Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Peugeot 3008 2024

Noul Peugeot 3008 este o lecție de design, într-o lume unde producătorii germani nu fac decât să lipească un ecran pe mijlocul bordului și apoi spun că interiorul este modern și avangardist. Peugeot 3008 chiar este modern și avangardist, nu e nevoie decât să te urci în habitaclu pentru a te convinge.

Începem cu marele atu al acestei mașini, interiorul. Nu cred că există ceva similar pe piața auto. Liniile acestui interior, materialele, îmbinările, toate par cu adevărat avangardiste, nu o simplă evoluție a unui concept de interior vechi de 50 de ani.

Ecranul pe care îl vedeți în fața voastră se numește Panoramic i Cockpit și este o plăcere. Ecranele au rezoluție și luminozitate impresionante, animațiile sunt super fluide, totul se comportă ca un smartphone din zilele noastre.

Există scurtături pe care tu le poți pune pentru a ajunge cât mai repede la lucruri pe care  le folosești cel mai des – poți să suni direct un contact sau să navighezi direct la o locație sau chiar să setezi din prima o temperatură preferată în habitaclu. Totul pus la îndemână.

Liniile bordului ascund și secrete – ai un compartiment care se deschide și acolo ai mufele USB C. Totul în acest interior a fost gândit pentru a arăta bine, dar și pentru a fi ușor de utilizat. O lecție pe care sper că o vor învăța și germanii.

Poziția la condus nu cred că va părea la fel de ciudată pentru unii pentru că acum instrumentarul este mai sus, astfel că și volanul poate fi reglat mai sus, știu că asta era o problemă pentru unii.

Este o mașină ușor de utilizat în viața de zi cu zi, gardă la sol 20 cm, suspensie confortabilă, în ciuda jantelor pe 19. Mașina este construită pe o platformă nouă de la Stellantis numită STLA Medium, este o platformă pentru modele din clasa C și D, vom mai vedea și alte mașini construite pe această platformă.

Insonorizarea este excelentă, scaunele sunt confortabile, pentru uzura zilnică este o mașină excelentă.

Sub capotă se află un sistem de propulsie hibrid ce are la bază un 1.2 turbo în 3 cilindri ce este ajutat de un motor electric ce dezvoltă 21 cai putere în această aplicație. Motorul electric este încastrat în cutia de viteze și poate propulsa mașina la viteză joasă, deasemenea îl poate ajuta pentru a susține anumite viteze sau la repornire atunci când se folosește start stop. Motorul acesta avea distribuție pe curea, Peugeot a avut ceva probleme cu această componentă, dar la prezentarea acestui nou propulsor acum ceva timp, francezii au declarat că au schimbat sistemul și mașina are acum distribuție pe lanț.

Mașina are doar tracțiune față, dar acum avem o nouă cutie de viteze – un dublu ambreiaj în 6 rapoarte, o cutie automată electrificată. În cutia de viteze se află motorul electric, invertorul și calculatorul cutiei, toate acestea fiind înghesuite acolo pentru a salva spațiu în alte locuri. De ce e deșteaptă o cutie electrificată? Pentru că umple golurile de cuplu cu electricitate. Este un dublu ambreiaj, ar trebui să sufere în oraș, mai ales în trafic greu o astfel de cutie, dar pentru că mașina se poate propulsa și electric la plecare, cutia dublu ambreiaj nu este stresată în mod constant în treptele 1 și 2 când ar trebui să cupleze câte puțin, apoi iar să se relaxeze, mărind astfel uzura sistemului. Cred că această cutie are toate datele să fie una rezistentă și plăcută la utilizare.

Bateria acestui sistem hibrid este mică, 0.89 capacitate brută, dar utilizabili sunt 0.43 kwh. Având în vedere marja de siguranță pe care și-o iau francezii, tind să cred că acest sistem a fost gândit pentru încărcări și descărcări rapide. Asta înseamnă că dacă vreodată va trebui să schimbi bateria, nu e scumpă pentru că e mică, dar nu vei fi nevoit să o schimbi prea des pentru că ea e de 2 ori mai mare practic decât ar avea nevoie această mașină, totul pentru a preveni degradarea prematură. 0-100 în 10 secunde, dar până la viteze de oraș e foarte lină accelerarea, aproape ca la o mașină electrică. Datorită motorului și cutiei electrificate.

Acest 3008 GT este full și costă 41.000 euro. Este un preț foarte mare, dar este o mașină cu tehnologie super deșteaptă, cu un propulsor ce se anunță a fi mult mai fiabil decât ce au avut francezi până acum și cu design care 100% întoarce privirile.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook