Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Nissan Juke Nismo RS DIG-T 214CP Xtronic MT8 4×4-I

Test Drive Nissan Juke Nismo RS DIG-T 214CP Xtronic MT8 4×4-I

E un pas riscant pentru un producator mare cum este Nissan sa permita folosirea brand-ului Nismo (Nissan Motorsport) pe o masina de productie in masa cum este Nissan Juke. Exista un fenoment numit “diluarea brand-ului” care are loc atunci cand un producator foloseste un brand deja celebru pentru a ridica nivelul de receptie publica a unui model nou, astfel disipand din incredearea si exclusivismul de care se bucura brand-ul initial. Cade si Nissan in aceeasi capcana? Aflam in cele ce urmeaza.

Motor/Cutie: Varianta Nismo a lui Nissan Juke se bucura de un motor pe benzina de 1.6 litri ce permite micului cross-over sa aiba in total 214 cai putere si un cuplu de 250 Nm. Motorul mai sus mentionat este imperecheat cu o cutie automata de tip CVT in 8 trepte. Toate acestea suna bine, dar sa vedem si ce inseamna. Voi fi un pic mai dur in acesta categorie deoarece judec acest motor din punctul de vedere al logo-ului Nismo, un etalon de performata si calitate. Prima impresie pe care am avut-o cand am condus masina a fost ca mi se pare un pic lenesa cutia. Norocul meu e ca eram in modul ECO, iar in acest mod masina e lenesa tare. Am apasat butonul SPORT, am accelerat si am simtit urmatorul lucru: motorul parea ca vrea sa mearga, dar cutia era prea “elastica” in schimburile vitezelor, afectand astfel performantele masinii. Poate ca o astfel de performanta mai putin impresionanta este acceptabila pe o alta masina, dar nu pe o masina ce poarta logo-ul Nismo. Din cate mi-am dat seama, motorul are nevoie de 3000 de turatii pentru a-ti oferi o doza de cuplu care sa te faca sa te concentrezi, in acelasi timp punandu-ti un zambet pe fata, dar fiind un motor mic pare ca ramane fara suflare destul de repede. Tot la capitolul dezamagiri se califica si sunetul motorului care este, fara nicio surpriza, sunetul unui simplu motor 1.6 cu 4 cilindri.

test-nissan-juke-nismo-rs-eblogauto (4)

Consum: Poate ca dezamagirile provocate de motor vor fi transformate in avantaj atunci cand vom vedea consumul? Cei de la Nissan estimeaza un consum urban de 9.8 litri. Noi am reusit un consum de 11 litri/100 km, dar am mers 90% in modul ECO. Prin urmare, consumul se apropie de estimarile lor, dar doar daca veti conduce aceasta masina foarte atent. La un condus sportiv, consumul poate ajunge chiar la 12 litri/100 km, ceea ce se apropie destul de mult de consumul lui Megane RS Trophy.

Performante: Ei, acum ajungem si la partea care conteaza – performantele Juke-ului Nismo. Pentru inceput, haideti sa va zic numerele si apoi va voi vorbi si despre cum se simte masina la condus. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se intampla in 8 secunde, masina continuand sa mearga pana la 200 km/h, unde este limitata electronic. In ciuda motorului mic si uneori letargic, masina are un sasiu surprinzator de bine pus la punct: ceea ce pierde in viteza, castiga prin manevrabilitate. Nu stiu ce au facut cei de la Nismo cu micul crossover dar se misca uimitor de bine in curbe, in ciuda centrului de greutate ridicat. Totusi, motorul nu se apropie de ceea ce inseamna Nismo. In modul sport, cuplul apare undeva pe la 2500 de turatii, chiar mai sus uneori si nu este indeajuns de mult pentru a te face sa te minunezi de masina pe care o conduci.

test-nissan-juke-nismo-rs-eblogauto (2)

Siguranta: Juke se achita de siguranta cu brio, la fel ca majoritatea masinilor din 2015. Crossoverul are 5 stele Euro NCAP si o pleiada de sisteme de siguranta, din care vom aminti: ABS (toata lumea stie ce e ABS-ul), ESP (hai ca si pe asta il stiti – controlul stabilitatii), EBD (acesta este un sistem care permite masinii sa aiba putere de franare diferita pe roti), airbag-uri frontale si laterale, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, etc. In concluzie, nu aveti probleme de siguranta in Nissan Juke.

Inovare: Ceea ce eu personal as numi inovare, cand vine vorba de Nissan Juke Nismo, este modul in care masina se manevreaza, in ciuda centrului de greutate ridicat. Normal ca exista ruliu, dar nu este atat de mult pe cat m-as fi asteptat. Suspensia a fost intarita si arcurile au rate de compresie bine gandite, astfel ca masina se lasa in curba exact cat trebuie, dand soferului in continuare sentimentul ca detine controlul. Cred ca sasiul acesta ar fi putut cu usurinta sa suporte mult mai multi cai putere.

test-nissan-juke-nismo-rs-eblogauto (3)

Tehnologie: Nissan opteaza sa echipeze Juke-ul cu sistemul de infotainment NissanConnect Plus ce include sistem de navigatie, radioCD cu 6 boxe, intrari Bluetooth, Auxiliare si port USB, toate acestea fiind prezentate soferului printr-un ecran tactil color de 5,8 inch ce are la dispozitie si un sistem de operare usor de folosit si bine pus la punct. Un lucru notabil este butonul Around View Monitor – acest buton permite soferului sa aiba acces rapid la camerele ce vad de jur imprejurul masinii, oricand vrea el. La alte masini, trebuie sa cuplezi marsarierul pentru a porni camera din spate, dar cei de la Nissan ofera un buton cu ajutorul caruia putem sa trecem prin toate camerele masinii si sa vedem daca este vreun obstacol, fara a fi nevoie sa cuplam marsarierul. Exista si alti producatori ce implementeaza aceasta idee, dar aici este foarte la indemana, fiind un sistem ideal pentru atunci cand vrei sa parchezi foarte aproape de bordurile capitalei.

Interior: Sincer, nu stiu cum arata interiorul unui Juke normal, dar interiorul lui Juke Nismo RS este plin de plastic. Singurele zone de atingere mai moi sunt la usi si, in cazul masinii noastre, bucata de alcantara de deasupra ceasurilor din bord. Pot sa inteleg folosirea plasticului pentru a salva din greutatea masinii atunci cand este un automobil sportiv desavarsit, dar acesta nu esta cazul Juke-ului Nismo RS din pacate. In schimb, scaunele Recaro alese de Nissan pentru aceasta masina sunt foarte bune, oferind mult suport lateral si confort decent la drumuri lungi. Pasagerii din spate au loc la picioare, dar la cap spatiul va fi putin limitat. Portbagajul va avea si el de suferit din cauza formei caroseriei, astfel ca avem la dispozitie doar 207 litri.

test-nissan-juke-nismo-rs-eblogauto (6)

Exterior: Aici parerile sunt subiective, asa ca acum va voi spune parerea mea. In ciuda faptului ca japonezii au incercat sa o faca sa arate mai agresiva montand kit-ul Nismo, masina ramane tot un Nissan Juke. De aici porneste totul – inca de la lansare, design-ul japonezilor mi s-a parut unul dezechilibrat. Tot timpul am avut impresia ca daca Juke ar fi o persoana, ar avea un cap mare si un corp plapand iar varianta Nismo nu imi schimba cu mult parerea: acum e o persoana cu cap mare si corp plapand imbracata intr-un trening Adidas.

Pret: Nissan Juke Nismo RS are un pret de achizitie cu TVA inclus de 29.890 euro. La acest pret, mai adaugam si pachetul Sport care vine cu scaunele Recaro si astfel ajungem la un total de 31.390 euro. Eu sunt de parere ca cei care vor neaparat un Juke, vor opta pentru versiunile mai putin sportive si mai ieftine, acelea oferind un raport mai bun pret-calitate.

Galerie foto Test Nissan Juke Nismo RS: http://bit.ly/TestNissanJuBkeNismoRS

PRO: scaunele Recaro, sasiul, sistemul de infotainment

CONTRA: cutia automata, senzatia de lipsa a calitatii la interior, portbagajul mic.

reclama