0

Cel mai puternic motor diesel cu şase cilindri din lume

Noul motor de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, a fost dezvoltat pe baza cele mai noi generaţii de propulsoare a BMW Group. Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie în mai multe etape, cu patru turbocompresoare şi injecţie directă common-rail, care în ultima actualizare generează o putere maximă de peste 2.500 bar. Acesteă arhitectură şi alte elemente tehnologice permit îmbunătăţiri semnificative ale livrării puterii, puterii de tracţiune şi eficienţei actualului motor. Noul BMW 750d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) – o îmbunătăţire de 0,3 secunde faţă de predecesorul său. O mare parte din creditul pentru această latură şi mai dinamică se datorează noii forme de turbocompresie în mai multe etape, care acum reuneşte patru turbocompresoare în locul celor trei de până acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare să fie mărită mult mai repede la turaţii scăzute şi astfel să se obţină reacţii foarte rapide ale acceleraţiei la ralanti.

P90218901_highRes_the-new-bmw-7-series

Noua generaţie a celui mai sportiv motor diesel cu şase cilindri din lume îşi dezvoltă puterea maximă de 294 kW/400 CP la 4.400 rpm. Caracteristicile de performanţă optimizate sunt reflectate cel mai vizibil în dezvoltarea cuplului, prezent imediat şi de la turaţii mici. Concret, motorul oferă un cuplu de peste 450 Nm de la doar 1.000 rpm, în timp ce nivelul maxim de 760 Nm este disponibil între 2.000 şi 3.000 rpm. BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Performanţele obţinute reprezintă un nou record al raportului putere/cilindree şi cuplu/clindree pentru un motor diesel de serie.

În plus, cel mai puternic motor diesel oferit vreodată de BMW se evidenţiază şi prin echilibrul dintre performanţe şi economia de combustibil, fără egal la vreun concurent din acest segment de motorizare. Creşterea puterii – cu 14 kW/19 CP (5%) – şi a cuplului maxim – cu 20 Nm – este acompaniată de o reducere cu 11% a consumului mediu şi a emisiilor faţă de modelul anterior. Noile BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive înregistrează un consum mediu mixt de 5,9-5,7 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 154-149 g/km (date pe baza ciclului de testare EU, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).

Cea mai nouă generaţie a tehnologiei de injecţie directă common-rail se ocupă de furnizarea combustibilului. Piezoinjectoarele, a căror presiune maximă de injecţie a fost mărită la peste 2.500 bar, asigură un control deosebit de precis şi o pulverizare fină a combustibilului. În consecinţă, eficienţa motorului a crescut, iar emisiile au fost reduse. Tehnologia de tratament al evacuării utilizată la BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive include nu doar un filtru de particule diesel şi convertor catalitic de stocare a oxizilor de azot (NOX), care sunt poziţionate într-o carcasă comună aproape de motor, ci şi un sistem SCR (reducere catalitică selectivă) cu injecţie AdBlue. Acestă combinaţie garantează cel mai bun control al emisiilor de NOX.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *