Dacia Duster este unul dintre cele mai dezirabile modele Dacia la ora actuală, dar asta nu înseamnă nimic, dacă noul Duster nu știe să face offroad, cel puțin așa cum știa până acum. Ei, ghiciți ce? Dacia oferă acum un pachet Adventure care îți face Duster-ul să se descurce pe teren accidentat cum nu a făcut-o până acum vreun Duster cu garanție 3 ani sau 100.000 km.
Pachetul Adventure costă 5000 euro și se poate echipa pe orice Duster 3 nou nouț, 4×4. Chiar dacă ai un Duster 3 4X4, dar l-ai rulat deja, e posibil ca dealership-ul să-ți vândă pachetul dacă le zâmbești frumos, dar nu poate să-ți ofere garanție. Pentru că tot acest pachet are și garanție 3 ani în limita a 100.000 km.
Bun, pe ce îți cere Dacia 5000 euro? Să începem cu suspensia – sunt sigur că ați auzit de Koni până acum, construiesc elemente de suspensie legendare, mașina primește acum încă 30 mm gardă la sol cu acest lift kit. Veți spune, de ce nu mai mult? Pentru că altfel cei de la Dacia ar trebui să re omologheze modelul Duster, ceea ce ar fi crescut prețul mașinii. Dar eu îți spun un secret – cred că mai poți să ridici puțin suspensia dacă îți dorești cu adevărat, având în vedere componentele de calitate de aici.
Anvelopele sunt BF Goodrich All Terrain KO2 de dimensiune 215/70, R16, iar mașina are un scut de duraluminiu pentru motor și cutie cu grosime de 6mm. Exista scut și pentru diferențial, acela este din otel de 2.5 MM. Deasemena, mașina are și roată de rezervă, dar este cea stock.
Dacă te gândești deja la overlanding, Dacia oferă în pachet roof rack, bare de pavilion transversale, și lumini auxiliare cu LED (Osram), suport de antena CB + toată instalația necesar pentru a discuta cu colegii tăi de offroad.
Motorizarea aceasta este nouă: se numeste tot tCe 130, dar nu mai e 1.3, ci este 1.2 în 3 cilindri cu sistem mild hibrid pe 48V. Exista o baterie mică de 0.8 kWh care ajută motorul atunci când îi este mai greu, cum ar fi în situațiile în care are nevoie de mai mult cuplu. Apropo, cuplul total este acum 230 Nm, mai puțin decât 260 Nm, cât avea 1.5 dci care acum nu mai este în producție. Cuplu este dezvoltat între 2100 și 3500 RPM, dar acum motorul pare că se turează cu mai mare ușurință. Nu știu dacă este mulțumită sistemului Mild hybrid pe 48 V, dar nu îmi e greu să ajung la turația necesară pentru a avea cuplu.
În ciuda motorului mai mic și a masei crescute de acest pachet, Duster Adventure reușește să fie curios de relaxant de condus atunci când începe să-ți fugă pământul de sub picioare.
Nota: