Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

50 de ani de Volkswagen Golf

8 generații și peste 37 000 000 de exemplare vândute în întreaga lume – acestea sunt cifrele cu care se laudă Volkswagen Golf la 50 de ani de la lansarea primei generații. De-a lungul istoriei, puține modele au avut parte de un asemenea succes, motiv pentru care noi considerăm că Golf merită un elogiu, de data aceasta sub forma unui articol care să îl sărbătorească.

De unde a început totul?

La peste trei decenii de la intrarea în producție a bine-cunoscutului Beetle, s-a căutat înlocuirea acestuia cu un model nou, dezvoltat pe o platformă mult mai modernă și mai bine pusă la punct. Și totuși, cum aveau de gând cei de la VW să găsească un înlocuitor pentru un model care avea deja un renume mondial?

În 1974, nemții au prezentat un model ce avea să facă istorie, și anume, Golf. Acesta folosea o platformă complet nouă, cu motorul în față, amplasat transversal și, bine-nțeles, cu tracțiune pe roțile din față. O altă noutate este și caroseria de tip hatchback, căreia Golf îi va rămâne fidel pe parcursul carierei sale.

Cu ce este diferit Golf față de rivalii săi?

Pentru a vă oferi un mic indiciu, răspunsul acestei întrebări era și acum 50 de ani același cu cel din prezent. Mai exact, Golf se diferențiază de rivalii săi atât prin calitatea materialelor folosite, cât și prin asamblarea foarte atentă a modelului.

Practic, unul dintre multele puncte forte ale lui Golf este acela că iți oferă senzația unei mașini foarte închegate, care îți lasă impresia că te afli la volanul unui model de clasă mare și nu într-un simplu hatchback.

Iar pentru că o asamblare de excepție nu era deja suficient, cei de la VW au decis că Golf trebuie să fie oferit cu o multitudine de motoare diferite, atât pe benzină cât și pe motorină. De-a lungul carierei sale îndelungate, Golf a avut motoare cu 3, 4, 5 și chiar 6 cilindri, lucru cu care nu multe modele din segment se pot lăuda. Am menționat și faptul că este disponibil și cu sistem de tracțiune integrală încă din 1986?

Diversitatea în gamă nu se oprește la motorizări, ea fiind continuată și de multiplele tipuri de caroserie cu care Golf a fost sau este disponibil în continuare. Unde nu au fost suficiente doar niște versiuni cu 2 sau 4 uși, VW a introdus în gamă și variante break, cabrio sau chiar sedan, sub forma lui Jetta.

Iar acum, este momentul să aducem în discuție cel mai important atu al lui Golf, care nu este determinat nici de jurnaliști și nici de piloții de teste, dar de către proprietari. După cum v-ați dat seama, este vorba de fiabilitate. Suntem siguri că fiecare dintre voi cunoașteți măcar o persoană care are o poveste legată de cât de mult abuz a îndurat un Golf fără a da vreun semn de slăbiciune.

Cum îl sărbătorește VW pe Golf?

Generația a 8-a a lui Golf a fost prezentată oficial la sfârșitul anului 2019, iar la începutul anului 2024 a fost anunțat un facelift bine-meritat pentru aceasta.

Cred că putem fi cu toții de acord că o rețetă bună nu are nevoie niciodată de schimbări majore, motiv pentru care VW nu a modificat radical exteriorul lui Golf. Blocurile optice și grila sunt ușor redesenate pentru un aspect mai modern, iar plafonul va putea fi comandat într-o culoare neagră, care să ofere un contrast cu restul caroseriei.

Adevărata schimbare pe care o aduce acest facelift se află, de fapt, la interior. Ecranul sistemului de infotainment poate fi comandat în două variante, de 10,4 și de 12,9 inch, cel din urmă fiind foarte generos ca dimensiuni.

Un aspect de la interiorul lui Golf care a fost adesea criticat era lipsa butoanelor fizice de pe volan. Din fericire pentru mulți, VW a renunțat la comenzile tactile în favoarea butoanelor clasice.

Când vine vorba de motorizări, Golf are ceva în ofertă pentru fiecare tip de client. Sunt disponibile motorizările pe benzină 1.5 TSI și 2.0 TSI, care au puteri cuprinse între 115 și 204 cai-putere. Bine-cunoscutul 2.0 TDI rămâne și el în gamă, cu două niveluri de putere, mai exact, 115 și 150 de cai-putere. Modelele echipate cu transmisia cu dublu ambreiaj vor beneficia și de tehnologia mild-hybrid.

VW a anunțat și introducerea unui model plug-in hybrid, cu o baterie de 19.7 kWh și o putere combinată a sistemului de 204 cai-putere. Astfel, autonomia cu bateria încărcată 100% și rezervorul plin poate ajunge la 1000 de km.

Pentru cei care își doresc senzații tari, dar au nevoie și de o mașină cu care să poată duce copiii la școală, Golf va putea fi comandat în continuare și în varianta GTI. Acesta a primit un plus de putere, ajungând acum la 261 de cai-putere.

CONCLUZII

Nota: