3

Test drive Opel Mokka X 2017 [REVIEW & VIDEO]

Introducere

Mokka are deja la activ mai bine de trei ani pe piață și cel puțin un facelift era necesar. Surprinzător pentru unii, modelul s-a vândut în mai bine de 600.000 de exemplare, iar Mokka X va avea, cred eu și mai multă priză la public. Pe lângă o „față” nouă, vine la pachet cu tehnologii demne de segmentul premium și un sistem OnStar de care este posibil să devii dependent.

Design

Actualizarea desenului vechiului model nu-i poate decât să-i priască micuțului SUV. Noile faruri inteligente cu tehnologie LED împrumutate de pe Astra îi conferă agresivitatea de care avea nevoie. Restul elementelor frontale sunt parcă versiuni mai rafinate ale celor de pe prima generație astfel că vei recunoaște un Mokka X când îl vei vedea pe șosea. Din lateral schimbările sunt mai subtile spre absente, spatele mașinii fiind încă un loc unde se mai pot observa modificări față de vechiul model: găsim și aici blocuri optice LED, iar forma haionului a fost ușor modificată. Jantele de 18” îi dau o notă ușoară de sportivitate, dar vin și cu dezavantaje.

Desenul interiorului este o îmbunătățire semnificativă, dar nu iese din tiparul inspirației germane: rămâne sobru și matur. A dispărut aglomerația de butoane din bord, optându-se pentru un ecran tactil de 7″ și câteva butoane pentru accesul facil la unele sisteme. Volanul este și el de luat în seamă, la fel și scaunele. Calitatea materialelor m-a surprins plăcut. Ai parte de piele și plastic moale mai peste tot pe unde vezi cu ochii, mai puțin în jumătatea inferioară a habitaclului unde se face prezent plasticul tare. Nu lipsește din păcate colecționarul de amprente și zgârieturi: plasticul lucios. Volanul îți mai bucură ochii din pricina materialelor folosite: piele și aluminiu.

Confort

Nu poți critica Mokka X la acest capitol. În segment nu prea e cineva peste. Desigur, dacă acesta este principalul lucru pe care îl cauți când îți configurezi mașina vei dori să ai jante mai mici decât cele avute de mine la test. Pentru drumuri mai păcătoase, jantele de 18 ” nu sunt alegerea ideală. Oricum, suspensia nu își face auzită prezența prin drumurile patriei și reușește destul de bine să ascundă eventualele carii din asfalt. Scaunele sunt certificate de o asociație germană de sănătate. Tot ce pot să spun eu e că nu vei suferi de dureri de spate. Sigur, clasa din care face parte Mokka X face ca și scaunele să nu fie pregătite pentru drumuri extra-urbane, astfel că suportul lateral este redus. Pasagerii de pe bancheta din spate nu se vor putea plânge de lipsa spațiului la cap sau la picioare pentru că Mokka X stă foarte bine la acest capitol. Zgomotul reușește să pătrundă în habitaclu ori când acul turometrului depășește 3.000 rot/min ori la viteze de peste 120 km/h.

Merită trecut în revistă și sistemul de acces facil (PEPS) care cu o simplă atingere a unui butonului de pe mânerul ușilor deblochează sau blochează încuietorile acestora atunci când cheia este în buzunarul tău. Sistemul de sunet cu șase difuzoare este unul decent cu un sunet clar, fără bass artificial.

Tech corner 

Mașina testată este adusă la viață de un motor de 1.364 cmc care împreună cu turbina din dotare ajunge să dezvolte 140 de cai putere și un cuplu de 200 Nm. Nu impresionează cu nimic, la fel stă și cutia de viteze cu șase rapoarte. Sigur, te ajută la economia de carburant, dar modul în care se simte nu este exact ce mi-aș dori pe o mașină. Este o combinație bună? Eu aș fi ales motorizarea de 1.6l diesel și cutia automată. Pentru oraș vei avea destul cuplu pentru a avea un consum redus, iar cutia automată va aduce un plus la capitolul confort. Dacă plănuiești drumeții recomand varianta cu tracțiune integrală.

La capitolul siguranță Mokka X vine cu airbag pentru șofer și pasager, airbag lateral în față și o cortină laterală din față până în spate. Nu lipsesc nici senzorii de parcare atât în față cât și în spate. În plus ai și ajutor la pornirea în rampă cât și la deplasarea în pantă. Tot la capitolul siguranță reamintim farurile AFL. Sistemul adus de pe Astra se folosește de o serie de LEDuri așezate în formă matriceală pentru a oferi vizibilitate foarte bună pe timp de noapte. Plusul major al acestora este că în momentul în care te întâlnești cu o mașină sistemul oprește câteva din acele LEDuri pentru a nu-l orbi pe celălalt șofer iar tu să ai în continuare vizibilitate optimă. Sistemul are mai multe moduri de operare astfel că urmărește unghiul volanului pentru a-ți oferi o vizibilitate mai bună în viraje, în afara orașului iluminează și acostamentul drumului pentru a putea depista din timp unele pericole. Există inclusiv un mod pentru turiștii care vizitează țările în care sensurile de circulație sunt inversate (de exemplu Marea Britanie) sau asistentul pentru luminile de drum.

Sistemul OnStar a fost prezent pe mașina de test astfel că m-am putut bucura de Wi-fi la viteze 4G sau 3G. În plus cu acest sistem poți intra în legătură cu un reprezentant Opel care te va ajuta de exemplu să găsești o spălătorie auto sau cu chestiuni de asistență rutieră. În plus poate fi setat să se declanșeze automat în momentul în care ai un accident. Există și o aplicație pentru telefoanele inteligente în care posesorii unei mașini cu sistemul acesta pot verifica ciclul de viață al uleiului, presiunea din pneuri sau își pot trimite destinația sistemului de navigație. Sistemul este unul bazat pe plata unui abonament, dar primele câteva luni este gratuit.

IntelliLink a ajuns la versiunea a patra și acum este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto astfel că nu am dus lipsa sistemului de navigație incorporat. Dacă nu vrei să folosești un cablu pentru a folosi una dintre aceste modalități ai la dispoziție conexiunea Bluetooth pentru operarea funcțiilor de bază ale telefonului. Tot sistemul de infotainment se mișcă bine, nu există timpi morți și nici nu s-a blocat pe perioada testului. În plus vine și cu o grafică plăcută ochiului.

Proba practică

După cum am scris și mai sus motorul nu impresionează, dar pentru ceea ce a fost gândit este suficient. La fel stă și suspensia. Nu te vei putea bucura de dinamism alături Mokka X pe drumuri virajate de munte, dar nici nu trebuie. Mașina a fost gândită pentru oraș unde își face treaba cu brio. Direcția este destul de ușoară pentru a facilita manevrele prin orașele aglomerate, iar suspensia ascunde imperfecțiunile din asfalt. Garda la sol te ajută să treci fără probleme peste limitatoarele de viteză sau să urci pe faimoasele borduri din urbile patriei.

 

Consumul realizat pe întreaga perioadă a testului în care am ținut mașina mai mult în oraș a fost de 9 litri la 100 de km. Trebuie ținut cont că în timpul filmărilor consumul de combustibil tinde să crească, astfel că în utilizare normală va fi mai mic. În afara orașului cele șase trepte ale cutiei de viteze te ajută să economisești carburant.

Spațiile de depozitare sunt numeroase, iar portbagajul are un volum de 356 litri. Este suficient pentru cumpărăturile lunare sau pentru o escapadă de week-end la munte.

Preț

Prețul unui model cu motorizarea aleasă este de 19.340 euro, iar configurația condusă de mine a ajuns la 21.500 euro datorită dotărilor opționale. Dealer-ul Polymobile Cluj Napoca care ne-a pus la dispoziție această mașină a pregătit un preț special pentru acest model astfel că vei ajunge să dai pe o mașină exact ca cea din acest test 18.600 euro.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste eblogauto: Click aici!

Concluzii

Dacă ești în căutarea unui mini SUV și vrei să ai dotări din segmentul premium fără a da banii din acest segment, Mokka X este soluția. Te poți juca în configurator până găsești varianta de motorizare, cutie și dotări care să îți convină. Să nu uiți de OnStar.

Productie eblogauto 2017
Foto: Clau Morar
Video: Tommy Films

Partener Polymobile Opel Cluj-Napoca

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

3 COMMENTS

  1. Stefi

    Dati-i ceva omului sa manance inainte de filmari. 🙂

    1. Robert Drilea

      Avem grija de testeri nostri insa Horatiu este abia la cel de al doilea video asa ca ai putina rabdare 😉

      Multumim pentru mesaj!

    2. Horatiu-Serban Voicu

      Noi trăim cu benzină. Consumasem de 95, dar promit că la următorul iau niște benzină de calitate. 😉

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *