0

Test Drive Suzuki SX4 S-Cross AllGrip 2017

Suzuki a incercat intotdeauna sa fie producatorul care realizeaza imposibilul: ieftin si bun! Avand in vedere ca firma japoneza a inceput prin a fabrica masini de cusut in primii 30 de ani de activitate, nu este de mirare ca nu le-a fost foarte greu sa creeze si sa vanda automobile. Liniile de productie existau deja, angajatii erau deja antrenati sa lucreze cu masinariile grele, iar Michio Suzuki (fondatorul) avea planuri de extindere si o multime de idei marete.

Performante

Masina testata de noi era echipata cu un motor cu care am mai avut onoarea de a face cunostinta: benzina, 1.4 litri, 140 cai putere. Primul Suzuki condus de noi a fost Vitara S echipata cu motorul mai sus mentionat si cutia manuala. De aceasta data, SX4-ul testat de noi a venit cu cutie automata. Partea buna la masinile Suzuki este ca iti ofera bucuria condusului atunci cand te astepti mai putin. Regula principala e urmatoarea: greutate redusa si motoare mici, dar “nervoase”. Vitara S m-a uimit foarte placut cand am condus-o, asa ca acum stiam la ce sa ma astept. In ciuda faptului ca SX4 este mai mare decat Vitara, dinamica masinilor este asemanatoare: ambele au manevrabilitate excelenta pentru clasele din care fac parte. Vitara S are masa un pic mai redusa fata de SX4, ceea ce ii confera o manevrabilitate aproape demna de un hatchback, dar asta nu inseamna ca fratele mai mare nu stie sa stea in curbe: aparentele sunt inselatoare iar SX4 tine sa iti arate ca poate sa te uimeasca placut, in ciuda aspectului exterior destul de anost.

Cutia automata este ideala pentru condusul in oras iar suspensia este iertatoare, desi la gropi luate cu avant mai mare, iti tii putin respiratia. Cu un timp de 10 secunde de la 0 la 100 km/h, nu putem sa zicem ca masina japonezilor este un demon al vitezei, dar masa redusa pastreaza agilitatea sasiului. Avand in vedere ca versiunea noastra a venit echipata cu sistemul AllGrip (tractiune integrala), zapada si terenul putin accidentat nu ar trebui sa puna nicio problema acestei masini. Masina ofera 4 setari ale sistemului de tractiune integrala: Auto (masina favorizeaza tractiunea fata), Sport (puterea este trimisa si catre puntea spate iar acceleratia raspunde mut mai bine la comenzi), Snow (tractiunea integrala este activata pentru a oferi cea mai buna performanta pe zapada), Lock (diferentialul este blocat pentru a permite soferului sa scoata masina din zone cu noroi si zapada). Care credeti ca este viteza maxima a acestei masini propulsate de un motor de 1.4 litri? 200 km/h! De ce? Acelasi raspuns: masa redusa. Prin urmare, din punct de vedere al performantelor, fara indoiala SX4 te va uimi placut.

Si aici va trebui sa aduc vorba despre masa masinii intrucat este un factor hotarator in consumul final al acestei masini. Varianta de SX4 condusa de noi este cea cu cea mai mare masa posibila: cutia automata si sistemul AllGrip adauga niste kilograme, precum o face si trapa ce are o deschidere imensa. Estimarile japonezilor sunt mai optimiste decat consumul real – ei spun ca aceasta masina ar trebui sa reuseasca un consum urban de 6.7 litri/100 km – dar chiar si asa, consumul real de 8.1/100 km nu este deloc rau pentru o masina pe benzina cu cutie automata si sistem de tractiune integrala. Pe parcursul perioadei de test, am folosit masina 80% in oras, restul de 20% fiind la drum intins.

Siguranta

Aproape ca nu iti vine sa crezi cat de multa tehnologie pentru a preveni situatiile neplacute reuseste Suzuki sa indese in modelul SX4. Lasand la o parte ESP, ABS si cele 7 airbag-uri, japonezii reusesc ca integreze in acest model si un sistem foarte bun de preventie al accidentelor. RDS sau Radar Brake Support este un sistem ce actioneaza frana atunci cand impactul este iminent. Pana a actiona frana, sistemul avertizeaza soferul prin semnale auditive si lumnioase, iar daca e cazul va actiona si frana sau va mari forta de franare daca soferul atinge pedala in ultimul moment. Aceiasi senzori pot fi folositi si pentru pilotul automat adaptiv care, dupa cum ii spune si numele, adapteaza viteza masinii la drum lung in cazul in care un alt automobil merge mai incet. Dupa cum probabil va imaginati, toate aceste dotari au permis lui Suzuki SX4 sa obtina 5 stele la testele Euro NCAP.

Interior

Interioarele japonezilor sunt dovezi ale faptului ca se incearca din greu implementarea ideeii “si ieftin si bun”. Materialul preponderent in cabina este, intr-adevar, plasticul dur, dar liniile interiorului sunt foarte simple si clare astfel ca este foarte usor sa te acomodezi in aceasta masina. Volanul are o marime buna iar butoanele de pe el controleaza cu usurinta sistemul multimedia sau cruise control-ul. Sistemul de infotainment este foarte usor de folosit, utilizand un ecran tactil de 7 inch ce raspunde repede la comenzi.

Am mai laudat sistemul de infotainment al celor de la Suzuki si nu ma voi opri acum; pentru banii pe care ii dai, sistemul face tot ce te astepti: GPS cu semnal puternic, sistem audio decent cu CD, USB si Bluetooth, si nu in ultimul rand, Apple CarPlay. Pentru utilizatorii Android, masina vine cu MirrorLink, dar aceast sistem nu este atat de evoluat precum Android Auto. Scaunele sunt confortabile, chiar daca cele din Vitara S (vezi testul aici!)aveau o tenta sportiva mai accentuata, iar spatiul pasagerilor din spate este de ajuns. Totusi, daca vrei sa iti impresionezi prietenii cu noul tau SX4, nu ezita si opteaza si pentru plafonul panoramic ce are o deschidere foarte mare – chiar si cei de pe locurile din spate se vor simti ca si cum merg cu o decapotabila. Si daca nici asta nu-i impresoneaza, atunci arate-le portbagajul de 430 litri!

Exterior

Exteriorul lui SX4 nu este cel mai reusit din lume. Vitara arata mult mai bine, iar Ignis-ul ce tocmai e pe drum are un aer mult mai futurist. Suzuki SX4 pare ca s-a oprit cu design-ul undeva in 2007-2008 si nu spun asta in sensul bun. Partea din spate e destul de simplu desenata si nu pot spune ca ii gasesc efecte evidente, dar partea din fata… cum sa ma exprim mai usor? Suzuki SX4 arata precum colega aia care statea in penultima banca de pe randul de la geam si purta aparat dentar. Nu stiu ce a fost in mintea japonezilor cand au desenat grila aceasta imensa, dar nu cred ca este cea mai reusita din lume. Repet, Vitara arata mult mai bine decat SX4! Masina noastra de test avea jante de tabla pentru ca cei de la Suzuki au echipat-o cu cauciucuri de iarna, dar de fapt masina vine cu jante din aliaj de 17”. Sincer, mi se pare ca aceasta masina ofera foarte mult pentru pretul pe care il cer japonezii, dar designul exterior al acestei generatii lasa mult de dorit.

Pret

Suzuki SX4 are un pret bun raportat la capabilitatile pe care le poseda, astfel ca aceata masina porneste de la 14.500 euro (pentru versiunea de baza fara tractiune integrala) si ajunge pana la 23.100 (versiunea cu motorul pe benzina 1.4 litri cu tractiune integrala). Pentru ca motoarele pe benzina nu consuma mult, sunt optiuni ce merita luate in considerare, astfel ca o echipare de mijloc, cu motorul 1.4 si tractiune integrala ajunge undeva la 20.000 euro. Fiabilitatea masinilor oferite de japonezi nu este una indoielnica si cei de la Suzuki nu vor sa faca exceptie de la aceasta regula, astfel ca nu va trebui sa iti faci prea multe griji din acest punct de vedere. Singurul lucru ce trage inapoi Suzuki SX4 este design-ul, dar daca acest fapt nu este important, atunci vei avea parte de o masina pe care te poti baza la un pret bun!

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele SUZUKIClick aici!

Pro: Motor, Trapa panoramica, Echipamente siguranta
Contra: Design frontal

Productie eblogauto 2017
Adi Dima – tester
Alex Orosanu – foto&video
Robert Drilea – montaj

Partener
Suzuki Romania

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *