Au fost lansate precomenzile pentru Dacia Bigster!
Vă invit să ne urmăriți pentru a fi la curent cu tot ce mișcă în lumea auto și acum hai să vedem ce primești pe un Bigster entry level! Modelul pleacă de la 23.000 euro și poate ajunge până la 29.500 euro pentru versiunea de top Journey Hybrid 155. În echiparea Essential, mașina are jante din aliaj pe 17, faruri LED și oglinzi reglabile electric și încălzite. La interior primești instrumentar digital de 7 inch și ecran central tactil de 10 inch. Vei avea aer condiționat reglabil manual și geamuri electrice atât în față, cât și în spate. Scaunul șoferului are reglaj pe înălțime iar volanul e reglabil pe înălțime și adâncime. Tot în varianta standard primești pilot automat, asistent de bandă, senzori parcare spate și cameră de marșarier, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, 6 airbag-uri, precum și o motorizare TCE cu 140 cai putere ce combină un 1.2 turbo în 3 cilindri cu un sistem mild hibrid pe 48V. Puterea e transmisă la puntea față prin intermediul unei cutii manuale în 6 rapoarte și înainte să-mi spui că motorul tău de la ștergătoare e mai mare decât 1.2-ul de pe Bigster, zi-mi, te rog, când a fost ultima dată când ai intrat pe un configurator auto ca să vezi cam cât mai costă o mașină nouă?
Românii au cumpărat mai multe mașini în 2024!
Te invit să te abonezi pentru a fi la curent cu tot ce mișcă în lumea auto și spune-mi în comentarii dacă ți-ai cumpărat mașină în anul ce a trecut. Sunt curios să aflu ce-și mai cumpără oamenii. Per total, numărul de înmatriculări de mașini noi a crescut în 2024 cu 4.49% față de 2023, adică în total s-au înmatriculat 151.105 unități mașini noi nouțe. Tot mașinile second hand sunt cele mai numeroase, cu 3.95% mai multe în 2024 față de anul anterior, în total 328.834 de unități. Mașinile electrice au cunoscut o scădere cu circa 32 de procente în 2024, în timp ce mașinile hibride au crescut cu 35% față de 2023. Puteți vedea mai sus și clasamentul pe mărci la mașinile noi înmatriculate în 2024, dar un lucru clar ne spun aceste statistici – românii încep să cumpere din ce în ce mai multe mașini noi și fac tot posibilul să aleagă ceva cu propulsie hibridă. Dacă sunteți printre cei care și-au cumpărat mașină nouă sau second hand în 2024, va felicit pentru noua achiziție, dați-mi un semn și ne vedem să o udăm.
Cu cât conduci mai mult, cu atât ești mai nefericit!
Sau, cel puțin, așa spune un studiu din America. Vă invit să vă abonați pentru a fi la curent cu tot ce mișcă în lumea auto ș i acum haideți să vedem despre ce e vorba. Se pare că dacă ai nevoie de mașină pentru mai mult de 50% din momentele în care ieși din casă pentru cumpărături sau treburile zilnice, e posibil să-ți scadă nivelul de satisfacție. Oamenii de știință au conchis că utilizarea unei mașini aduce în primă fază satisfacție, dar imediat ce treci de acest prag de 50% din timp în care utilizezi mașina, începi să devii mai frustrat și condusul în sine devine o corvoadă, ceea ce te face mai irascibil și, într-un final, mai puțin fericit. Sincer, mie îmi place să merg cu mașina, dar acest lucru se întâmplă pentru că eu nu am o navetă zilnică în traficul greu din capitală, deci e posibil ca acest studiu să aibă sens. Cred că dacă aș fi nevoit să merg zilnic cu mașina, nu m-aș mai bucura atât de mult de momentele în care conduc. Spuneți-mi voi care aveți o navetă zilnică – vă mai place condusul, simțiți că traficul vă enervează într-atât de mult încât vă afectează bunăstarea mintală?
Așa va arăta interiorul noului tău BMW!
Acum haideți să vedem cum vor arăta interioarele de ultimă generație de la BMW. Pozele sunt oficiale iar noul sistem se va numi Panoramic Vision și va fi standard pe orice model BMW Neue Klasse, indiferent de tipul de propulsie. Nu există un instrumentar clasic, dar la baza instrumentarului se regăsește un ecran ce se întinde de la un stâlp la celălalt, pe acest ecran vei putea vedea informațiile pe care le aveai înainte în instrumentar. Pe centrul consolei există un display care controlează sistemul principal al mașinii, iar volanul poate părea aglomerat, dar funcțiile nu sunt vizibile decât atunci când trebuie să interacționezi cu ele. De exemplu, iconița telefonului va apărea atunci când primești un apel, în rest nu-ți va distrage atenția. Din păcate nu se văd butoane fizice pentru funcții precum climatizarea, dar acest sistem va intra în producție anul acesta și atunci vom vedea exact ce propun germanii. Mi se pare cam ciudat volanul ăla cu spițe în cruce, nu crezi?
Aveți grijă pe unde și cum circulați, amenzile vă sunt trimise acasă!
Sistemul e-Sigur a fost pus în funcțiune de la 1 Ianuarie 2025 pe A1, A2 și DN2 în județul Vrancea. În anumite zone cu risc ridicat de pe drumurile menționate mai înainte se vor monta radare pe marginea drumului iar la finalul programului, polițistul va descărca datele și va trimite acasă fiecărui șofer care a încălcat legea amenda adecvată. Atenție, aceste radare de pe marginea drumului sunt singurele care măsoară viteza pe drumurile amintite, celelalte camere care sunt montate în diverse puncte sunt folosite pentru a scana plăcuțele de înmatriculare, astfel identificând șoferii care nu au plătit ROVigneta, de exemplu. Partea bună este că se avansează rapid cu construcția autostrăzilor, astfel că în curând nu vom mai fi nevoiți să ne grăbim aiurea prin localități, punându-i pe alții în pericol.
Avem mai puține victime pe drumurile din România!
În ciuda acestui lucru, tot conducem topul European la persoane care au decedat în accidente rutiere. Vă invit să vă abonați pentru a fi la curent cu tot ce mișcă în lumea auto și acum haideți să vedem ce spun statisticile. Dacă în 2023 am avut circa 1500 de decese datorate accidentelor rutiere, în 2024 acest număr a scăzut la 1300 de decese. Chiar și așa, țara noastră a avut 86 de decese la milion de locuitori iar cauzele principale au fost indisciplina pietonilor, viteza excesivă și indisciplina bicicliștilor. Se pare că aproape 700 de pietoni au fost responsabili pentru accidente, iar peste 600 au fost provocate de șoferi care nu au respectat limitele de viteză. Se vede că s-au făcut câteva investiții în infrastructură cum ar fi deschiderea unor porțiuni de autostradă și montarea parapetelor mobile, dar CNAIR trebuie să continue să îmbunătățească drumurile din țară dacă vrem să avem un 2025 cu și mai puține victime. Deasemenea, șoferii trebuie să învețe că nu mai sunt nevoiți să se grăbească aiurea pentru că infrastructura le va permite de acum să ajungă în timp util acolo unde-și doresc.
Avem un nou 911 Carrera S și ca fan înrăit al lui 911, mă simt răspunzător să vă comunic mai multe despre acest nou model!
Motorul Boxer turbo 3.0 dezvoltă 480 cai putere și transmite puterea doar la puntea spate printr-o cutie PDK cu 8 rapoarte, nu există și o versiune manuală pe Carrera S 992.2. 0-100 are loc în 3.3 secunde iar viteza maximă este de 308 km/h. La cerere, Porsche poate dota noua Carrera S cu frâne ceramice, suspensie sport precum și punte spate viratoare. Modelul poate fi comandat în varianta coupe sau Cabrio iar prețul de pornire este de 162.000 euro pentru varianta coupe. Îmi place foarte mult cum arată noul Carrera S, dar nu sunt fan al ochilor care se află în mijlocul barei față. Dacă veți privi cu atenție, acolo mașina are niște senzori necesari probabil pentru cruise control adaptiv, dar mi se pare să strică design-ul simplu și elegant al mașinii. Bine, ar putea fi și faptul că nu ajung la struguri, na…