Acest Jeep Avenger mild hibrid cu nivel de echipare Altitude, nivelul de echipare de mijloc, este 28.000 euro cu TVA inclus. Dacă merită sau nu, cred că fiecare e capabil să aleagă, dar eu vă voi prezenta plusurile și minusurile cât mai obiectiv.
Pentru început, un plus pe care l-am prezentat și când am condus varianta electrică a acestui model, mi se pare că din exterior mașina pare mai puțin spațioasă decât e cu adevărat. Interiorul este aerisit, în ciuda dimensiunilor compacte, mașina are 8 cm peste 4 metri lungime, deci vei încăpea cu ușurință în toate locurile de parcare. Portbagajul are capacitate de 380 litri, iar garda la sol este de peste 20 cm, ceea ce face Avenger să fie un model versatil, așa cum își doresc toți cumpărătorii din zilele noastre.
Motorizarea mild hibrid pe 48 Volți are la bază un 1.2 turbo cu 3 cilindri, un 1.2 care are deja un istoric – în varianta cu curea acest 1.2 a luat titlul de motor al anului 3 ani la rând, după care s-a descoperit faptul că acea curea de distribuție de dezintegra și avea efecte negative asupra durabilității motorului. Acestea fiind zise, din punct de vedere al performanței, acest 1.2 turbo a reușit întotdeauna să ne păcălească că ar putea fi un 1.6 atmosferic, deci nu a avut niciodată un handicap de putere.
Doar că acum suntem în 2024, e plin de motoare de capacitate mică și grupul Stellantis trebuie să facă ceva cu acest propulsor pentru a-l putea vinde în continuare. Ei bine, acum această unitate are distribuție pe lanț! Acest motor de 100 cai putere și 205 Nm cuplu are distribuție pe lanț, ceea ce ar trebui să-i ofere un nivel mai mare de fiabilitate.
Unde mai pui că acest motor termic nu e obligat să ducă tot greul singur – are ca prieten un mic motor electric integrat în transmisie. Acesta dezvoltă 29 cai putere și 55 Nm cuplu. Ce face el? Cel mai important, din punctul meu de vedere, asistă repornirea motorului atunci când intră Start Stop în funcțiune.
Acest sistem mild hibrid e mai puternic decât te-ai aștepta, întrucât poate să și acționeze direct puntea față – de obicei acest lucru este lăsat în seama mașinilor full hibrid, dar Stellantis a dezvoltat acest sistem care permite mașinii să se propulseze măcar pentru început, pe o scurtă distanță, pur electric. Bateria de 0.9 kwh se află sub scaunul șoferului și nu este îndeajuns de mare pentru a susține o distanță de deplasare mai mare, dar scade consumul pe alocuri.
Și că tot veni vorba de consum, am condus mașina aceata doar în traficul bară la bară din București și acum indică 7 l/100 km. Cei de la Jeep ne spun că dacă nu apeși prea tare accelerația, Avenger poate circula până la 1 km utilizând doar electricitate, deci îți poți scădea și mai mult consumul, în funcție de stilul de condus.
Transmisia este și ea una nouă – un dublu ambreiaj în 6 rapoarte care permite o accelerație de la 0-100 km/h în 11 secunde, având în vedere masa de 1280kg. Nu e cea mai rapidă chestie din lume, dar nici nu cred că trebuie să fie în această clasă. Totuși, această transmisie nu reușește să facă ceea ce eu îmi doresc de la o mașină, și anume să livreze puterea liniar.
Acestea fiind zise, suspensia este confortabilă, vibrațiile nu se transmit în habitaclu, în ciuda faptului că există mult plastic aici, dar e plastic de calitate. Spațiile de stocare sunt deștepte, sistemul de infotainment are Android Auto și Apple CarPlay wireless. Dacă mașina aceasta era 24.000 euro, era printre cele mai bune din această clasă, deci vezi cât mai poți să recuperezi prin negocieri la dealership.
Nota: