Ai bani în buzunar și vrei să te premiezi cu un crossover compact premium? Lexus LBX e una dintre cele mai bune alegeri, dacă te ard 45.000 euro în buzunar.
Acesta este cel mai scump LBX pe care ți-l poți cumpăra – are cel mai înalt nivel de echipare denumit Cool și este varianta cu tracțiune integrală. De fapt, va rog să mă iertați, Lexus nu le numește niveluri de echipare, ci atmosfere. Ei bine, atmosfera cea mai ieftina este LBX Elegant și pleacă de la 40.000. Și dacă atmosfera asta e tot prea scumpă, îți spun un secret – LBX are tren de rulare și șasiu de la Toyota Yaris Cross, deci poți avea ceva similar, la bani mult mai puțini.
Uneori modelele de lux ale japonezilor îmi dau această impresie că motivele principale pentru care le-ai cumpăra sunt eficiența,fiabilitatea și dorința de a avea altceva. La bani de LBX îți poți lua un Audi Q2, dar Q2 este una dintre cele mai lipsite de caracter mașini pe care le-am văzut în ultima vreme. Japonezi spun că au luat în colimator și Countryman, dar modelul de la Mini, culmea, e mult mai spațios și mai are și serioase tente sportive, spre deosebire de japonezul nostru relaxat.
Cât de relaxat? Puterea maximă dezvoltată este de 136 cai putere. Sistemul de propulsie hibrid are la bază un 1.5 în 3 pistoane la care se adaugă o baterie pe care nu o încarci, dar care poate să asigure tracțiune, de fapt, ea trimite curent electric la un motor ce generează 185 Nm cuplu pentru ca tu să fugi primul de la semafor. 0-100 are loc în 9.6 secunde pentru varianta cu tracțiune integrală, pe când LBX-ul cu tracțiune față reușește acest sprint în 9.2 secunde. Componentele sistemului de tracțiune integrală sunt mai grele, de aceea e mai lentă mașina. Dar aceste numere mint puțin, pentru că în oraș, sunt puține lucruri mai rapide decât tine. Acesta este încă un sistem hibrid eficient dezvoltat de gigantul japonez, prin urmare și atunci când accelerezi până la 50-60 km/h, primul care te ajută este cuplul instant al motorului electric. Deci băiatul ăla cu cu 3.0 diesel care s-a pus pe banda 1 lânga tine, n-are nicio șansă până la vitezele de oraș. Normal că nu putem vorbi despre eficiența unui propulsor hibrid, dacă nu menționăm consumul. În oraș, circa 6 litri/100 km, din punctul meu de vedere, costurile de întreținere sunt atât de mici, încât pe toată perioada cât te vei bucura de această mașină scumpă, vei petrece mai puțin timp la pompă și scumpirile carburantului nu te vor afecta atât de tare.
Garda la sol e de 220 mm, dar aici intervine marea diferență față de Yaris Cross – nu-mi aduc aminte ca Yaris Cross să fi fost atât de confortabil. Nu știu dacă japonezii au umblat la amortizoare sau doar la insonorizare, dar șocurile nu se transmit în habitaclu iar denivelările din București devin un obstacol pentru care tu nu mai încetinești. Plus că dacă alegi versiunea 4*4 ai suspensie cu basculă dublă pe spate, la 4×2 ai doar bară de torsiune. Portbagaj – 240 litri până la etajeră. Iar spațiul pe bancheta spate nu este pentru persoane de peste 1.75. Clar, LBX este un model pentru mediul urban și călătorii în 2, altfel trebuie să te gândești mai serios la bagajele pe care le iei. Lăsând la o parte dimensiunile, acest interior are ceva specific Lexus. Materialele, finisajele, sentimentul de relaxare totală, dar și tehnologia aruncată pe ici pe colo. Să vezi tu ce distractiv va fi să explici fiecărui ocupant că de aceste uși nu trebuie să tragi ca să ieși, ci apeși, cum este mai natural. Sistemul de infotainement este de ajuns, are touch screen, e integrat în bord, ceea ce e perfect, m-am saturat de tablete care ies in fața ochilor tăi și are Android Auto și Apple CarPlay.
Nota:
ARTICOLE SIMILARE