Test Drive cu Noul Peugeot 208: Let your body drive
Am crezut ca voi gasi masina perfecta.Toata presa vuieste, site-urile de specialitate aduc numai laude, fanii spun ca ne aflam in fata unei masini iconice, iar concesionarii isi lauda produsul mai tare ca niciodata.
Cu un exterior foarte jucaus,suplu,creat pentru a atrage toate privirile, Peugeot 208 este o masina care vrea sa cucereasca segmentul masinilor de oras. Ni se spune ca este o masina altfel. Cu siguranta e altfel,dar nu stiu in care sens.
Sincer, masina asta ofera doar un exterior placut si siguranta celor cinci stele de la euro ncap, in rest…nu imi place, dar inainte sa continui descrierea, as vrea sa intelegeti ca in astfel de momente singurul lucru care te caracterizeaza e subiectivitatea, e posibil sa nu mai existe nicio alta persoana care sa imi sustina ideile.
Revenim! Interiorul, ca spatiu, e ok. Scaunele vechi si grase au fost puse la cura de slabire pentru a face loc genunchilor pasagerilor din spate,iar torbedoul a fost reconstruit intr-un mod idestul de ingenios pentru a maximiza spatiul din dreapta-fata.
Stiu ca s-a dorit o masina mai supla cu vreo 200de kg, dar chiar a fost necesara micsorarea volanului si scoaterea manerelor de deasupra usilor? Hai sa fim seriosi, cate grame au reusit sa indeparteze? Iar bordul, ce-i cu bordul asta? E un bord ce combina plasticul mat cu cel lucios si care contine un singur ornament metalic. Cred ca au luat un colt de agenda si l-au proptit in bord,doua cred ca ar fi cantarit prea mult. Volanul nu iti permite o vizualizare optima a cadranelor din bord,iar sunetul de avertizare al centurii de siguranta anuleaza sunetul semnalizarii.

Ce as mai putea sa va spun? Kick down-ul exista,dar este inexistent, la franarea brusca botul masinii are tendinta sa o ia in partea dreapta,acceleratia se simte rau de tot in cutia de viteze,iar flansele sunt total neizolate. Sunt foarte curios de fiabilitatea acestei masini si imi doresc ca peste un an sa revenim cu un nou revew despre aceasta masina. Sfatul meu este sa vizitati showroom-ul urgent pentru a va convinge ca nu suntem rautaciosi ,ci doar realisti!

MOTOR/CUTIE: Am asteptat cam mult timp acest test drive fiind fan declarat al modelului 206. Dar iata ca cei de la AUTOTIVOLI Focsani ne-au pus la dispozitie un 208 pentru test. Modelul testat a fost un Peugeot 208 versiunea ACTIVE/5 usi cu un motor diesel de 1.4l HDI FAP 68 CP si cutie in 5 rapoarte. Sincer sa va spun, impresiile nu sunt prea bune avand in vedere ca am testat cel mai slabut motor diesel pe acest model. Totusi, cei 68CP isi fac pe deplin treaba in oras dar la demaraje mai puternice cei 160Nm/1750 RPM iti ofera o senzatie dezolanta. Pur si simplu la apasarea kick-downului feedback nu este deloc puternic si agresiv oferind emotii in depasiri scurte. Cutia in 5 rapoarte este precisa dar am simtit in timpul testului o smucitura puternica la apasarea usoara a acceleratiei..Sincer sa va spun, pe aceasta versiune de motorizare sunt cam dezamagit de performantele masinii…NOTA: 3.3

CONSUM: a fost unul foarte bun tinand cont ca masina am primit-o cu rezervor aproape gol. In timpul testului, 208 a inregistrat un consum in regim urban si extraurban de numai 4l/100km. Aproape de valoarea specificata in fisa masinii, de 3.8l/100km mixt…NOTA: 4.7
PERFORMANTE: Cum am spus anterior la motorizare, acestea au fost foarte slabe. Am incercat de mai multe ori sa imbunatatim timpul de acceleratie de la 0-100km/h dar nu am reusit sa atingem unul mai bun de 15 sec. NOTA: 3.5
SIGURANTA: Leutul 208 a fost testat de euroNCAP si a obtinut 5 stele desi a fost aproape sa primeasca 4, din cauza protectiei pietonilor (procentul atins a fost de 61% iar limita este de 60%). Cu alte cuvinte, 208 sta totusi bine venind cu 6 airbaguri, tetiere active, ABS, asistenta la franarea de urgenta, ESP, ISOFIX…NOTA: 4.0
INOVARE: Cu ce vine nou 208 este primul rand design-ul. Acum putem spune ca in sfarsit Peugeot a scapat de complexul 207 si a inviat legendarul 206, unul din cele mai bine vandute modele ale brandului Peugeot. In al doilea rand este ecranul tactil (pe care l-am putut vedea pe masina de showroom) de 7 inch. Astfel de ecrane exista si pe modele concurente dar acesta reuseste sa se dovedeasca extrem de util iar navigatia este full pentru Romania…NOTA: 4.2
TEHNOLOGIE: Pe modelul testat aveam conexiune USB, AUX, comenzi audio pe volan, clima dual-zone, fara nimic special. Parca special facuta pentru o domnisoara pentru a o duce la piscina. O camera pentru marsarier consider in acest caz ca ar fi fost foarte utila…NOTA: 3.5

INTERIOR: este unul spatios. Bordul este unul futurist si practic. Multe din elementele bordului au fost regandite pentru a oferi spatiu. Spre exemplu, torpedoul are un fel de scobitura la nivelul inferior pentru a oferi mai mult loc pentru picioarele pasagerului din dreapta. Deasemenea, spatios este si pentru pasageri din spate iar portbagajul este unul suficient, de 285l. In schimb calitatea materialelor pot spune ca este una de cea mai buna calitate. Pe plasticul lucios este vizibila orice urma, deci destul de frustrant. Cotiera soferului este amplasata destul de prost si iti lasa impresia ca este una luata din supermarket si aruncata in masina. Nu imi place pozitia volanul fiind gandit ca plansa de bord sa se afle deasupra zonei de vizibilitate fata de volan. Din cauza plasticului lucios, veti avea probleme sa vedeti ceasurile din bord pe vreme cu soare. Lumina soarelui acopera total vizibilitatea ceasurilor…NOTA: 4.0

EXTERIOR: Imi place! Dupa succesul pe care l-a inregistrat modelul 508, 208 promite o mica revolutie la capitolul design. Este clar ca 208 are mari sanse sa atraga de partea lui publicul feminin. Formele sunt line, bine conturate, cu bumper agresiv atat pe fata cat si pe spate ce da o tenta sportiva masinii…NOTA: 4.8
PRET: Modelul testat de noi are un pret de 13.495 euro cu TVA inclus. Putem spune ca este o un pret putin cam mare dar gusturile nu se discuta…NOTA: 4.0
PRO: Consumul si design-ul exterior;
CONTRA: Ruliu, Interior, ESP si prefer sa ma opresc aici.