1

Test Drive VW AMAROK: Pentru celibatari…

MOTOR/CUTIE
 
Ultima masina din cadrul Caravanei 4MOTION a fost AMAROK HIGHLINE Cabina Dubla 4MOTION cu motor biturbo diesel de 2.0l si cu o putere de 180 CP la o turatie de 4.000 RPM cu un cuplu de 400 Nm. Modelul testat prezenta un diferential blocabil si suspensie heavy duty. Motorul este unul silentios si bine echilibrat dar prezinta vibratii puternice la subturarea acestuia. Timoneria masinii este una buna, ferma si foarte precisa. Aici VW face diferenta pentru concurentii modelului nu se pot lauda cu timonerii precise si  cu rapoarte scurte ale cutiei de viteze. De asemenea, VW vine si cu o capacitate cilindrica mult mai mica fata de concurenta unde intalnim motoare de la 2.5l.  [ NOTA 4.6 ]
 
 
CONSUM
 
Modelul VW se lauda cu cel mai bun consum din clasa sa. Pe hartie ne-a fost promis un consum de pana 8l/100km, mai exact 7.6l/100 km. In realitate, am reusit sa obtinem un consum de 6.5l/100km in extraurban si in oras un 11l/100km. Aceste valori ne fac sa spunem ca Amarok are cel mai mic consum fata de rivalii sai. [ NOTA 4.6 ]
PERFORMANTE
 
Amarok-ul e la fel de rapid ca un Nissan Navara (2.5 dCI) doar ca are mai putin CP si Nm iar consumul este mult mai redus, adica atinge 100km in 11.5 sec si poate atinge o viteza maxima de 180 km/h. Versiuni de pick up mai puternici ca Amarok exista dar cu motoare de 3.0l si aici amintesc din nou de Nissan Navara dar versiunea de 3.0 dCI, Ford Ranger sau Mazda BT50. [ Nota 4.4 ]
 
 
SIGURANTA
 
Ei, aici Amarok-ul sta foarte bine in sensul ca a obtinut maximul de stele in cadrul testului EuroNCAP pe cand majoritatea rivalilor au in doar 3 stele. Dotarile sunt multiple ca ESP (chiar si pentru remorca), 6 airbaguri, asistenta in panta, diferential autoblocabil si ABS. [ NOTA 4.5 ]
 
 
INOVARE
 
Design-ul modelului este cu adevar spectaculos prin dimensiunea mare…mai ales prin dimensiunea siglei marcii din spatele masinii. [ NOTA 4.2 ]
 
 
TEHNOLOGIE
 
Carausul nostru ne-a oferit la bordul masinii strictul necesar, in sensul ca am avut climatizare, geamuri electrice, radio RCD210 si afisaj multi positionat intre ceasurile bordului. In concluzie, Amarok-ul iti ofera minimul de confort necesar la volanul unui pick-up. [ NOTA 4.0 ]
 
 
INTERIOR
 
Cand vorbim de un „truck” te astepti la putin cand ne gandim la interior. Insa Amarok-ul se apropie mult de Touareg mai ales prin sistemele multimedia. Calitatea materialelor este una foarte buna, peste medie. Pozitia la volan este una confortabila iar cei din spate au destul spatiu. [ NOTA 4.2 ]
 
 
EXTERIOR
 
Era evident dupa noul „look” al Touareg-ului, Golf-ului si al Passat-ului cum va arata Amarok-ul. Adica un design germanic, conservator, simplist si robust. De asemenea am remarcat o atentie deosebita oferita la detalii unde nu gasesti la toate masinile din acest segment. [ NOTA 4.2 ]
 
 
PRET
 
Modelul testat ajunge in jur de 33.000 euro iar costurile de intretinere sunt cele tipice VW. Este bine de luat in seama si costurile privind taxele si impozitele datorita motorului de 2.0l. De asemenea, am observat ca la revanzare modelul isi mentine bine pretul. [ NOTA 4.4 ]
 
PRO: Ne place design-ul VW, confortabil si performantele sunt foarte bune
CONTRA: Pretul si costurile de intretinere raman ridicate
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

1 COMMENT

  1. Anonymous

    Fiind autoutilitara capacitatea cilindrica e irelevanta la calcularea taxelor.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *