Test Volvo EX30 – EXperimental – Cadrul Perfect

Test Volvo EX30 – EXperimental – Cadrul Perfect

Volvo EX30 este cel mai accesibil Volvo electric fabricat până acum, dar asta nu înseamnă că este o mașină care să se simtă ieftin. Pe versiunea cu un singur motor și baterie extinsă, capacitatea utilizabilă este de 64 kWh, iar 0-100 are loc în 5.3 secunde, îndeajuns de rapid pe orice planetă ai accelera. Deși accelerația este comparabilă cu o mașină sport a vremurilor noastre, rar vei atinge viteza maximă de 180 km/h.

VOLVO EX30

VOLVO EX30

Mașina electrică are un singur motor sincron montat la puntea spate, ceea ce înseamnă că cei 272 cai putere sunt ideali, în ciuda masei de 1850 kg. Condițiile meteo din testul nostru nu au fost cele mai prielnice, astfel că autonomia reușită de noi va reflecta acest lucru. Dacă rulezi constant la 100 km/h și afară sunt 10 grade, mașina reușește o autonomie reală de 370 km cu un consum de 17.5 kWh/100 km. Volanul încălzit este pornit automat pentru a-ți oferi confort termic inițial, iar apoi pompa de căldură ajută sistemul de climatizare să aducă habitaclul la temperatura setată de utilizator.

Volvo EX30 2024 este o mașină aproape vie – atunci când setezi navigația către o stație de încărcare, bateria deja începe să răcească sau să încălzească, pentru ca atunci când ai ajuns la destinație să te poți bucura de cea mai bună performanță la încărcare. De la 10 la 80% poți încărca în 26 de minute la o stație cu putere de 150 kw.

Materialele reciclate nu s-au simțit niciodată mai bine decât în acest model. Cine mai are nevoie de piele adevărată atunci când cea sintetică se simte atât de bine. Cine mai are nevoie panouri complexe, când din câteva rame vechi de ferestre, suedezii creează elemente de design unice. Dar nu toate elementele sunt abstracte – atât tăvița destinată pasagerilor banchetei spate, cât și clapeta spațiului de stocare de sub capotă au pe ele inscripționat un peisaj nordic stilizat.

Volvo EX30 a reprezentat un pas important în istoria automobilului electric din toate punctele de vedere – a oferit clienților un mod relaxant de a se bucura de mobilitate personală la un nivel greu de atins de alte modele contemporane.

Noul Volvo EX30 este o îmbinare a celor mai minunate lucruri oferite de Volvo Cars: un SUV mic, complet electric pentru epoca modernă, proiectat pentru a fi sigur și a avea o amprentă de CO2 mai mică decât orice alt automobil Volvo de până acum.

Prin reducerea emisiilor pe parcursul întregului ciclu de producție și de viață al Volvo EX30, am reușit să diminuăm amprenta totală de carbon a acestuia la mai puțin de 30 de tone*, pe parcursul a 200.000 de kilometri parcurși. Aceasta reprezintă o scădere de 25% în comparație cu modelele noastre complet electrice C40 și XC40 - un pas important în direcția obiectivului nostru de a reduce cu 40% emisiile totale de CO2 per mașină între 2018 și 2025.

Fiind un automobil pur electric, Volvo EX30 nu are emisii de gaze de eșapament, ceea ce contribuie semnificativ la reducerea amprentei de CO2. Impactul asupra calității aerului este unul semnificativ: de exemplu, conform unui nou studiu realizat de University of Southern California*, până și o creștere mică a numărului de mașini electrice dintr-o zonă, are un efect pozitiv asupra numărului de vizite la urgențe din cauza astmului.

Cum am redus amprenta de CO2 a modelului Volvo EX30 la 75% din cea a modelelor noastre electrice actuale? În primul rând, proiectarea unei mașini mai mici presupune mai puține materiale. Având în vedere că aluminiul și oțelul sunt două dintre cele mai mari contribuții la emisiile de CO2 în ceea ce privește producția, în acest aspect, împreună, noi și dumneavoastră în calitate de client, putem să facem o mare diferență.

În plus, în timp ce folosim mai puțin oțel și aluminiu în construcția noului nostru SUV de mici dimensiuni, o mare parte din aceste materiale sunt reciclate. Aproximativ un sfert din tot aluminiul și aproximativ 17% din tot oțelul folosite în producerea unui Volvo EX30 provin din materiale reciclate, reducând și mai mult impactul asupra mediului.

Această abordare continuă în interiorul automobilului, deoarece cea mai sustenabilă componentă este cea la care se poate renunța. Utilizând optimizarea ca principiu de ghidare a designului durabil, designerii noștri au reușit să combine mai multe funcții din interiorul Volvo EX30 într-o singură componentă. Acest lucru reduce numărul de piese necesare în interior, fără a compromite funcționalitatea.

Materialul utilizat pentru Volvo EX30 este un alt factor care contribuie la un mod mai durabil de a crea noi automobile. Aproximativ 17% din toate materialele plastice din mașină, de la componentele interioare până la bare de protecție exterioare, sunt reciclate - cel mai mare procentaj înregistrat până în prezent la un automobil Volvo.

 

VOLVO EX30 - EXperimental

Un alt sector crucial pentru reducerea emisiilor este cel al rețelei de producție și de aprovizionare prin furnizarea energiei sustenabile. Volvo EX30 va fi construit într-o fabrică alimentată cu un nivel ridicat de energie neutră din punct de vedere climatic, inclusiv energie electrică 100% sustenabilă.

În ceea ce privește rețeaua de aprovizionare, pentru acest automobil am colaborat cu furnizorii noștri de la cel mai înalt nivel, iar 95% dintre ei s-au angajat să utilizeze energie 100% sustenabilă în producția lor până în 2025 - iar o mare parte dintre ei au implementat deja acest lucru. Acest angajament reflectă, pe lângă ambiția noastră de a reduce emisiile în cadrul operațiunilor noastre, și încurajarea partenerilor din rețeaua noastră de aprovizionare să facă același lucru.

Procesul de producție pentru Volvo EX30 a fost, de asemenea, simplificat în mai multe moduri. Astfel, mașina reprezintă una dintre cele mai ridicate rate de utilizare a materialelor compresate în piesele de caroserie.

Pe măsură ce continuăm să facem față provocării legate de trasabilitatea materialelor, în mod special atunci când producem bateriile pentru Volvo EX30, folosim tehnologia blockchain pentru a ajuta la urmărirea materiilor prime esențiale, printre care și litiu, mangan, cobalt, mica, grafit și nichel.

Toate acestea se adaugă la o mașină care are un așa-numit impact de CO2 de la începutul până la sfârșitul ciclului de producție de aproximativ 18 tone. Drumul de la începutul până la sfârșitul ciclului de producție descrie impactul CO2 de la extragerea materiilor prime până la sosirea mașinii la dealer, înainte de a fi condusă.

La sfârșitul ciclului de viață, EX30 este proiectat pentru a fi recuperat în proporție de 95%, prin reciclarea materialelor și recuperarea energiei din ceea ce nu poate fi recuperat.

Pe scurt, Volvo EX30 vă oferă, în calitate de client, mai multe posibilități de reducere și diminuare a impactului personal asupra emisiilor de CO2, fără a fi nevoie să faceți compromisuri în ceea ce privește siguranța, confortul la volan sau conveniența.

Pentru a afla mai multe, te invităm să vezi clipul nostru de pe canalul YouTube eblogAUTO.

 

Descoperă oferta EX30