0

Test Drive Honda HR-V 2017 [Review]

De când am aflat că cei de la Honda au scos pe piaţă un SUV compact, am zis că trebuie neapărat să îl testăm, mai ales că vine cu un preţ mai mult decât competitiv. Şi pentru că am vorbit de preţ trebuie să menţionăm că noua Honda HR-V pleacă de la 21.588 de euro şi vine cu nivelul de echipare Elegance.

Performante

Mașina testată are motorizarea de 1.5 i-VTEC, ce dezvoltă o putere maximă de 130 CP, cu un cuplu maxim 155 Nm și care respectă normele de poluare Euro 6. Din cauza cuplului mic şi a greutăţii de 1312 kg, maşina nu are deloc demarajul visat de orice şofer şi ce să mai vorbim de cel din modul ECO… Mașina este liniștită, silențioasă și  în turații joase însă atunci cand treci de 3.000 RPM, mașina devine destul de nervoasă și scoate un marait destul de simpatic. Fanii brandului stiu ca motorul de 1.5 este alegerea perfectă pentru cei care apreciază fiabilitatea si eficiența, mai ales daca ne uităm la consum.

Cutia de viteze este manuală, cu 6 rapoarte de viteze. Un plus de valoare îl aduce schimbătorul, care deşi este cel mai subţire schimbător pe care l-am văzut pe un SUV în ultima perioadă, manevrabilitatea acestuia tinde spre superlativ.

Producătorul a anunțat un consum mediu mixt de 5.6 l/100km și un consum urban de 7 l/100km, capacitatea rezervorului fiind de 50 de litri. Noi am obținut în schimb un consum urban de 8l/100km și un consum mixt de 6l/100km. Cu toate acestea, este un consum foarte bun pentru un motor aspirat pe benzină de 1.5 litri. Însă, la drumuri lungi, mai ales cele de pe autostradă, vă recomandăm o viteză maximă de 110km/h pentru a avea un consum decent.

Modelul HR-V atinge 100km/h în 10.2 secunde, ajungând la o viteză maximă de 192 km/h. Mașina stă foarte bine în curbe, iar vizibilitatea de la volan este foarte bună atât pentru partea din faţă, cât şi pentru cea din spate.

Siguranţă

Honda HR-V a fost testată de către cei de la EURONCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă. Este o mașină extrem de sigură, obținând următoarele scoruri: pentru protecția pasagerilor la impact a primit un grad de protecție de 86%, pentru protecția copiilor de 79%, în timp ce pentru pietoni gradul de protecție este de 72%.

Printre dotările de siguranță mai deosebite şi care se găsesc în configuraţia standard a maşinii sunt:
● ABS cu repartiție electronică de frânare și asistență la frânarea de urgență;
● Sistem de distribuţie a forţei de frânare (EBD);
● Asistenta la frânarea de urgenţă (BA);
● Sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii (VSA);
● Sistem de monitorizare presiune anvelope (DWS);
● Sistem de asistare la pornirea din rampă (HSA);
● Sistem activ de frânare în oraş (CTBA);
● Sistem de avertizare a coliziunilor frontale (FCW);
● Sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie (TSR);
● Limitator de viteză inteligent şamd.

Interior

Interiorul este destul de spațios, este suficient loc în spate pentru 3 persoane, inclusiv la picioare dacă persoana nu este foarte înaltă. Portbagajul este mare şi încăpător şi el, deşi nu pare, având o capacitate de 470l. Confortul asigurat șoferului este unul foarte bun, mașina este dotată cu cotieră, iar scaunul este comod sau cel puţin pe distanţe medii. Nu sunt însă suficiente spaţii de depozitare “la vedere” şi uşor de accesat pentru şofer mai ales, iar suportul de pahare pare să fie realizat pe final, doar că să existe, nefiind delimitate clar, ci doar printr-o clapeta care trebuie acţionată manual.

Volanul şi schimbătorul de viteze sunt îmbrăcate în piele, iar comenzile de pe volan sunt sugestive, utile şi uşor de utilizat. Ce nu ne-a plăcut au fost grilele de aerisire, care sunt pozitionate diferit pe bord lucru ce poate deranja pasagerul din dreapta daca merg toate simultan, iar plasticul folosit la butoane este destul slab calitativ. La fel şi restul materialelor folosite de pe consolă, care sunt destul de plasticoase pentru gustul nostru, dar îmbinările sunt realizate corespunzător.

Poate pare inutil de menţionat, dar nouă ne-a atras atenţia şi faptul că nu a trebuit să ne aplecăm pentru a accesa butonul de la rezervor care se poate apăsa foarte uşor chiar stând pe scaun. Alte dotări de la interior: tapiţerie din material textil, oglinzi reglabile electric şi încălzite, scaun şofer reglabil pe înălţime (manual), cotieră centrală pentru locurile din spate, scaune faţă încălzite şi sistem banchetă rabatabilă „Magic Seats” .

Modelul testat a venit echipat cu sistemul Start-Stop, Bluetooth, închidere centralizată cu 2 chei tip briceag, Display multi-informatii (i-MID), indicator schimbare treaptă de viteză (SIL), servodirecţie asistată electric (EPS), sistem de servodirectie adaptiv în funcţie de viteză, frână de parcare electrică cu funcţie Auto Hold, sistem de climatizare automat cu doua zone, Cruise Control, Senzori de ploaie şi lumină, senzori de parcare (faţă+spate), geamuri electrice (faţă+spate), geamuri electrice şi oglinzi rabatabile electric (acţionate din cheie), oglindă exterioară ajustabilă automat pentru mers în marşarier, 3 prize accesorii şamd.

Uşor de utilizat şi este sistem multimedia Honda Connect, care vine cu touchscreen de 7″ şi Navigatie Garmin integrată, 6 Difuzoare, 2 x Port USB (foarte utile două!!!) şi unul HDMI, cât şi comenzi audio pe volan. Putem spune că am avut o surpriză foarte plăcută să vedem portul HDMI, iar producătorul primeşte încă o bilă albă pentru acest lucru, chiar dacă acest port o să fie foarte puţin utilizat cel mai probabil.

Şi nu în ultimul rând, modul ECON pentru care oferim nota 10 la utilitatea în oraş. Sunt multe maşini la care uneori te întrebi dacă acest mod a fost creat doar pentru Placebo sau doar pentru a te enerva un pic făcându-ţi vizibil mai “leneşă” maşina, dar obţinând aproape aceelaşi consum ca pe modul confort.

Sistemul audio, o altă mare bilă albă primită de producător din partea noastră, putem spune chiar că ne-a ghicit gândurile şi a ştiut unde să pună pună punctul pe “I” pentru acest model din gama SUV-urilor compacte. Claritatea sunetului este impecabilă chiar şi la nivelul maxim, iar bass-ul face legea! (vezi aici!)

Printre dotările pe care le găsim noi foarte utile sunt: blocarea automată a portierelor la o viteză de peste 20 km/h, pilotul automat, comenzi volan, semnalizarea one touch, 2 porturi USB şi încălzirea în scaune.

Exterior

Design-ul de la exterior în viziunea noastră este unul destul de feminin, ceea ce ne duce cu gândul la faptul că producătorii au pus mai mult accent pe target-ul feminin, iar albastru ales la exterior pe acest model cu siguranţă nu dă greş în a atrage cât mai multe priviri.

Printre dotările de la exterior importante regăsim: faruri cu halogen, proiectoare de ceaţă, sistem de asistare pentru fază lungă (HSS), jante aliaj 16″ cu anvelope 215/60 R 16 sau kit de reparaţie pană.

Preţ
Prețul de bază pleacă de la 21.000 euro. Pentru modelul testat, preţul este de 21.590 euro cu TVA. Maşina vine însoţită de o garanţie constructor de 5 ani sau 160.000 km. Dacă cauți diesel, atunci îți recomandăm 1.6l cu 120 CP care costă aproximativ 23.400 euro. Pentru că vorbim de preț, trebuie să amintim și de concurență. Astfel, amintim următoarele modele similare modelului testat: Mazda CX3 2l 120 CP MT Revolution costă 20.290 euro (preț de plecare: 15.000 euro), Nissan Juke 1.6l 115 CP MT Tekna costă 20.290 euro (preț de plecare: 15.150 euro), Opel Mokka 1.4 140 CP MT Cosmo costă 18.750 euro (preț de plecare: 15.250 euro) și Toyota C-HR 1.2l 115 CP MT C-Enter costă 21.360 euro (preț de plecare: 19.400 euro).

PRO Preţul, multe dotări în standard şi sistemul audio.
CONTRA Materialele folosite la interior, cuplul.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele HONDA: Click aici!

Cauti o HONDA? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Rating Editor
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Rating Utilizator
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *