Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Volkswagen Golf R Facelift (2024) este mai proaspăt ca niciodată!

Cea de-a opta generație a lui Volkswagen Golf nu reprezintă o noutate pentru nimeni, aceasta fiind lansată acum aproape 5 ani. Mai mult decât atât, faceliftul celorlalte variante a fost deja prezentat la începutul anului în curs. Totuși, nemții au ales să lase ce e mai bun la sfârșit și să-l împrospăteze pe Golf R abia acum.

Ca să trecem direct la ceea ce ne interesează cu adevărat în cazul unei astfel de mașini, vom începe cu motorizarea. Golf R dispune de același 2.0 TSI, dar care dezvoltă acum 333 de cai-putere, cu 13 mai mult decât în cazul variantei precedente. Cuplul de 420 Nm rămâne neschimbat. Și totuși, cei 13 cai-putere în plus chiar au o utilitate reală? Se pare că da. Sprintul de la 0 la 100 km/h se desfășoară acum în numai 4,6 secunde, cu 0,2 secunde mai puțin decât vechiul model.

Cutia de viteze este în continuare una de tip DSG cu 7 trepte, iar cei 333 de cai-putere ajung la roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală 4Motion, care dispune de tehnologia R-Performance Torque Vectoring Control.

Sistemul „Driving Dynamics Manager”, a cărui sarcină este să adapteze setările suspensiei și sistemului de tracțiune integrală în funcție de cerințele și stilul de condus ale șoferului, a fost și el îmbunătățit. Dacă se optează pentru pachetul „Performance”, vor fi disponibile două moduri suplimentare de condus, și anume, „Drift” și „Special”.

Dacă utilitatea primului mod de condus este una evidentă, ce devine special în cazul celui de-al doilea? Modul „Special” promite setările ideale pentru o tură pe Nürburgring. Exces de zel sau o adiție necesară? De asemenea, tot pachetul „Performance” ridică și limitarea vitezei maxime de la 250 km/h la 270 km/h.

La capitolul designului exterior, nu avem parte de o revoluție, acesta fiind foarte apropiat de cel al variantei precedente. Noutatea stă în detaliile care vor fi observate, în general, doar de jurnaliști sau de către fanii înrăiți ai modelului. Printre acestea se numără niște faruri LED ușor redesenate, diverse elemente cu rol aerodinamic modificate, dar și o siglă iluminată. Volkswagen spune că noul design al jantelor ajută atât la reducerea masei nesuspendate, cât și la o mai bună răcire a frânelor.

Interiorul are parte de aceleași noutăți ca și variantele de mers la cumpărături ale lui Golf, cum ar fi ChatGPT integrat în sistemul de infotainment, al cărui ecran are o diagonală de 12,9 inch. Instrumentarul de bord are o grafică specifică lui Golf R, iar ecranul acestuia măsoară 10,23 inch. Cea mai mare diferență față de o variantă normală este dată de scaunele sport și de volan, care au accente specifice de culoare albastră. Interiorul lui Golf R rămâne, totuși, unul destul de sobru, dar măcar încearcă să îți amintească ce conduci de fapt.

Va fi disponibilă și o ediție limitată, denumită „Black Edition”. Aceasta va include o multitudine de elemente vopsite în negru, precum jantele de 19 inch sau terminațiile evacuării. Caroseria va fi și ea vopsită în negru.

Așa cum suntem obișnuiți deja, Volkswagen alege ca fiecare model lansat să fie o evoluție a celui din trecut. Totuși, aici nu este vorba despre o lipsă de imaginație a inginerilor, ci de a-i oferi clientului tipic de Volkswagen exact ceea ce caută. Practic, asta înseamnă că noul Golf R nu va fura prea mulți clienți ai altor modele similare, el fiind destinat clienților săi fideli.

Prețul de pornire este de aproape 54 000 de euro pentru varianta hatchback, 55 000 de euro pentru varianta break și de peste 58 000 de euro pentru Black Edition. Ăăăă… cât?

CONCLUZII

Nota: