Un brand nou își face loc pe piața din România, este vorba de MG. Cu siguranță ați mai auzit de MG, întrucât acest nume există încă din 1924, deci anul acesta împlinește 100 de ani! Felicitări și la mulți ani, dar ceea ce conduc eu acum nu reprezintă distilarea a 100 de ani de producție auto continuă, ci e mai degrabă un brand britanic revigorat de puterea de producție a celor de la SAIC Motor Corporation, un conglomerat din China. Dar dacă lăsăm la o parte faptul că HS se construiește în China, este un model care poate avea succes pe piața din România? Pe scurt, da. Răspunsul mai detaliat vine în continuare.
Acest MG HS Exclusive cu cutie dublu ambreiaj în 7 rapoarte costă 27.600 euro cu TVA inclus. Ai 7 ani garanție în limita a 150.000 km, ai asistență rutieră inclusă în acești 7 ani și ai și verificare anuală gratuită tot pe perioada de 7 ani. Practic, 7 ani, nu trebuie decât să pui benzină și să te plimbi.
Pentru că sunt multe de spus, hai să începem cu motorizarea – 1.5 turbo, 162 cai putere, 0-100 în 9.9 secunde, spune producătorul cu mândrie că a reușit să scadă sub 10 secunde și, fie o cutie manuală în 6 trepte, fie una dublu ambreiaj în 7 trepte.
Automata nu e foarte rafinată. Este genul de cutie care poate fi bulversată, mai ales la viteze joase. Dacă ești în oraș și accelerezi la 20 km/h, apoi iei piciorul de pe accelerație, apoi iar accelerezi, vei vedea că mașina nu face cele mai fluide mișcări. Uneori accelerezi și nu se întâmplă nimic aproape o secundă, chair dacă ești în modul sport. În schimb atunci când cuplează treapta potrivită și accelerează, accelerația are loc într-un mod liniar în care simți, într-adevăr, că mașina are 162 cai putere. Este o cutie cu care trebuie să te înveți, asta e sigur.
Interiorul este partea care îți fură ochii, pe bună dreptate! Lăsând la o parte culoarea aceasta, design-ul și calitatea te duc cu gândul la ceva ce tinde spre segment premium. Bineînțeles, nu e o mașină din segment premium și acest lucru este evident când apeși mai tare pe ușă sau când pornești camerele 360 care arată ca și cum au venit de pe un Siemens S55. Partea bună e că avem Apple CarPlay și Android Auto și asta e tot ce ai nevoie.
Pe bancheta spate este mult loc, încap 3 adulți acolo, iar portbagajul de 460 litri este adecvat clasei.
Consumul este o variabilă extrem de importantă – 1.5-ul turbo de 162 cai putere nu este un motor rău, dar cred că ar fi și mai bine cu cutia manuală. Eu am cerut să conduc o variantă cu cutie manuală, dar cei de la MG Romania nu au avut, poate o să pun mâna și pe așa ceva. Pentru că această cutie nu este atât de lină in mediul urban, smuciturile nu fac nimic altceva decât să creeze ineficiență. Eu cred că aș putea scoate un consum mai bun cu stilul meu de condus și cutie manuală. În configurația pe care am avut-o eu, consumul mixt e de 10l/100 km.
Cum se compară acest model cu un Duster full option? Vom vedea în aprilie când voi avea SUV-ul românesc la test. Până atunci, MG HS rămâne o variantă pentru cei care pun mai mult accent pe interior decât pe experiența de condus.
Nota:
ARTICOLE SIMILARE