Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Cupra Terramar – SUV cu motor Golf 8 GTI

Cupra Terramar este unul dintre cele mai frumoase SUV-uri apărute în ultimii ani, și nu mă refer doar la exterior, ci mai ales la interior. Mașina aceasta îți ia ochii imediat cu formele ei ieșite din comun și cu alura premium pe care o emană de peste tot. În ciuda acestui lucru, are o mare problemă – este un produs Volkswagen AG.

De ce ar fi un lucru rău faptul că acest model este produs de Volkswagen AG? Pentru că nu știu câți cumpărători vor plăti un pic mai mult față de un Tiguan, pentru a avea Cupra Terrmar. Diferența e de circa 1000 de euro, sumă care nu mai e atât de importantă atunci când dai 58.000 euro pe un Terramar full option, așa cum este cel din testul nostru – un Terramar VZ 2.0 TSI și tracțiune integrală.

Dacă exteriorul este superficial, interiorul acesta este fără doar și poate peste orice interior pe care grupul Volkswagen îl produce în această clasă din toate brandurile care se află sub umbrela acestui conglomerat. Nici măcar Audi nu cred că are interioare mai frumoase, da poate că sunt mai sobre, dar acesta are atât de multă culoare și viață încât nu mă pot sătura să-l privesc.

Dar pentru că este un produs Volkswagen, acest interior suferă de aceleași bube – acest televizor de 12.9 inch nu își are rostul, mai ales când ai un instrumentar digital atât de bine gândit și de organizat. Am în instrumentar, media, trip computer și harta, totul la îndemână, acest ecran nu face decât să-mi distragă atenția. Am tot încercat să îl opresc, dar nu găsesc de unde, vă jur!

Hai să lăsăm puțin la o parte părțile mai puțin plăcute ale grupului VAG și să vorbim de părțile care ne fac cu adevărat plăcere – motorul, de exemplu! 2.0 TSI 265 cai putere, 400 Nm cuplu și un timp de 0-100 în 5.9 secunde! Pentru voi cei care spuneți că este o mașină scumpă, nu vă contrazic, așa este, dar și performanțele sunt pe măsură. 0-100 în 6 secunde era acum 15 ani rezervat strict mașinilor sport de performanță medie spre înaltă.

Motorul acesta se numește EA888 Evo 4, adică a 4-a evoluție a acestui motor și este același motor care se află și pe Golf 8 GTI, doar că aici dezvoltă 400 Nm cuplu, pe GTI-ul de bază dezvoltă 370. Motorul acesta este o minune a tehnologiei moderne, are performanțe excelente și emisii de noxe bine reglementate, dar asta îl face destul de complex. Uneori complexitatea este inamicul fiabilității, să sperăm că orice era în neregulă cu Ea888 Evo 3, a fost rezolvat aici, la a 4-a evoluție.

Orice Cupra Terramar ți-ai alege, vei avea o cutie DSG, în cazul de față eu am DSG-ul cu 7 rapoarte. În mod normal aș spune că nu DSG nu este cel mai potrivit pentru stresul orașului, dar această cutie reușește să fie civilizată chiar și atunci când ești în trafic greu. Singurul moment când simți că te smucește puțin este atunci când mașina este complet rece, dimineața când e frig, dar și atunci simți foarte puțin.

Pentru a ține în șah tot acest șasiu, Teramar vine cu suspensie sport standard, dar modelul nostru are suspensia cu reglare adaptivă DCC Pro, ceea ce înseamnă că amortizoarele cu 2 valve pot fi setate așa cum îți dorești tu pentru a avea o experiență cât mai plăcută, atât în oraș, cât și pe drum virajat. Pe spate există suspensie independentă multi link, așa că după cum vă imaginați, deși are un centru de greutate ridicat, mașina stă bine în viraje. Pentru un SUV.

Una e să iei viraje, alta e să oprești înainte de ele, iar pentru acest lucru mașina aceasta utilizează frâne față Akebono, atenție, aceasta este o dotare opțională. Dacă nu știți cine sunt oamenii aceștia de la Akebono, vă spun eu acum – sunt o companie japoneză de sisteme de frânare iar această companie lucrează foarte aproape de echipa de Formula 1 McLaren și alături de echipa Toyota în campionatul mondial de anduranță. Ca idee, Toyota a câștigat campionatul la constructori iar McLaren avansează vertiginos în campionat.

Mașina aceasta este fabricat la Gyor, acolo unde grupul Volkswagen are o fabrică Audi. Acum ceva timp am făcut review la Cupra Leon și v-am zis că ar trebui să priviți aceste modele ca pe niște Audi-uri cu mai multă personalitate, nu ca pe niște Volkswagen-uri mai scumpe și acest lucru este întărit chiar de locul unde se fabrică acest model – în fabrica Audi din Ungaria.

Pentru că Terramar este practic un Tiguan cu haine mai frumoase construit pe aceeași platformă MQB Evo, masa mașinii e de 1675 kg, portbagajul are 540 litri spațiu de stocare iar bancheta este încăpătoare atât pentru adulți, cât și pentru copii. Consumul nu este mic – circa 12 litri/100 km după ce rulezi în oraș câteva zile.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook