Am testat noul Suzuki Swift, cu sistem de propulsie hibrid, cutie CVT, tracțiune față si având cel mai înalt nivel de echipare, și anume Spirit. Forma compactă și suspensia confortabilă o recomandă ca fiind perfectă ca mașină de oraș. Are o masă de aproape o tonă care stă așezată pe jante din aliaj cu aspect satinat de 16”. Spațiul de stocare din portbagaj este de 265 de litri și deși nu este un volum mare, faptul că este cumva proiectat în adâncime, îți dă senzația de spațiu atunci când deschizi hayonul.
La interior elementele noi sunt îmbinate cu cele tradiționale, dar când vine vorba de siguranță, Suzuki Swift este echipat cu sistemele pe care le întâlnim cam pe toate mașinile noi. De exemplu, instrumentarul de bord este parțial digital și parțial analog. Pe mijloc este un ecran digital unde putem afișa anumite informații. Iar în stânga și în dreapta avem cadrane tradiționale cu ace pentru turometru, vitezometru și nivelul de combustibil.
În ceea ce privește comportamentul în mers, noul Swift este o mașină ușor manevrabilă, confortabilă, cuminte și potrivită pentru a-ți face deplasările prin trafic mai ușoare. Deși nu excelează la capitolul performanță de viteză, și nici nu dispune de posibilitatea de a selecta moduri diferite de rulare, modelul pe care l-am avut noi la test a fost echipat cu cutie CVT, iar asta înseamnă că a avut padele pentru a comuta pe modul manual și a conduce un pic mai sportiv, dacă asta îți este înclinația. Pedala de accelerație devine mai sensibilă și răspunde mai repede atunci când motorul este mai turat pentru că de altfel, accelerația intervine destul de lent la apăsarea pedalei.
Noul Suzuki Swift poate fi achiziționat și cu transmisie manuală, dar cred că e mai comod să ai cutie automată și să poți selecta modul manual atunci când simți nevoia de puțină distracție. De performanță de viteză nu poate fi vorba, întrucât sistemul de propulsie al noului Swift dezvoltă 82CP și un cuplu de 108Nm, ceea ce înseamnă că reușește să atingă 100km/h în mai mult de 13 secunde.
Sistemul de propulsie este de fapt un mild hybrid care este alcătuit din motorul termic pe benzină cu o capacitate de 1,2 litri și bateria litiu-ion de 12V care funcționează împreună cu sistemul ISG și frânarea regenerativă. Acest ISG (Integrated Starter Generator) este un dispozitiv care se ocupă cu eficientizarea consumului de energie. Regenerarea energiei se întâmplă și când apeși pedala de frână, dar și când doar iei piciorul de pe accelerație, chiar dacă nu simți că mașina frânează.
În ceea ce privește confortul, acesta este asigurat de o combinație eficientă între suspensie și scaune, astfel încât deplasările peste denivelările specifice mediului urban nu vor fi o problemă.
Dacă vrei să afli mai multe detalii despre noul Suzuki Swift, haide pe canalul nostru de YouTube!
Nota: