După ce în urmă cu puțin timp cei de la BMW au lansat modelul iX3 „Neue Klasse”, care pare să fie venit din viitorul mărcii, acum bavarezii au revenit puțin asupra modelelor din prezent, pe care le-au îmbunătățit puțin. Principala noutate? Motorul de 3 litri pe benzină de pe modelele de intrare în gama M este acum mai puternic, dar și mai eficient! Aș vrea să pot spune mai des „3 litri benzină”…
Voi începe cu ce este cel mai important și mai interesant, și anume cu motorizarea de 3 litri pe benzină, al cărei nume de cod este B58. Aceasta se află în producție încă din anul 2015, iar pe parcursul vieții sale a primit diverse modificări.
La ora actuală, acest motor este privit de către mulți împătimiți ca unul dintre cele mai performante, dar și mai „complete” motoare care se fabrică. Sincer, în combinație cu excelenta transmisie automată de origine ZF cu 8 trepte de viteză, o mașină echipată cu un motor de genul acesta și cu tracțiune spate mi se pare că este rețeta perfectă.
Revenind asupra noutăților, modelele care vor beneficia de acestea sunt mezinii gamei M, și anume M240i xDrive Coupé, dar și modelele cu aceeași motorizare din gamele Seria 3 și Seria 4, precum M340i sau M440i.

Motorul de 3 litri pe benzină cu 6 cilindri în linie dezvoltă acum 392 cai-putere, dintre care 12 cai-putere provin de la sistemul mild-hybrid. Mai exact, motorul în cauză dezvoltă acum cu 18 cai-putere mai mult decât înainte, iar cuplul maxim a crescut de la 500 Nm la 540 Nm.
Performanța îmbunătățită va putea fi văzută din timpii de accelerație de la 0 la 100 km/h care sunt mai buni acum cu 0.1 secunde în cazul fiecărui model menționat. Spre exemplu, M340i xDrive limuzină va accelera de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde.
De asemenea, inclusiv eficiența motorului este una mai crescută acum, iar conform normelor WLTP, consumul mediu al unui M240i xDrive Coupé a scăzut acum de la 8.8 – 8.7 l/100 km la doar 8 l/100 km. Emisiile de CO2 au scăzut și ele de la aproximativ 200 g/km la 183 g/km, fapt care va fi apreciat în special de către pinguini și urși polari.
O altă noutate i-a fost adusă și modelului Seria 2 Gran Coupé, care va putea fi comandat acum în echiparea M Sport cu o culoare nouă, și anume Cape York Green.
Mai departe, pentru Seria 4 și i4, în cazul modelelor echipate cu farurile adaptive LED, această opțiune va include și niște stopuri noi, care sunt acum cu laser. Totodată, farurile adaptive LED vor fi disponibile acum și fără echiparea M Sport Pro pentru modele precum 420i, 420d și 420d xDrive.
Pentru BMW X3, noutățile constau în niște tetiere spate și niște secțiuni laterale ale banchetei noi, care vor fi acum vopsite în aceeași nuanță cu tapițeriile Veganza sau Merino, în funcție de echiparea mașinii în cauză.
La Seria 5, i5 și M5, atât Touring, cât și Sedan, noutatea principală este un… cârlig. Mai exact, este vorba despre un cârlig de haine montat pe montantul B al mașinii. Așadar, dacă tot ce vă oprea din a cumpăra un M5 era lipsa unui loc în care să vă agățați sacoul, acum chiar nu mai aveți niciun motiv să alegeți altă mașină. Nu…?
Și nu în ultimul rând, BMW Connected Drive oferă acum mai multe detalii și sfaturi cu privire la procesul de încărcare al modelelor electrice, iar BMW Maps oferă acum rute optimizate pentru încărcare pentru mașinile cu sisteme de operare versiunea 8 sau 8.5 în țări precum România, Bulgaria, Croația, Grecia, Serbia și chiar și Singapore.
Toate modelele menționate urmează să intre în producția de serie în lunile noiembrie, respectiv decembrie ale anului 2025.