.9 kWh ce furnizeaza curent catre motorul electric de 44.5 kW. In total, sub capota, vor exista 141 cai putere si 265 Nm, pusi pe asfalt de o cutie dublu ambreiaj cu 6 trepte (6DCT) ce va permite performante rezonabile masinilor dotate cu acest angrenaj. Kia Xceed va avea o acceleratie de la 0-100 km/h in 11 secunde iar Ceed Sportswagon va reusi aceeasi viteza in 10.8 secunde.

Interesant este ca producatorul a ales sa foloseasca o cutie dublu ambreiaj, nu un eCVT, ca majoritatea celor din industrie, deci va fi interesant sa vedem daca se pastreaza caracterul sportiv al modelelor mai sus mentionate. Cutia 6DCT va limita pierderile de putere, astfel incat din herghelia de 141 cai putere nu se vor rataci prea multi pe drumul spre asfalt.

Fiind un Plugin Hybrid va exista franare regenerativa, dar va fi posibila si incarcarea bateriilor in mod direct de catre utilizator pentru a obtine o autonomie electrica de aproximativ 60 km. In caz ca va faceati griji de ergonomie, nu e cazul: masinile vor avea sistem de infotainment de 8 inch (optional 10.25 inch), spatiile de stocare vor ramane practice (437 litri pentru Ceed Sportswagon si 291 pentru XCeed), iar ambele modele vor putea tracta remorci cu sistem de franare, o raritate pentru masinile hibrid.

Eu abia astept noile modele si sper ca producatorul coreean va pastra aceasta directie si pentru celelalte modele din gama sa, deoarece sunt gata sa imi vand un plaman pentru o Kia Stinger Hybrid (poate chiar si decapotabila, daca tot visam).

Descopera ofertele pentru KIA XCEED, AICI!

reclama