După ce au prezentat conceptul în toamna anului 2024, francezii de la Alpine au prezentat în mod oficial zilele trecute varianta de serie a modelului A390. Acesta este al doilea din cele șapte modele electrice anunțate până în anul 2030, conform CEO-ului grupului Renault, Luca de Meo.
La o primă impresie, noul Alpine A390 pare să fie un fel de combinație între un crossover, formă de caroserie de care putem spune că ne-am plictisit puțin, și un fastback clasic. Creatorii săi îl descriu drept un „fastback sport cu 5 uși”. Va trebui să-i credem pe cuvânt, fiindcă nu l-aș putea încadra pe A390 în altă categorie.
Și pentru că suntem la capitolul aspect exterior, trebuie să mărturisesc că, deși nu sunt un fan al acestui concept de caroserie, cei de la Alpine au făcut o treabă bună. Nu, greșesc, au făcut o treabă excelentă!
Designul inspiră dinamism încă de la prima vedere, acesta fiind unul dintre obiectivele principale ale celor de la Alpine în ceea ce privește filosofia lor. În aparență, A390 nu pare să aibă prea multe în comun cu bine-cunoscutul A110. Acesta nu are nici măcar farurile duble care și-au făcut apariția și pe modelul A290.
În schimb, A390 are între faruri o zonă cu un canal de aer al cărui scop este de a îmbunătăți aerodinamica mașinii, acest aspect fiind unul foarte important în cazul acestui model.
Totuși, la o a doua privire, influența lui A110 poate fi observată pe partea din lateral a lui A390, acolo unde indentarea de pe uși plonjează spre roțile din spate, acesta fiind un element de design specific Alpine. Pe laterale mai pot fi observate și niște protecții negre ale aripilor, detaliu care are, probabil, rolul de a-i crea o imagine oarecum robustă lui A390.
Jantele au un design atipic, angular și pot fi comandate fie în dimensiuni de 20 de inchi, fie de 21 de inchi.
Asemănările cu A110 se continuă și în partea din spate, unde se regăsește luneta bombată și ornamentele în tricolorul francez pe montanții C ai lui A390.
Interiorul este asemănător cu cel al lui A290, aici nefiind făcute prea multe modificări. Deși la bordul lui A390 se regăsesc două ecrane de dimensiuni generoase, avem în continuare parte de numeroase comenzi fizice.
Dimensiunile lui Alpine A390 sunt următoarele:
Revenind asupra uneia dintre aceste dimensiuni, mai exact, asupra ampatamentului, decizia celor de la Alpine a fost aceea de a-l păstra cât mai scurt, contribuind astfel la dinamica mașinii și la experiența de condus. Deși a fost sacrificat puțin din spațiul pasagerilor din spate, francezii consideră că acest preț merită plătit, A390 compensând prin felul în care se conduce.
Și dacă tot am ajuns la capitolul dinamică, A390 pune accentul pe aceasta. Deși este construit pe platforma AmpR Medium, pe care o împarte cu modele precum Megane E-Tech și Scenic E-Tech, acesteia i-au fost aduse niște modificări importante.
Punțile sunt fabricate din aluminiu, iar brațele suspensiei au fost modificate astfel încât A390 să aibă un ecartament cu 6 cm mai mare, fapt care îi conferă o stabilitate mult mai bună.
Modificări au fost efectuate și asupra bateriei, care, apropo, beneficiază de tehnologie de încărcare bidirecțională V2G. Sistemul de frânare a fost și el, așa cum era de așteptat, îmbunătățit. La Alpine, ADN-ul sportiv este mereu la el acasă!
Alpine A390 va fi disponibil în două versiuni diferite, ambele fiind echipate cu 3 motoare electrice, câte unul individual pentru roțile spate și unul singur pentru ambele roți față, după cum urmează:
În cazul ambelor variante, conform normelor WLTP, autonomia variază între 520 km și 555 km, în funcție de dimensiunea jantelor, cele mai mari afectând distanța pe care o poate parcurge A390 până este necesară încărcarea.
Referitor la încărcare, cei de la Alpine spun că de la 15% la 80% nu ar trebui să așteptați mai mult de 25 de minute. Indiferent de versiunea aleasă, A390 are o baterie de 89 kWh care poate fi încărcată cu până la 190 kW.
Prețul pentru noul Alpine A390 pleacă de la €65,000 și poate ajunge până la €76,000. Acesta va fi disponibil doar în cel de-al patrulea trimestru al anului 2025, prețurile finale fiind modificate după deschiderea comenzilor.