0

Test Drive Suzuki Vitara S AllGrip 1.4 Boosterjet 6MT

Suzuki e un producator japonez la fel de important precum Honda sau Toyota, chiar daca multi dintre noi trecem pe langa micul constructor atunci cand ne uitam la masini din estul indepartat. In cele ce urmeaza, veti afla parerile mele despre Suzuki Vitara, una dintre cele mai importante masini facute de constructorul japonez.

Motor/Cutie: Suzuki Vitara S vine echipata cu un motor pe benzina de 1.4 litri, 140 cai putere si o transmisie manuala in 6 rapoarte. La prima vedere, numerele nu par foarte impresionante, dar realitatea este alta. Datorita greutatii de aproximativ 1200 kg, masina este foarte agila si acest lucru este cel mai evident atunci cand modul Sport este selectat. In trafic, la condus normal in modul Auto, masina nu surprinde cu nimic. Imediat ce selectam modul Sport, masina parca prinde viata. Sunt constient ca Vitara este un crossover si nu ar trebui sa aiba valente sportive, dar nu pot sa nu apreciez capacitatea acestui automobil de a-si surprinde placut soferul. Cutia de viteze are rapoarte relativ scurte si precise, acest lucru accentuand caracterul sportiv al acestei masini. Agilitatea de care va vorbesc incepe sa fie simtita dupa ce masina a trecut bine de 3500 de turatii, asa ca ai tendinta sa o turezi cat mai mult cand esti la drum lung, doar ca sa te distrezi! Nu stiu ce au facut japonezii cu acest motor, dar pe masura ce masina urca in turatii, ai impresia ca esti la volanul unui hatchback care se strecoara cu usurinta prin trafic.

suzuki-vitara-s-eblogauto (5)

Consum: Masina noastra a fost condusa 80% in oras, restul de 20% fiind la drum intins. In aproximativ 40% din perioada completa a testarii sistemul Start Stop nu a fost activat. Japonezii spun ca masina lor reuseste un consum teoretic de 6.3l/100 km in mediul urban, ceea ce suna foarte bine pentru o masina ce utilizeaza un motor pe benzina. Eu am folosit masina si in modul Sport (nu m-am putut abtine) in 30% din perioada testarii si am reusit sa scot un consum mediu de 7.7l/100 km. Stiu ca este cu aproape 1.5l mai mult decat estimeaza Suzuki, dar chiar si asa este un consum foarte bun. Cum reuseste masina acest consum, in ciuda faptului ca eu m-am distrat copios cu ea in modul sport? Masa redusa. Cantarind numai 1200 kg, masina nu trebuie sa depuna un efort prea mare pentru a se pune in miscare asa ca reuseste sa aiba un consum scazut.

Performante: Din acest punct de vedere, mi se pare ca Vitara sta foarte bine comparativ cu rivalii din clasa ei. Totul se reduce la o singura cauza foarte importanta: masa proprie. Stiu ca si la capitolele anterioare am ridicat in slavi masa scazut a acestei masini, dar asta nu inseamna ca ma voi opri acum. Sasiul masinii este bine pus la punct, oferind cat mai putin ruliu in curbele luate cu viteza mai mare decat de obicei, iar cuplul (220 Nm) e de ajuns cat sa te propulseze inainte mai repede decat ai crede posibil cu o astfel de masina. Ca masina pentru oras si pentru ocazionalele drumuri lungi, Vitara este ideala din punct de vedere al performantelor. Totusi, daca varianta predecesoare era masina mica perfecta pentru off road, actualul modelul lasa acest lucru pe seama lui Suzuki Jimny. Performantele pe teren accidentat ale noii Vitara nu sunt cele mai bune, in mare parte datorita unghiului de atac mic pentru o masina cu veleitati off road: 18.2 grade. Lasand capabilitatile off road la o parte, Vitara stie sa se aseze pe sosea la viteze mari, oferind soferului incredere in automobil si in propriile puteri.

suzuki-vitara-s-eblogauto (3)

Siguranta: Japonezii nu s-au zgarcit cand a venit vorba de siguranta in noua Vitara S, asa ca masina vine cu airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag-uri laterale incorporate in scaunele din fata, airbag-uri pentru genunchii soferului si airbag-uri de tip cortina. Tot la capitolul siguranta, amintim ca masina vine echipata si cu ABS, EBD si ESP, precum si cu sisteme mai speciale cum ar fi RBS (radar brake support). Acest ultim sistem alerteaza soferul daca detecteaza o coliziune iminenta si daca este nevoie, mareste intensitatea franarii atunci cand soferul este panicat si actioneaza frana brusc. Intre 5 km/h si 30 km/h, masina poate chiar sa franeze singura daca simte o coliziune iminenta. Cu aceasta pleiada de sisteme de siguranta, nu cred ca mai sunteti uimiti ca masina a obtinut 5 stele la testele Euro NCAP, nu?

Inovare: La prima vedere, nimic nu pare prea interesant la noua Suzuki Vitara, dar uitandu-te mai atent la ce ofera masina aceasta raportat la pretul/greutatea sa, incepi sa vezi unde iese in castig constructorul nipon. Tehnologii pe care acum 5-7 ani le vedeam doar pe Mercedes S-Klasse au ajuns acum sa fie implementate intr-un crossover curajos cum este cel de fata. Cel mai impresionant este ca acest lucru a fost posibil pastrand greutatea scazuta a masinii. Fata de generatia a doua, acest model a devenit mult mai mult o masina de oras si mult mai putin o masina pentru teren accidentat. Era acest lucru necesar? Da. Pe piata auto actuala cumparatorii cauta masini compacte, dar in acelasi timp practice si sigure. Vitara era o masina compacta care acum a devenit si practica si sigura, castigand din punct de vedere al performantei pe sosea.

suzuki-vitara-s-eblogauto (1)

Tehnologie: Nu credeam ca voi fi impresionat de sistemul de infotainment al acestei masini, dar ghiciti ce? S-a intamplat si asta. Folosind touch screen-ul masinii, observam ca raspunde usor la comenzi iar animatiile de tranzitie imi dadeau impresia unei tablete din spectrul superior de pret. Ecranul era usor de vazut in plina zi iar culorile aratau la fel de bine cum ar arata pe un smartphone. Meniurile sunt foarte usor de navigat, dar trebuie sa iti iei ochii de la drum pentru a reusi acest lucru. Bluetooth, USB si cardul SD asigura conectivitatea cu mediile externe. Lasand la o parte sistemul de infotainment, sa vorbim putin si despre implementarea sistemului All Grip. Acest sistem tinteste sa inlocuiasca clasicul sistem cu reductor care era prezent in variantele precedente al masinii. Astfel, Suzuki Vitara ne ofera 4 moduri de utilizare: modul Auto – modul normal de rulare in care masina incearca sa si economiseasca putin combustibil; modul Mud&Snow – in acest mod masina incearca se ne ajute in caz ca trebuie sa ne eliberam dintr-o situatie ce implica noroi sau zapada; modul Lock – in acest mod masina blocheaza diferentialul pentru a oferi puntii fata, precum si puntii spate cate 50% din puterea completa a motorului si, ultimul mod, Sport (modul meu preferat) – in acest mod, masina pune la dispozitia soferului tot cuplul, astfel ca masina este mult mai sprintena decat in celelalte moduri.

suzuki-vitara-s-eblogauto (2)

Interior: Din pacate, aici are de pierdut Suzuki Vitara. Peste tot este plin de plastic neplacut la atingere; in ciuda faptului ca plasticul este foarte dur si nu se indoaie deloc atunci cand aplici presiune cu mana pe el, cu siguranta se va zgaria in timp. Masina de testdrive avea aproximativ 3000 km si avea deja o zgarietura pe plasticul ce imbraca usa soferului. Spre deosebire de materialele ce lasa de dorit, scaunele mi-au placut foarte mult, avand chiar o tenta de sportivitate cu suport lateral foarte bun si tapiterie din Alcantara. Pasagerii din spate au destul loc iar scaunele se pot rabata usor pentru a stoca obiecte mai lungi atunci cand nu iti ajunge portbagajul de 375 litri. Lasand la o parte materialele, trebuie sa recunosc ca apreciez cum este desenat bordul si modul in care este incastrat sistemul de infotainment in consola centrala; pare a fi un finisaj demn de o masina ma scumpa. Dupa ce pui mana, iti schimbi parerea din cauza plasticului mai sus amintit.

Vezi galeria foto completa: Click aici!

Exterior: Aici, parerile sunt subiective. Eu sunt de parere ca Vitara arata bine, nu exceptional de bine, nici exceptional de rau. Din pacate noi am avut parte de o masina alba, dar culorile pe care le ofera Suzuki arata chiar foarte bine. Pentru exterior se pot cumpara doua pachete: pachetul Urban ce adauga eleronul pentru hayon, bandouri laterale cromate si ornamente cromate pentru proiectoarele de ceata pentru 720 Euro, si pachetul Rugged ce adauga scuturi de protectie fata si spate, bandouri laterale extinse de culoare neagra, ornamente negre pentru proiectoarele de ceata si protectie pentru portbagaj pentru 810 Euro. Dupa cum probabil vedeti in video, masina are jante de tabla; acest lucru se datoreaza faptului ca importatorul ne-a oferit masina cu cauciucuri de iarna ce erau puse pe aceste jante mai putin placute din punct de vedere estetic. In mod normal, masina vine echipata cu jante din aliaj de 17” negre cu aspect lucios ce completeaza mult mai bine aspectul masinii.

Pret: Asa cum am testat-o noi, Suzuki Vitara S AllGrip 1.4 Boosterjet cu transmisie manuala, ajunge la 20.050 euro cu TVA inclus. Nu este un pret prea mare avand in vedere ca Opel Mokka, unul dintre rivalii acestei masini, echipat cam la fel ajunge undeva in jur de 22.000 euro cu TVA inclus. Pentru o masina ce poate fi susprinzator de sprintena atunci cand ai nevoie, dar si gata sa te ajute pe teren accidentat gratie sistemului AllGrip, eu cred ca e un pret corect. Unde mai pui ca Suzuki e producator japonez si se stie ca masinile lor nu au moarte!

PRO: motorul, masa scazuta, incapatoare, consum, tehnologia
CONTRA: interiorul, capabilitati off road mai mici decat ale modelului predecesor.

Productie

tester: Adi Dima
video: Claudiu Bodrug
foto: Ionut Enache si Alex Orosanu

Parteneri

SUZUKI ROMANIA si F64

powered by f64.ro

SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon Acumulator LP-E6
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon [C]
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Canon EOS 60D body

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *